Şiir deyip geçmeyin bilseniz nelere kadir

Gönül görmek isterse meali yanıltır  nadir

Ruhu hissedersen vasat manalar olur zahir

Bendeniz geç tanıdım tez sevdim Seda Hanımı

 

Faziletli duygular her daim ana temada

Resmi sabit enişteyle uçuyorlar semada

Saadeti okunuyor gözlerdeki lemada

Bendeniz geç anladım pek sevdim Seda Hanımı

 

Nice asil bir iştigaldir köy öğretmenliği

Yüce ideallerine tahvil etmiş benliği

Vatana nefer yetiştirir vefakar dersliği

Bendeniz geç öğrendim çok sevdim Seda Hanımı

 

Eserleri her daim zarafet ile doludur

Yuvası, şefkati ve Cumhuriyet ; Hak yoludur

Çağdaş Türk Kadını’nın misale esas koludur

Cemiyetimize arz ederim Seda Hanımı

 

 

MCU

 


mefâ'ilün / fe'ilâtün / mefâ'ilün / fe'ilün


lema : parıltı / ışıltı

Sayfa düzenlemesinde başta nazar boncuğu'nun konumlandırılması olmak üzere reestetize edilmiş çalışmalar Can Arkadaşım, Biricik Dostum Sayın Ayşe DURAN' a aittir, kendisine çok teşekkür ederim.



 

İyi Bayramlar Seda Hanım ve Sayın Yükler Ailesi, şahsınızın içtimada bir yoklamasını alacaktım zaten : )) Neden Bayram sabahı olmasın ki dedim. Efendim bu benim ilk duraksız 15 heceli aruz denemem, yaygın bir şekilde yanlış bilindiği üzere duraksız aruz yazmak 7+7, 6+5, 4+4+3 gibi duraklı yazmaktan çok daha zordur zira duraklara yakalanmamanız gerekir. Hecelerin okunuş seslerine endeksli aruz malûm  Farisi bir edebi tekniktir, uzun hecelere dayanır, 4-5 ve 6 heceli kelimeler ile daha üst heceli kelimelerle aruz yazmak nispeten kolaydır. Oysa Türkçenin temeli tek, iki ve üç heceli kelimelere dayanır, yani kalıpları tutturmak ziyadesiyle zordur, hadi tutturdunuz bu seferde duraklara yakalanırsınız. Yıllardır hep imrenirdim duraksız 15’liye, bence özellikle duraksız 15’lide bir sanat dehası olan Sayın Pervane gibi sıfır sanatsal kusurlu yazmam mümkün değil, bunca gereksiz olabilecek açıklamayı da bu nedenle yaptım zaten : ))  ancak minimize edebilirim, bir ihtimal başarabilirdim ama bu kez de yoğun Farsça ve Arapça kullanmam gerekirdi ki bu da şiirin ana temasına aykırı olurdu ( burada üstü kapalı diyorum ki Ömer Öney Ağabeyim sakın ola zihaf, vasl vb. hatalarımı açık etme : ))  ). Fondaki parçayı da çok çok severim, size ve eşinize armağanım olsun, bir dans edersiniz artık : )) 

 

Selam ve Saygılarımla,

Mehmet Çağatay Ünlütürk

( Sen De Yaz İçtimada Seda Yükler başlıklı yazı MCU :) tarafından 25.10.2012 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.