Makale / Eğitim Makaleleri

Eklenme Tarihi : 9.09.2012
Okunma Sayısı : 2558
Yorum Sayısı : 1

MUĞLA’DA GEZİLECEK GÖRÜLECEK YERLER…

 

KERİM ÖZBEKLER

GAZETECİ-YAZAR-ŞAİR

 

ŞAHİDİ CAMİİ-SEKİBAŞI CAMİİ-ŞEYH CAMİİ-PAZAR CAMİİ-KURBANZADE CAMİİ-MUSTAFA ÇELEBİ CAMİİ-SELİMLER CAMİİ-SABUNHANE CAMİİ-KONAK ALTI CAMİİ-KURŞUNLU CAMİİ-ULU CAMİ-ÇEŞMELER MUĞLA'DA GÖRÜLMESİ GEZİLMESİ GEREKEN YERLERDİR. MUĞLA VE İLÇELERİ DENİZ-YEŞİLLİK-MANZARA ZENGİNLİĞİ BAKIMINDAN DÜNYANIN EN GÜZEL KIYILARINA SAHİPTİR, BU NEDENLE DÜNYANIN EN GÜZEL BAYANLARINI VE EN YAKIŞIKLI ERKEKLERİNİ BU İL SINIRLARI İÇİNDE GÖREBİLİRSİNİZ. HER AN ELEKTRİK ALABİLECEĞİNİZ 1 DURUMLA KARŞILAŞABİLİRSİNİZ, BU NEDENLE HER YIL MUĞLA VE İLÇELERİ'Nİ ZİYARET EDEN 1 ÇOK KİŞİ DÜNYA EVİNE GİRER. YÜZLERCE KİŞİ EVLENEREK BURADAN AYRILIR VEYA EVLENMEK İÇİN BİRİSİNİ BULUR, BU YERLİ VE YABANCI HERKES İÇİN GEÇERLİDİR. MUĞLA VE İLÇELERİ'NDE TANIŞIP EVLENEREK YURT DIŞINA YERLEŞEN 1 ÇOK TÜRK ERKEĞİ-BAYANI OLDUĞU GİBİ, EVLENİP TÜRKİYE'YE YERLEŞEN DÜNYANIN HER ÜLKESİNDEN DEĞİŞİK BAYAN VE ERKEKLER DE VARDIR.

 

BODRUM;MUĞLA'YA 134 KM. UZAKLIKTADIR, DÜNYANIN 7 HARİKASI'NDAN BİRİSİ OLAN MOZOLE BURADADIR. KRAL MAUSOLOS VE EŞİNE AİT 1 MEZARDIR, ORTAÇAĞ'DA BODRUM'U ELE GEÇİREN RODOS ŞÖVALYELERİNİN YAPTIRDIĞI BODRUM KALESİ İÇİNDE CENEVİZ KİLİSESİ-KULELER-SU ALTI MÜZESİ VARDIR. DENİZ KENARINDA Kİ BU KALE YERLİ VE YABANCI TURİSTLER İÇİN GÖRÜLMEYE DEĞERDİR, BARDAKÇI-GÜMBET-ORTAKENT BODRUM'DA DENİZE GİRİLEBİLECEK YERLERDİR. SANDALLA KARA ADA'YA GİDİLEREK ŞİFALI KAYNAK SU MAĞARASI'NI GÖRMEK MÜMKÜNDÜR. BODRUM MÜZESİ-ANTİK TİYATRO-ESKİ CAMİ-TEPECİK CAMİİ-ZEKİ MÜREN MÜZESİ-GÜVERCİNLİK (BODRUM’A 25 KM.UZAKLIKTADIR)-TORBA (BODRUM’A 5 KM.UZAKLIKTADIR)-GÖLKÖY (BODRUM’A 13 KM.UZAKLIKTADIR)-GÜNDOĞAN (BODRUM’A 18 KM.UZAKLIKTADIR)-YALIKAVAK (BODRUM’A 18 KM.UZAKLIKTADIR)-GÜMÜŞLÜK-KADIKALESİ (BODRUM’A 23 KM.UZAKLIKTADIR)-TURGUTREİS-AKYARLAR (BODRUM’A 13 KM.UZAKLIKTADIR)-BAĞLA-ASPAT-ORTAKENT-BİTEZ (BODRUM’A 10 KM.UZAKLIKTADIR)-KARAADA-ADABOĞZAZI (AKVARYUM)

GÖRÜLEBİLECEK DİĞER YERLERDİR. BODRUM'DA YAZ AYLARINDA 100-150 KİŞİLİK YÜZLERCE TEKNE GÜNLÜK TURLAR İLE TURİSTLERİ GEZDİRİRLER, İLGİ DUYDUĞUNUZ GÜZERGAHLARA GİDEN DENİZ TURLARI İLE BODRUM VE ÇEVRESİNİ GEZMENİZ MÜMKÜNDÜR. İLÇEDE HERKESE UYGUN OTEL-MOTEL-TATİL KÖYÜ-LOKANTA-CAFE-GECE KULUBÜ VB.GİBİ EĞLENCE MEKANLARI VARDIR. BODRUM DÜNYACA ÜNLÜ 1 TATİL BELDESİ OLDUĞU İÇİN, FİYATLAR GENELLİKLE NORMALİN ÜZERİNDEDİR. BODRUM'DA 1 LİMAN VARDIR, EN ÖNEMLİ YERLERİNDEN BİRİSİ DE BARLAR SOKAĞI’DIR. BURADA TÜRKİYE'NİN ŞÖHRETLİ KİŞİLERİNİ GÖRMEK MÜMKÜNDÜR, BU KİŞİLERİ YAKINDAN GÖRMEK İSTEYENLER SOKAĞI 24 SAAT ABLUKA ALTINDA TUTARLAR.

 

DATÇA;MUĞLA'YA 135 KM. UZAKLIKTADIR, MARMARİS'İN İÇİNDEN GEÇEN 1 KARAYOLUNU TAKİP EDEREK ULAŞABİLİRSİNİZ. MARMARİS-DATÇA ARASI 80 KM.DİR, KNİDOS HARABELERİ İLÇEDE GÖREBİLECEĞİNİZ YERLERİN BAŞINDA GELİR.BURGAZ-GEBEKUM-KARAİNCİR-PALAMUT-TEKİR-KARGI PLAJI GÖRÜLMEYE VE DENİZE GİRİLMEYE DEĞER PLAJLARIDIR. YEŞİL İLE MAVİNİN İNSANI BÜYÜLEDİĞİ BU İLÇE SINIRLARI İÇİNDE DENİZ VE AKARSU KENARLARINDA MERCAN-BARBUNYA-SİNARİT-KARAGÖZ-FANFİNİ-KEFAL-ORFOS-PALAMUT BALIKLARINI AVLAYABİLİRSİNİZ. YABAN GÜVERCİNİ-KEKLİK-TAVŞAN-ÖRDEK-DOMUZ-KARACA-AYI İSE AVCILARIN VURABİLECEĞİ AV HAYVANLARIDIR. DATÇA DEFNE YAPRAĞI İLE MEŞHUR 1 İLÇEDİR, İLÇEDE HER YIL 23-25 TEMMUZ TARİHLERİ ARASINDA DATÇA FESTİVALİ YAPILMAKTADIR.

 

FETHİYE;MUĞLA'YA 145 KM. UZAKLIKTADIR, TELMESSOS-AMİNTAS KAYA MEZARLARI-KINIK KSANTOS-PINARA MİNARE KÖYÜ-KALE-FETHİYE ARKEOLOJİ MÜZESİ-KATRANCI KÖYÜ-ÇAMLIKKÖY-ÜZÜMLÜ KADYANDA-BELCEĞİZ VE ÖLÜ DENİZ-ŞOVALYE ADASI-ÇALIŞ BURNU-KATRANCI KOYU-DALYAN-BELCEĞİZ VE TURUNÇ PINARI İÇMELERİ-GİRME-KEL GİRME-SAKLIKENT İLÇE SINIRLARI İÇİNDE GÖREBİLECEĞİNİZ YERLERDİR. DÜNYACA ÜNLÜ ÖLÜDENİZ FETHİYE\'YE 15 KM. UZAKLIKTADIR, YEŞİL VE DENİZİ İLE DOĞAL 1 BOTANİK BAHÇESİ GİBİDİR. BURADA 2.000 METRE YÜKSEKLİKTEN PARAŞÜTLE ATLAMAK İÇİN TRAMPLEN MEVCUTTUR, 80-100 KADAR FİRMA BU İŞLE UĞRAŞMAKTADIR. KİŞİ BAŞINA PARAŞÜTLE ATLAMAK 80-200 TL.ARASINDA DEĞİŞMEKTEDİR. 2.000 METRE'Yİ PARAŞÜTLE ATLAYAN 1 KİMSE SÜZÜLE SÜZÜLE 1 SAATLİK 1 ZAMANDA AŞAĞIYA İNEBİLMEKTEDİR, PARAŞÜTLE ATLAYANLAR 1 REHBER-HOCA NEZARETİNDE İNİŞE GEÇMEKTEDİRLER. ÖLÜDENİZ'DE GECELERİ KALMAK İÇİN YETERİ KADAR OTEL-MOTEL-LOKANTA-GAZİNO VB.EĞLENCE MEKANLARI MEVCUTTUR, 2 KM. ÖTESİNDE İSE HİSARÖNÜ İSMİ İLE ANILAN VE ÇOK SAYIDA OTEL-MOTEL-LOKANTA-ALIŞ VERİŞ MERKEZLERİNİN YER ALDIĞI LÜKS 1 KASABADA BULUNMAKTADIR. FETHİYE İLÇESİ'NDE TATİL YAPANLAR İÇİN HERKESE UYGUN OTEL-MOTEL-LOKANTA-EĞLENCE YERİ BULMAK MÜMKÜNDÜR. FETHİYE'DE 1 LİMAN VARDIR.

 

GÖKOVA;MUĞLA'YA 20 KM.UZAKLIKTADIR, MUĞLA\'YA AYDIN ÜZERİNDEN ZİYARETE GELENLERİN İLK GÖRECEKLERİ TATİL BELDESİDİR. 2 KM.LİK GÖKOVA RAMPASINI İNMEDEN 2000 METRE YÜKSEKLİKTEN GÖRECEĞİNİZ DENİZ VE YEŞİLLİKLER İÇİNDE Kİ KARA MANZARASI SİZİ BÜYÜLEMEYE YETECEKTİR. MEŞHUR GÖKOVA RAMPASI'NI İNDİKTEN SONRA, SAĞA SAPAN İLK KARAYOLU SİZİ DOĞRUCA GÖKOVA'YA GÖTÜRÜR. YALNIZ BURADA ÇOK FAZLA KİŞİYİ AĞIRLAYACAK KADAR OTEL-MOTEL-LOKANTA YOKTUR, SAKİN 1 TATİL YAPMAK İSTEYENLERİN KALMAK İSTEYEBİLECEĞİ ELİT 1 YERDİR. RAMPADAN İNDİKTEN SONRA ORTADA Kİ KARAYOLU SİZİ MARMARİS VE DATÇA'YA, SOLDA Kİ KARAYOLUNU TAKİP EDERSENİZ KÖYCEĞİZ-DALAMAN-FETHİYE'YE ULAŞABİLİRSİNİZ.

 

KÖYCEĞİZ;MUĞLA'YA 60 KM. UZAKLIKTADIR, EKİNCİK KÖYÜ-KULAK MESİRE YERİ-AĞLA YAYLASI-KERSELE KÖYÜ-GEDOVA-SARIGERME PLAJI-SULTANİYE KAPLICALARI VE İÇME SUYU-KÖYCEĞİZ GÖLÜ-DALYAN KÖYÜ-KARİA HARABELERİ-HACI ÖMER MESCİDİ-BENLİLER TÜRBESİ-NASUH DEDE TÜRBESİ-KARGIN KÜRÜ TÜRBESİ-ŞEYHLER TÜRBESİ-ALİPAŞA KÖŞKÜ-HİDİV ABBAS HİLMİPAŞA KÖŞKÜ-AKKÖPRÜ KÖYCEĞİZ İLÇE SINIRLARI İÇİNDE GEZİP GÖREBİLECEĞİN YERLERDENDİR. KÖYCEĞİZ\'DE BULUNAN DENİZ VE AKARSU İÇLERİNDE KEFAL-LEVREK-ÇUPA-YILAN BALIĞI AVLAMAK MÜMKÜNDÜR. ÖZELLİKLE CARETTA CARETTA KAMLUMBAĞALARI'NIN ÜREME ALANI OLAN DALYAN\'DA AKARSU ÜZERİNDE SANDAL SEFASI YAPABİLİRSİNİZ, BURADA 20-30 KİŞİLİK TEKNELERLE NEHİR ÜZERİNDE DOLAŞABİLİR. DÜNYANIN EN GÜZEL YERLERİNİ SEYREDEBİLİRSİNİZ, DALYAN VE ÇEVRESİ KORUMA ALTINDA OLDUĞUNDAN BURADA GECE PLAJA GİRMEK YASAKTIR.

