14 Şubat Sevgililer Günü geldi çattı.

 Her geçen gün artarak çoğalan, kadın cinayetleri, küçük yaşta kız kaçırma olayları, kadına yönelik fiziksel ya da psikolojik suçlar, sevginin arkasına sığınılarak işlenen suçlardır.

 Gerek sosyal medyada, gerekse görsel basında en yetkili kişilerin ağzından sarf edilen hakaret ve nefret dolu sözlerin işitildiği ülkemizde, sevgiden ne kadar söz edilebilir? 

 Sevgililer günü adı altında yaratılan ticari amaçlı sektör ise işin başka penceresini kapsamaktadır.

 Biz ebeveynler olarak, bizlere öğretilen sevginin anlamını, gelecek kuşaklara en güzel şekilde aktarmaya çalışmaktayız.

 Âşık olan hemen herkes için sevgililer gününün anlamı büyüktür. Sevginin birbirinden farklı yolla ifade edildiği gün olarak bilinir. 

 Günümüzde ise şiirlerde, şarkılarda, romanlarda kalan aşkları nostalji olarak anar, dillere destan olan sevgileri yad ederiz.

 Birçok sevgili kendi imkânları dâhilinde yaptıkları planları, hazırladıkları sürprizleri hayata geçirdi.

 Çiftler; görsel güzelliklerin yanında, bugünü unutulmaz bir anı olarak hatırlayabilmek için en güzel, en özel günü yaratmanın telaşındalar.

 Sevgi, takvim sayfasına sığmayacak kadar geniş, anlık öfkelerle yitirilmeyecek kadar değerlidir.

 Emek vermek, özen göstermek, sevmek kadar saygı duymayı da gerektirir.

             Sevgi; mesafeler ne kadar uzak olursa olsun, yakın hissetmek, uzakta olan sevgiliye serzeniştir.

 Sen şimdi;  hangi mavi iklimlerin sabahına uyanmaktasın?

Hangi iklimlerin kollarında sabahla kucaklaşmaktasın ve hangi mavi iklimlerin gözlerinde kaybolmaktasın.

Gittiğinden beri ağlamıyorum, dondu gözpınarlarımda gözyaşlarım.

Dilimde kelimeler tükendi yokluğuna dair, sözlerim boğazımda yumruk misali kalakaldı.

 Uyuştu ağlamalarım, gözyaşlarım akmaz oldu. Dil sustu, sözler sustu, kurudu dilimde aşk dolu cümleler akmaz oldu.

Üşüyen ellerim, uyuştu üşümez oldu.

 Şimdi sen; hangi iklimlerin sabahına uyumaktasın bilmiyorum. Hangi akşamların koynuna sığınırsın ve hangi yıldızı seçersin kendine eş niyetine.

 Kara iklimlerdeyim,

Üşüyorum.

 Gökyüzünde bulut bulut süzülüyor gözlerin, hangi iklimlere değecek, hangi topraklarda filizlenecek, bilemiyorum.

Sözlerin uçuşuyor zihnimde, silemiyorum. Sonbaharın son düşen yaprakları gibi, sensizliğe tutunamıyorum.

 Kış ayazında, kırağı kesiyor bedenimi, ısınamıyorum.

Mavi iklimde gelişinle çözülecek kalbimin buzulları, küllenmiş bir sevgi alevlenecek ruhumda, mavi iklim doğacak kalbimin sarkıklarına.

 Gözlerin süzülecek topraklarıma, boy boy filiz atacak sevdam damarlarımda.

Mavi iklimlere uyanacağım bir dokunuşunla.

 Birini yürekten seviyorsanız, ona karşı bir şeyler hissediyorsanız, onun yanında geçirdiğiniz her an veya her saniye oldukça özel ve güzeldir.

 

Sevgi, bir güne sığmayacak kadar yüce, bir ömür saklanacak kadar nadidedir.

 Sevgililer Gününüz Kutlu Olsun.

 Sevgi ile kalın


Ayşe Manav

( Sevmek Neydi başlıklı yazı Ayşe Manav tarafından 2/13/2014 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.