“ ADAM GİBİ ADAM “

 

 “Son yıllarda  sıkça söylenen / duyulan bir söz;

 

ADAM; erkek  anlamında

GİBİ ; benzetme edatı olup, yalın hâldeki kelimelerle birlikte kullanılır.
Benzetme, eşitlik anlamları katar.
Birlikte kullanıldığı kelime ile birlikte sıfat, zarf ve isim olabilir.

 

“Adam gibi adam “ denildiğinde, istenilen  adamın  ( kişi-erkek)  tüm özelliklerinin pozitif olması, istenilen niteliklerin tamamını taşıdığı gibi bir anlam yükleniliyor ki; bu da yanlış oluyor

Oysa ;

“Adam gibi adam..    “ adam,  tam  da adam değil ama,  eh işte o düzeyde biri, o nitelikte ,ona yakın  olan anlamında oluyor ki; bu  da  esas söylemek istediğimizi  karşılamadığı gibi, adamı daha  da sıradan, hatta ondan da aşağıda olarak göstermektedir …

Yani bu söz,  insanı olduğundan daha nitelikli, ! daha aranan ve daha beğenilen bir insan’  anlamı içermediği  gerçeğidir.

 

“ Adam Gibi Adam”   demeden önce , dilimizin  kurallarına, özelliklerine ve güzelliklerine zarar vermeden  kullanmaya özen göstermeliyiz derim …

 

Bu söylem yanlış, pekiyi bunun yerine ne demeliyiz?

Örneğin;  İyi, doğru, dürüst, namıslu … vs  insan denilebilir !

 

 

*muzaffer yıldırım

( Adam Gibi Adam başlıklı yazı Muzaffer 45 tarafından 21.03.2013 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.