5.  Hv. K.K.  LOJ.  BAŞKANLIĞI

                                A.  GÖREVLER

               Akaydaki  evimize  döndükten  sonra,  bir  kaç  gün daha  kalarak,  temizlik  ve  kapattığımız  eşyaların  yerleştirilmesi  için eşime  yardım   ettim. Sonra,  tayin  yerim  olan   Hv.K.k.Loj.Bşk.lığı  Plan  şubesine  gittim. Plan  Şube  Müdürü,  Kur.  Alb.  Hayri  Gülşeni  idi.  Şubede,  Kur.  Bnb.  Erdoğan  Akünal,  Kur  Yzb.  Erkan  Fercan,  yedekten geçme,Yzb.  Yusuf  Cansız,  Ütğm.  Yılmaz  vardı.  Hepimiz  aynı  odada  görev  yapıyorduk.  İdarî  kısım  ise,  karşıda,  ayrı  bir  odada   idi.  Orada  da  iki  kadın,  iki  astsubay  çalışıyordu.

               Görevimiz,  Harekât.  Bakım,  Muhabere,  Ulaştırma  şubeleriyle  koordine yapmak  suretiyle,  Loj.  Planlar  yapmak,  Bu  konuda  gelen,  emir  ve  yazılara  cevap  vermek  ve  bazı  müstakil  projeleri  yürüterek  sonuca  ulaştırmaktı.  Ayrıca,  teftişlerde,  Loj.  Bşk.lığı  adına, birlikleri  denetlemekti.  İşimiz  çok  yoğun  görünüyordu.

  Müstakil  projelerden  birisi de   görev  olarak  bana  verilmişti.  Konusu,  İstanbul,  Üsküdar  Kız  Kulesinin  karşısında,   Belediye’ye   ait  iki  katlı  bir  binanın  Hava  K.K.lığı  envanterine  geçirilmesiydi.  Bu  yolla,  Alemdağdaki  füze  üs  personeli  için  lokal  yapılmak  isteniyordu.  Uzun  yazışmalardan  sonra, bina    Hava  K.  K.lığı  envanterine  geçmişti.  Aslında  bu  proje,  İstihkâm  ve  emlakçıların  işiydi.  O  sıralar,  İstihkâm  ve  emlakçılar  Loj. Bşk.lığına  bağlıydı,  henüz  bir  daire  md.lüğü  olarak  teşekkül  etmemişti,  ve  halen  personel  zafiyeti  vardı.  Bu  sebeple  proje  bana  verilmişti. (Daha  sonraları,  emekli  olup  Kadıköy’e  yerleştikten  sonra,  bu binayı  görmüş,  çok  beğenmiştim.  Kız  kulesinin  tam  karşısında,  Gülhane  parkını,  Karaköy  dahil  Beşiktaşa  kadar  bütün  sahili  gören    şahane   bir  manzarası  vardı. )

                                B.ORTA  DOĞU  AMME  ENSTİTÜSÜ

               Bu  meyanda,   Türkiye  Orta  Doğu  Amme  Enstitüsü  Genel  Md.lüğünden  bir  yazı  gelmişti.,.  Kurs  için  bir  subay  gönderilmesi  isteniyordu.  Evrak,  Lojiktik  Baş.lığına  havale  edilmiş,  Başkan  da  beni  uygun  görmüştü.  Organizasyon  Ve  Metot  kursu  için  bir  eleman  istiyorlardı.  Kursun   yeri   Akay  yokuşu  civarında,  bizim  eve  yakındı. Oraya  gittiğimde,  Subay  olarak  yalnız  benim   bulunduğumu  anladım.  Diğerleri,  muhtelif  bakanlık  elemanlarından  oluşuyordu.  Sivil  personeldi.

               Kurs  üç  ay   sürmüş, (14-03-1971/ 04-06-1971)  çok  yararlı  bilgiler  edinmiştim.   Kursu  bitirdikten  sonra,  Loj.  Bşk.lığı  Plan  şubesinde  ,  görevime  daha  bilinçli  olarak   devam  ettim. Kursun  bitiminden  dört  ay  sonra  (20-10-1971  tarihli) , sertifika gönderilmişti.  Buna  göre:   kursu   üstün  başarı  ile  bitirmiştim.

               Bu  arada,  1nci  ve  2nci    Taktik  Hv.  Kuvvetleri ( Eskişehir  ve  Diyarbakır)  birliklerinin   teftişlerinde,  Loj.  Bşk,lığını  temsilen,   bulunmuştum.  Ayrıca,  NATO    Karargâhlarına,  konferanslara  da  gidiyordum.  İki  defa  Napoli'ye,  bir  defa  da  Danimarka’ya,   bir  defa  da  Atina’ya  gitmiştim . Konferanslar  sırasında,  Napoli deki  arkadaşları   yakından  tanıdım,  oraların  havasını  teneffüs  ettim.

               NATO  nun  Merkez  komutanlığı,  Belçika-  Brüksel’de,  Güney  Saha  Komutanlığı  Napoli’de,  Kuzey  Saha   Komutanlığı  ise  Danimarka’da  idi.  Danimarka’ya,  bir  İnşaat  projesiyle  ilgili  olarak  gidiyorduk.  Yanımda,  inşaat  Dairesinden  Kur.  Bnb.  Doğan  da  vardı. Ben  Kur.  Alb.  rütbesinde  idim:   Ama  Projenin  asıl  sorumlusu   Kur. Bnb.  Doğandı.  Beni  de  Loj.Bşk.lığını  temsilen  Kıdemli  olarak  tensip  etmişlerdi.  T.H.Y.  Uçağı  ile   Yeşilköyden  hareket  ettik,  bilhassa,  Bulgaristan  ve  Avusturya’yı  geçtikten  sonra, arazi   engebesini   kaybetti.  Yüksekten,  yemyeşil   tarlalar,  topraklar,  Muntazam   kasaba  ve   şehirler  görünmeye  başladı.  Hele  Hollanda  Amsterdam  meydanına  inerken,  Şehir  ve  limanın  ne  kadar  güzel,   modern  ve  kalabalık  olduğunun  farkına  vardık.  Amsterdamdan  aktarma  yapmak  suretiyle,  Danimarka’ya  uçtuk,  Altımızda,   dümdüz  ve  sularla  çevrili  arazi  görünüyordu.  Netice  bir  meydana  indikten  sonra  yolumuza  bir  askerî  otobüsle  devam  ettik. Yol  boyu, bir  katlı,  iki  katlı,  evlerin  bulunduğu,  şirin  köylerden,  yemyeşil   tarlalardan  geçtik,  temiz  iri  sığırlar  gördük.  Konferansın  yapılacağı  küçük  bir  kasabaya  geldik.  Bize,  konferans  süresince    kalacağımız  yeri  gösterdiler.  Gece  tertemiz  yataklarda  rahat  bir  uyku  çektikten  sonra,  sabah  kahvaltısı   için  mükellef  bir  sofra  hazırlandığını  gördük.  Bizim  gibi,  Müttefik  memleketlerden  gelen  subaylar  da  vardı.  Sofrada  dikkatimizi,  çeken  en  büyük  özellik,  peynirlerin  çok  çeşitli  ve  bolluğu  idi. Çay  yerine  sürahilerle  sıcak  süt  ikram  etmişlerdi.. Anlaşıldı  ki  burası  hayvancılık  ülkesiydi.  Bu  sofra   manzarası  ile  arazi   yapısını  uzun  süre  belleğimden  çıkaramayacaktım. 

               1973   senesi  30  ağustosta,   Loj.  Bşk.nı   olan   General  Ercüment  Gökay,  başka  bir  yere   tayin  olmuş,  yerine  Kor General  Tahsin  Şahinkaya  gelmişti.  Onu  Hava  Harp  okulundan  beri  tanıyordum  O  tarihte  Pilot  Ütğm.  Ve  bizim  hocamızdı.  Ufak,  tefek,  fakat  cin  gibi  kafası  çalışan  bir  insandı. Kur.Alb.  Hayri  Gülşeni,  general  olmuş,  İstihkâm-İnşaat  Daire  Bşk.nı  olarak   tayin  edilmişti.  Yerine  Loj.  Plan  Şb.  Müdürü  olarak  Kur.  Alb.  Hikmet  Çelik  getirilmişti .Kur.  Bnb.  Erdoğan  Akünal  Alb. olmuş,  Komutanın  Genel  sekreterliğine  tayin  edilmişti..

               Bu  tarihlerde,  Kıbrıs ta  yine  işler  karışmış,  Rumlar,  giriş,  çıkışı  yasaklamışlardı.  Bazı  olumsuzluklar  yaşanmıştı.  Ada’ya  giden  turistler   orada    mahsur  kalmışlardı.                                  Lojmanlarda  karşılıklı  dairelerde  oturduğumuz  Kamil  Alb. emekli  olmuş   Eşi  Ayten  hanımla  Kıbrısa  gitmişlerdi.  Bir  gün  Çocukları  Cüneyt  ile  Cem  eve  gelmişler,  anne  ve  babalarından  haber  alamadıklarını  söyleyerek  benden  yardım  istemişlerdi.  ‘’Ben  etraflıca  öğrenir  size  haber  veririm’’  diyerek  onları  evlerine  göndermiştim.  Gerçekten,  hadiselerden  hükümet  haberdar  olmuş,  Yunan  ve  Kıbrıs  hükümetini  uyaran  girişimlerde  bulunmuşlardı.  Bir  kaç  gün  içinde  yasağın  kaldırılacağı  konusunda  güvence  verilmiş,  ben  de  çocuklara  durumu  aktarmıştım.

 

 

 

( Zorlu Dönemeçler-2-b4-5a-b başlıklı yazı coni tarafından 13.03.2013 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu