SITKI DEMİR . AŞIK RONEDİ Nufusa 1959 yılında kaydedilen SITKI DEMİR 1956 yılında Adana_ Tufanbeyli_Ayvat köyü Akdere mah. dünyaya geldi.İlk okuldan sonra okulu bırakarak çobanlık yaptı.1972 yılında ailesi ile birlikte Ankara'ya göç ederek burada yaşamaya başladı.Burada bir çok ozanla tanışarak şiir yazmaya başladı.1975 yılında İNSANIZ adlı ilk eserini yazdı ve bağlama çalmaya başladı. 2000 yılında emekli olduktan sonra Mersin'e taşındı,burada 2 yıl tüm emekliler sendikası' nın ardından 3 yıl yerel yönetimleri Takip Derneği'nin yönetimlerinde yer aldı.Aynı zamanda 3 yıl Akdeniz Basın Birliği Genel Merkezi Yönetim kurulu üyeliği,Barış,İzlem,Mavi Akdeniz gazetelerinde sanat yönetmenliği ve köşe yazarlığı yaptı.Eserleri birçok gazete dergi’lerde yayınlandı uzun yıllar radyo ve tv Proğram larına katıldı.15.06.2011 tarihinde İstanbul'a taşındı. 15.06.2012 tekrar mersine taşındı .Evli ve ZELAL, ZÜHAL ,BERFİN,Adında üç kızı var. şiirlerinde Aşık RONEDİ takma adını kullanan Sıtkı Demir,Binboğa'dan Esintiler adlı bir şiir kitabı çıkardı.İç Toroslar'da Alevi ,Kürt Aşiretler adlı araştırma kitabında yer aldı. şiir harmanı 2012 şiir seçkisi adlı antoloji kitapta yer aldı.ve 2013 şiir harmanı antoloji kitapta yer aldı.
AhmetZeytinci
AhmetZeytinci10/15/2014 - 18:59
Nice senelere Doğum Gününüz kutlu olsun...