Siyasi  hayatımızda  önemli  rol  oynayan  olaylara O  günün  tarihi  veya  O  yerin  ismi  ile  anılmıştır.Kısa  ve  kestirme  bir  yoldan  ne  demek  istendiği  herkesce malum  olan  olayları  anmamıza  vesile    oluyorlar.
Bunun  son  örneği  ülkemizin dışında  okyanus ötesi  bir  şehir,Pensilvanya  siyasi   litareture mize girmiştir.Bundan  böyle  Pensilvanya  denince   siyasi  bir algımız  oluşmuştur.

Bu  kimine  göre  gurbet,hasret  kimine  göre  haşhaşilerin  başının  yaşadığı  yer.Pensilvanya  bizde  meşhur  olduğunu  bilir  mi?O  şehri gizemli  yapan  ne?Pensilvanya da  yaşayan  bir arkadaşıma  soruyorum  nasıl  bir  yer.diye
"Ağaçlar  arasında  bol  yağmurlu  bir şehir  olduğunu  öğreniyorum"

Siyasi  hayatımızda  günler  nasıl  realite  oldu?Yakın  tarihimize  bakarsak;ilk  darbe  27  mayıs  1960  ile  özdeşleşir.Ve  Yassıada  27  Mayısı  ve  yargı  sürecini  hatırlatır.
12  Mart  1971   ilk  muhtırayı  hatırlatır.Bu  muhtırayı  o  günün  partileri  üstlenmez.Kime  muhtıra  verildiği  ortada  kalır.
Ekonomik  tedbirlerin  acı  reçeteleride  hep  tarihle anılır.24  Ocak  tedbirleri  denince   Özal  ve Demirel akla  gelir.Bu acı  reçeteyi ancak  bir  darbe  süreci  hayata   geçirebilir  varsayımlarından  bir   olarak  12  Eylüle  gelince  bir  askeri  darbe  daha  olur.12  Eylül  yıl  dönümleri  bize  bu  darbeyi  hatırlatır.

Ve  5  Nisan  kararları  bir  ekonomik  krizin  daha  önemli   tarihidir.Her   5  Nisan  tarihinde   bu  olayları  analiz  ederiz.

İlk  postmodern  darbe  28  Şubat  1997  .Her  Şubat ayında  yeni  yorumlar  yapılır.İktidar  değişir.

Bir  önemli  yer  ismi  daha  Susurluk.Mafya,politika  ve  bürokrat  tam  bir  İtalya  mafyası  görünümünde  olaylar  gelişir.Bu  olaya  damgasını  vuran  Erbakan'ın   bu  olayı "gulu  gulu  dansı"diye   yorumlaması  oldu.Oysa  Susurluk  ayranı  ile  meşhurdur.

Bir  önemli  ekonomik  krız  tarihi  daha  2001  Şubat  doviz  kurlarını  iki  katına  çıkması  ve  Cumhurbaşkanının  Anayasa  kitapcığını  fırlatması  tarihe  önemli  bir  not  düşmesine  sebep  oldu.

Artık  teknoloji  de  ilerlemiştir.ilk  E-muhtıra  27  Nisan  da  olur.Bu  muhtırayı  yapan  Büyükanıt  yüksek  hizmet  madalyası  ile  ödüllendirilir.

Tarihi  isim  ve  aylarda  gezinmek  Türk  siyasi  olaylarının  kronolojik  detayları   veriyor.

Son  Pensilvanya  olaylarını  ilerde  siyasi  analiz  yapanların  objektif  yorumlarına  bırakıyorum.Henüz  erken  kati  birşey  söylemek  için.

( Olaylar..tarihler. Şehirler Ve Pensilvanya başlıklı yazı M.Filizman tarafından 5.04.2014 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.