** Başkalarının mutluluğu ile övünen kendi mutsuzluğunu saklamaya çalışıyor demektir.
** Dürüstlük, övünülecek bir meziyet değildir; normal her insanda bulunması gereken bir özelliktir.
** Başkalarının yargılarına fazlaca önem verirsen; başkalarının gözünde değersizleşirsin.
** İnsanların bir kusurlarına ya da iyi bir taraflarına bakarak onlar hakkında karar vermeyiniz. Çünkü bir bütünün küçük bir parçasını algılamak o bütünü bilmek demek değildir.
** Dostumu da düşmanımı da ben arayıp bulmam. Çünkü bilirim ki onlar zaten beni bulacaklardır.
** “Kaç dil biliyorsun?” Diye sordular. Dedim ki tek bir tane: Tatlı dil.
** İnsanı öteki dünyadaki cennetle kandırıp bu dünyadaki cehennemde yakanlara dikkat!
** Her yıl milyonlarca insanın açlıktan, yetersiz beslenmeden, bulaşıcı hastalıklardan öldüğü bir dünyada, sosyal adaletten söz etmek sahtekarlıktan başka bir şey değildir.
** Erkek öyle sanır; ama erkek kadını seçen değil, kadın tarafından seçilendir.
** Bana papatyayı verin, gülü âşıklara bırakıyorum.
** Rüzgarın kabadayılığı dalgalarla boğuşan gemiye söker; bir tek parça bile koparamadığı yalçın kayaya ise selam verir geçer.
** Eskiden bilmezdim, güvendiğim biri bana öğretti. Neyi mi? Güvenmemeyi.
** Sensizliğe kapalı yollar, en kötü yollardır. Bu yüzden benim de o yollarla zaten işim olmaz.
** Hâlâ beni arıyormuş, zaten ayrılırken “Ben seni ararım.” Demişti.
** Düştüğünde kaldırmadı diye dostunu silme, çünkü hepsi öyledir.
** O kadar çok unutuldum ki, artık unutulmanın kötü tarafını da unuttum.
** Duygularının dizginleri kişinin kendi elinde olsaydı, hiç onların esiri olur muydu?
** Sahip olduklarımız arttıkça, aç gözlülüğümüz azalmaz; aksine katlanarak artar.
** İnsanı sömüren ahlâksızlar, insanı öldüren katiller burada yaşıyor diye dünyadan vazgeçemem. Çünkü gönlü insan sevgisiyle dolu olanlar da burada…
** Namussuzlar, korkak namusluların gölgesinde yaşarlar; cesur namusluların denizinde ise boğulurlar.
** İşlenen her suçta yönetimin vebali vardır, suç işlemeyi önlemediği için.
** Sahip olduklarımı kaybetmemek için mücadele edip insanlığımdan, ömrümden bir şeyler kaybedeceksem sahip olmamayı yeğlerim.
** Her toplumda etik açısından üç çeşit insan vardır: Ahlâksızlar, ahlâklılar ve ahlâk budalaları.
** Özgürsün. İstediğini yapabilirsin, başkalarının özgürlüğünü kısıtlamak hariç.
** Sevgi ağacı güzeldir, meyve veren sevgi ağacı daha güzeldir, meyvelerinin tohumları toprağa düşen sevgi ağacı en güzeldir.
** Şanslıların başına devlet kuşu konar da, şansızların başına neden hep kuş s…r?
** Biri maskesini çıkardı, insan olduğunu gördüm; bir başkası maskesini çıkardı insan olmadığını gördüm.
**
Sevgili okur, geçen sene yayımlanan Oruç Baba'dan Aforizmalar'ın ikinci kitap hazırlığını yapıyorum. Her zaman olduğu gibi şimdi de değerli öneri ve görüşlerinizi almak üzere bu çalışmayı da internet ortamında sizlerle paylaşmak istiyorum. Katkı sağlayacak yorum ve eleştirileriniz için şimdiden teşekkürler... (ÖFH)
( Aforizmalar-2 Deneme-12 başlıklı yazı Ömer Faruk tarafından 4.07.2013 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu