Ramazan bayramına artık sayılı saatler kaldı. Bu yıl bayramın haftasonuna denk gelmesi ile buruk bir sevinç var kimi insanlarımızda.

Buna rağmen nerede,nasıl geçirelim bu bayram tatilini! diye hesaplar yapılmıyor değil.

Günümüzde bayramlar artık bayram olarak değil, tatil olarak anılmakatadır.Bayram=Tatil

Bayramlar gelmeden önce herkes durumuna göre çeşitli hazırlılkara girişir.



Kimisi otellere rezervasyon yaptırır

Kimisi Daha mütevazi bir tatil hesabı yapar

Kimisi de hiç olmazsa Piknik proğramı yapar.

Netice herkesin bir hesabı var.Peki bayram denince bunlar mı akala gelmeli?

Bayramları bayram yapan temel prensipler bunlar mı?

Hayır dediğinizi duyar gibiyim.

Bayramların en büyük özelliklerinden birisi KAYNAŞMA,PAYLAŞMA VE KUCAKLAŞMA dır.

Peki ne kadarını yapıyoruz?

Gelin bu bayram bunların ne kadarını yaptığımızı sorgulayalım.

Gelin bu bayramı Gerçek manasına uygun yaşayalım.

Nasıl mı? Tabii ya, gerçek manada yaşamayalı o kadar çok olduki nasıl yaşyacağımızıda unuttuk değil mi?

Şöyle yapalım:

1)Bayram öncesi Ailemiz efradına ve yakınlarımıza birer hediye alalım(İmkanlar nisbetinde)Hediyenin büyüğü küçüğü olmaz, Aslolan hatırlamak...

2)Arife günü herkesin en son karşılacağı ve gideceği yer olan Mezarlık ziyareti yapalım.

3)Şeker gibi bir bayram olması için şeker almayı da unutmayalım.

4)Bayram sabahı,bayram namazını kaçırmayalım.

5)Nazan dönüşü 1 aydan sonraki ilk kahvaltıyı aile ile beraber yapalım.(Mümkünse bir dost veya komşuyuda paylaşıma alabiliriz)

6)Anne-baba ve abi ablalarınmızın elerini öperek bayramalarını kutlayalım.

7)Sonra bir liste oluşturalım (Akraba,Tanıdık, konu komşuları ve dostları içeren bir liste)Bu listeye göre bayram ziyaretleri yapalım.Uzaktakiler ile iletişim kuralım.

8) Hiç tanımadığımız birilerinin bayramını tebrik edip bir şeker ikramında bulunalm.

9) Bir hasta ziyareti gerçekleştirip çiçek ikram edelim.

10)Dargın olduğumuz birileri varsa, aniden karşısına çıkıp bayramını tebrik edip şaşırtalım.

10)Sokakta gördüğümüz bir Çocuğa harçlık verelim.Bize gelenlere harçlık vaya avuç dolusu şeker verelim.

..........

Gelin bu bayramı bayram gibi yaşayalım.



Herkese iyi bayramlar, Mutlu günler ve yarınlar dilerim.

Sevgiler...



( Bayram Mı Tatil Mi? başlıklı yazı Mustafa YILMAZ tarafından 18.09.2009 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.