PLATON ve AŞK //
 
MÖ 428 yılında Atina’da doğan PLATON (Eflatun),

bundan 2500 yıl önce  “AŞK BİR ÇEŞİT ŞUUR BOZUKLUĞUDUR” derken, bugün onun hiç de yanılmadığını gördük.

Zîra o günden bu güne, bu sav karşısında farklı bir tez oluşturulmamış ve bu tanımlama da henüz çürütülmemiştir.

Bilimsel olarak çürütülmeyen sav, daima geçerliliğini korur ta ki; yeni bir sav ile çürütülüp yok sayılıncaya dek.

 

O halde;

‘aşkın bir çeşit şuur bozukluğu’ olduğunu kabul etmek durumundayız.

Aşk ne bir yüceliktir ve ne de ulvî –kutsal bir değerdir.

Alelâde bir eylemdir ve geçicidir.

SEVGİ, aşktan ayrı bir kavramdır, yüceliği, sürekliliği ve  farklılığı vardır.
 
 
 

 

*muzaffer yıldırım

( Platon Ve Aşk başlıklı yazı Muzaffer 45 tarafından 15.08.2013 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu