Başarılı olmayı hayatımız boyunca herkes istemiştir. Bunun için herkesin öğretmeni öğrencilerini çalışmaya teşvik etmişlerdir. Lakin öğrenciler 2 3 soru çözüp başarılı olacaklarını sanıyor. Maalesef başarılı olmak şansa bırakmakla ibaret değildir. Başarı asla ve asla şansa bırakılmaz. Mutlaka buluğ çağındaki herkes sık sık kitap okumalı ve test çözmelidir. Fakat buluğ çağına girmemiş olanlar kendilerini oldukça kasmamalılar. Çünkü buluğ çağına daha girmemişler. Onların sadece yarım saat test çözmesi kitap okuması gerekir.

Evet sevgili arkadaşlarım size/sizlere şimdi başarılı olmanın temel koşullarını söyleyeceğim.

1. TEST ÇÖZME:


ADIM 1 (HAZIRLIK AŞAMASI): Hazırlık aşamasında dayanacağımız tek nokta dersimize uygun olan araç-gereçleri hazırlamalıdır. Her zaman çalışma esnasında telefon,tablet,bilgisayar gibi dikkati dağıtacak eşyalar asla çalışma yerinde bulundurulmamalı ve odaklama esnasında müzik dinlemek,boş tavana bakmak test çözmenizi engeller. Asla şunu unutmayın hemen aklınıza çalışma esince bir test açıp 2 3 soru yapmayın. İlk iş masanızın üzerini temizlemek ve dikkatinizi bozacak hususları masanızın üzerinden hemen atmaktır.



ADIM 2 ( ARAÇ GEREÇLER) : Araç gereçler çalışacağınız konu üzerinde çok önemli bir yer taşır. Eğer çalışacağınız bir ders için araç- gereç'inizin olması gerekir. Aksi takdirde konunuza odaklamazsınız. Mesela çalışacağınız ders Türkçe ise yanınızda okuduğunuz bir kitap bir de test olmalıdır. Matematik ise cetvel takımı,test,geometrik şekiller, izometrik kağıt olması olmazsa olmazıdır. Bu dersler Coğrafya,Fen Bilgisi,Sosyal Bilgiler,Kimya,Biyoloji,Tarih,Edebiyat dersleri içinde geçerli bir kuraldır....



ADIM 3 (BAKIM,KONTROL): Eğer saçlarınızda bit,ağırlaşma ve yağlaşma varsa hemen soğuk bir duş almanızı tavisye ederim. Çünkü saçınızdaki bit kaşıntıya yol açıcağından sizi hep kaşındırır dikkatinizi bozar. Ağırlaşmada hep saçlarınızı elletir. Son olarak eğer saçınız yağlıysa çok dikkatinizi bozar. Ayaklarınızda mantar varsa ayaklarınızı liflemeniz gerekir. Vücudunuzda kaşıntı varsa da vücudunuzu yıkamalısınız. Başınız ağrıyorsa da banyo almalısınız. Ağırınızı geçirecetir.. Niçin mi bakımı öneriyorum bakımsız ders çalışmak gerçekten insanın huzurunu bozar. Geldik kontrol aşamasına. Bu aşamada bakımızın,araç-gereç hazırlamanızın kontrolünü yapacaksınız...


ADIM 4 ( TEST ÇÖZMEK)  Evet sonunda gelebildikk :)) Şimdi etrafa bakın her yer temiz mi bakımınızı yaptınız mı diye.. Şimdi arkadaşlar eğer çalışma masanız boyu küçükse yaslanmalı sandalyede oturmanızı öneriyorum. Eğer büyük ise yüksek taburede oturmanızı öneriyorum. Geldik test sıranıza. En başarılı olduğunuz dersin sorularını ilk önce çözüceksiniz. Böylece zihniniz açılacak ve zorlandığınız soruları kolaylıkla yapabileceksiniz. Ama zorlanmadığınız ders yoksa en sevdiğinizden başlayın bence. Zevkli olur ilk önce çözmek...


Herkese iyi derslerr :)) 2. adım öbür yazımda olacak. ESEN KALIN...


Zeynep Uğuz
( Başarılı Olmanın Altın Kuralları -1- başlıklı yazı istanbul3434 tarafından 30.06.2013 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.