Makale / Toplumsal Makaleler

Eklenme Tarihi : 12.06.2013
Okunma Sayısı : 1872
Yorum Sayısı : 3

Anlamak ve bilmek ,bilmenin huzuru ile bu huzuru ve bilmeyi ve izanı ve kainatın Hakimi ve Yaratıcısı olan Allahın, Yardımı ile bilmek, bununu huzurunu ve mutluluğunu anlatacak, kelime bulamıyorum ve kelimeler lal oluyor.Ömrüm boyunca, çok sıkıntılara gark oldum, kendi hatalarımla ve yanlışlığımla ve boşu boşuna, kederlenerek üzüldüm ve Rabbimden yardım istedim ,ve kurtuldum bu sıkıntılardan ve tekrar aynı hatayı yaparak ,aynı üzüntülere boğuldum ve Rabbimin yardımı ile dua ve az sabırla kurtuldum.Rızık için endişelendim ,ama biliyordum rızkı verenin Allah olduğunu ,ama dediğim gibi bunu anlamak için, biraz iman ve izan ile bilmek gerekiyormuş.Tekrar, aynı hatalarla ,azgın bir canavar olan kan emicilerin olduğu topluluk olan ,bankaların tuzağına düşerek, izan ve aklımı ve sonunu düşünmeden aynı hatayı yaptım ve bunun sonunda o kadar çok sabır ettim ki Yüce Allahın yardımı ile lütfü,keremi,merhameti…ile ve alemlerin Rabbi olan Yüceler Yücesi Merhameti  Kremi Lütfi ihsanı …. sonsuz rabbimin yardımı ile kalplere yumuşak merhameti ile dokunan Merhameti,keremi….sonsuz Rabbimin yardımı ile kurtuldum, rızık için o kadar endişe edilmemesi gerektiğini ve azgınlık veren dünya malı için o kadar gayrete girmenin gerekmediğini ölüm gelince, elimizden alınacağı ve bizim olmayanın, peşinde koştuğumuz, dünya nimeti elimizden alınacağını, izan ile öğrendim,bizim olanın iman ve ibadet ile kazandığımız iyilikler ve merhametler,hissiyatla hisseden ve duyan bir kalp,iyilik için koşar adımlarla koşulan adımlar,kalp…olduğunu ve gerektiğini ve ölüm gelmeden  önden gönderdiğimiz sadakalar,zekatlar ve ibadetler ,iyilikler… bizim malımız olduğunu izan ederek öğrendim.Allahu Ekber.Geçici hevesler peşinde ve dünya malı için çabalayarak kazandığımızı sadece kendimiz için kazanmadığımızı ihtiyacı olana," layık değil" düşüncesi ile değil ,"ben Allah rızası için vermeye layık mıyım "diyerek vermenin düşüncesi ile vermek gerektiğini öğrenmiş oldum.Yoksa doğmak,büyümek ve yaşamak ve  yaşlanmak bir anda hatta bir saniyenin, salisesinden daha kısadır,ve önemli olan asıl ruhtur ,bedene hayat veren,bize emanet verilen bu ruhu ve içini güzellikler ile doldurarak teslim etmeliyiz asıl sahibine,yoksa boş al boş ver olmuyor,Rabbim cümlemize içini dolduranlardan eylesin.Amin.Nefis insandır,insanda nefistir ,nefsini bilen  Allah'ı bilir,Allah'ı bilen merhametli,duyarlı ve hisli ve rızasını kazanmak için çalışmak gerektiğini bilir.yoksa diğer anlayışsız,anlamanın sahilinde değil 500000 km yakınından geçmeyen kasasını faydası olmayan kağıt parçası ile doldurarak,insanları zülüm altında inlemesine neden olanların,derslerini ve elleri boş sadece kendilerini yakacak olan odun ile gitmelerinden başka bir şey değildir.Rabbim cümlemizi böyle bir duruma düşüren nefsimizden ve şeytanda korusun, her an ve her saniye dünyada ve ahirette cümlemizle beraber olanlardan eylesin.Amin.Alemlerin Rabbi olan Yüce ALLA HIMIZ  o kadar Merhamet ,Lütuf,Kerem…. sahibi ki biz kullarını af etmek için yıllarca bekliyor,yapamadığımız bir iyilik için sadece kalbimizden geçirdiğimiz için sevap yazıyor ve kalbimizden geçirdiğimiz kötülüğü yapmadığımız halde Faaliyete geçmeyene kadar günah yazmıyor,ve rızkımıza kefil sen yeter ki çalış sadece kendin için ailen için değil diğer yardıma muhtaçlar için ve ahret için çalış bu dünyadakiler senin değil ama sana dünyada kazanmak için verdiğimle yaptığın iyilikler senin diyor ve bunu anlatacak kelimeler lügatte ve kainatta yok kelimeler sözler lal oluyor sadece şükür ve şükür secdesi ile karşılığı bulunuyor.Sıkıntının içinde sabırla neşe katan,mutluluk katan rabbime sonsuz şükürler olsun.Onun Resulüne salatı selam olsun,Alemlere rahmet olarak gönderdiği o Resulün izinde gitmeyi cümlemize nasip etsin RABBİM.

( Anlamak Ve Bilmek başlıklı yazı kul mehmet tarafından 12.06.2013 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.