Elvedalar getirdim sana renk renk boy boy koku koku hem de, seç beğen al elvedalara

getirdim sana, yeme de yanında yat tarzında. El bebek gül bebek büyüt bu elvedaları, göz bebeğin gibi

bak, en değerli hazinenmişçesine dört elle sarıl bu elvedalara.
 

Elveda sana ele veda değil!

Bir tek sana elveda…

Ne kadar da soğuk bir kelime, ne kadar da yavan kalıyor, yaban kalıyor ve can acıtıyor, hesap edilemez!

Elveda…

 

El olmak lazımmış vedalarda kolay değilmiş canı tenden ayırmak.

Eti tırnaktan sıyırmak olacak iş değilmiş.

Elveda bir git şarkısıdır dilimde terennüm ettiğim.

Gönlümde büyüttüğüm bir zakkumdur.

Beynimde taşıdığım bir habisli urdur.

Bir sarmaşıktır ruhumu boydan boya saran.

Her veda bir vuslata gebedir; bir kavuşmaya, bir özleme…

Her hüzün bir sevince gebedir; bir kahkahaya, bir gözyaşına…

 

Sana vedamı sunuyorum sevgili, kabul etmeni diliyorum. İçimde bir yara olarak kalacak elbet bu veda ama olması gerekendir bugün için bu veda.

Yapılması icap eden, yerine getirilmesi uygun olan.

Başkasından duyma gidişimi, daha fazla yaralamasın canını.

Tetiği çeken el benim elimdir bil.

İpi çeken el benim elimdir.

Zehri veren el de benim elimdir.

Elime düşman oldum bu yüzden…

Bak gelip elvedanın başına da konmuş hemen; el- veda…

Anla düşmanlığımı… Hak ver bana… Elimi sevemem bundan sonra! Elim el oldu bana bu elvedadan sonra!

 

Elvedalar getirdim sana, kapıda karşıla beni.

“Al elvedanı çal başına.

Kal tek başına.” Demeni beklerdim. Oysa gayet sakin karşıladın, olgunlukla mukabelede bulundun. Mahcup oldum, rezil oldum bir bakıma.

Sana elveda diyorum olur diyorsun.

Sana hoşça kal diyorum eyvallah diyorsun.

Sana gidiyorum diyorum git diyorsun.

Beni mahcup ediyorsun, kal demeni beklerdim ama demek ki benden sana kal gelmiş artık.

Bana gitme demeni beklerdim demek ki çok kalmışım sende bıkkınlığın olmuşum.

Yalvarmanı yakarmanı umuyordum nafileymiş meğer. Hiç de öyle davranmadın.

 

Elveda artık sana.

Rotam değilsin, yolum hiç değil!

Menzilinden çıkıyorum, sapaklara dalıyorum.

Sana çıkmayan yol yol değildi evvel, şimdi sana çıkmayan yol yolumdur.

Sana dönmeyen yüz yüzüm değildi şimdi sana dönmeyen yüz yüzümdür.

Elveda bir yüreğin iflasıdır.

Bir filmin sonudur.

Bir güneşin batımı…

Seyret sevgili gidişimi…

Yok et seni ölesiye sevişimi.

Elveda…

( Elveda başlıklı yazı GürhanGürses tarafından 19.08.2013 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.