 

MARMARİS;MUĞLA'YA 57 KM. UZAKLIKTADIR, SADECE TÜRKİYE'NİN DEĞİL DÜNYANINDA EN GÜZEL TATİL BELDELERİNDEN BİRİSİ OLAN MARMARİS'TE CADDE VE SOKAKLARIN ÜZERİ TAMAMEN MARMARİS BELEDİYESİ TARAFINDAN ÖRTÜLMÜŞTÜR. BU NEDENLE 1 KAPALI ÇARŞI GÖRÜNÜMÜNDE OLAN MARMARİS'TE YAZ-KIŞ, SICAK VE SOĞUK HAVALARDA BİLE ALIŞ VERİŞ YAPMA İMKANI VARDIR. AYRICA BURADA YAYINLANAN GÜNLÜK MAHALLİ GAZETELERİ, GAZETELERİN İÇİNE GİRMEDEN KAPI ÖNÜNDE Kİ RAFLARDAN ÜCRETSİZ OLARAK ALIP OKUMANIZ MÜMKÜNDÜR. BU SİSTEM SADECE TÜRKİYE\'DE DEĞİL, DÜNYANIN HİÇ 1 TARAFINDA YOKTUR. YEŞİLLİK İLE DENİZ MAVİSİ BURADA TURİSTLERİ ETKİLER VE FARKLI 1 TATİL BELDESİNE GELDİĞİNİZİ FARKEDERSİNİZ, İLÇEDE HER KESİME HİTAP EDEN OTEL-MOTEL-LOKANTA-BÜFE-FIRIN VB.ALIŞ VERİŞ MEKANI BULMAK MÜMKÜNDÜR. GÖLENYE İÇMELERİ-BEÇİN KALESİ-BOZ KALE-KNİDOS-KAUNOS-MARMARİS KERVANSARAYI-MARMARİS TAŞHAN-MARMARİS KALESİ-SARIANA TÜRBESİ-İBRAHİMAĞA CAMİİ-CENNET ADASI-BEDİR ADASI-GÜNNÜK PARKI-TURUNÇ İLÇE SINIRLARI İÇİNDE GEZİP GÖREBİLECEĞİNİZ YERLERDİR. MARMARİS'TE YAZ AYLARINDA ÇEVRE TURLARINA ÇIKAN ÇOK SAYIDA TEKNE MEVCUTTUR, BUNLARIN NEREYE GİTTİĞİ GÖREBİLECEĞİNİZ 1 YERDE (GENELLİKLE SAHİL YOLUNDA, ÖNLERİNDE YAZILIDIR.) BU TEKNELER TÜRKİYE VE DÜNYANIN EN LÜKS TEKNELERİDİR, 100-150 YOLCU KAPASİTESİNE SAHİPTİRLER. GÜNÜ BİRLİK TURLAR İLE MARMARİS\'E GELEN TURİSTLERİ GEZDİRİRLER, MARMARİS YAZ AYLARINDA 24 SAAT UYUMAYAN 1 İLÇEDİR. DENİZLERİNDE BALIK AVCILIĞI YAPMAK MÜMKÜNDÜR, LÜFER-SİNARİT-BARBUNYA-ÇUPRA-KARAGÖZ-LAHOS-ORFOZ-MERCAN-İZMARİT-LAPA-İSPARİ-KEFAL-TRANÇA-AKYA AVLAYABİLECEĞİNİZ BALIK TÜRLERİDİR. MARMARİS SAHİLLERİNDE AMATÖR BALIKÇILAR 24 SAAT BALIK AVLAMAK İÇİN UYUMAZLAR, YÜZLERCE KİŞİ OLTASINI DENİZE ATARAK BALIK AVCILIĞI YAPAR. AVCILIĞA MERAKLI OLANLAR İSE;YABAN DOMUZU-YABAN GÜVERCİNİ-ÖRDEK-KEKLİK-ÇULLUK-ÜVEYK-BILDIRCIN-AYI-YABAN KEÇİSİ-TİLKİ-TAVŞAN-PORSUK-ÇAKAL-KARAKULAK-SANSAR-SIRTLAN AVLAYABİLİRLER. İLÇEDE MARMARİS ÇAM BALI SATAN ÇOK SAYIDA DÜKKAN VARDIR, MİDE HASTALIKLARINA İYİ GELEN GÜNNÜK AĞAÇLARI ORMANI BU İLÇEDEDİR. MARMARİS'TE 1 LİMAN VARDIR, MARMARİS'E 13 KM.UZAKLIKTA Kİ İÇMELER YABANCI TURİSTLERİN AKIN ETTİĞİ 1 BÖLGEDİR. YAZ AYLARINDA BAYAN TURİSTLER İÇMELER SAHİLİNDE Kİ ŞEZLONGLARDA, ÜZERLERİNDE YALNIZCA BİKİNİ İLE GÜNEŞLENİRLER. ÖĞLE SAATİNDE PLAJ KADINLARIN HÜCUMUNA UĞRAR, ŞEZLONG SAYISI SAHİLDE 10.000'İ BULUR.

 

MİLAS;MUĞLA'YA 64 KM.UZAKLIKTADIR, AKBÜK-KAZIKLI-ALAGÜN-GÜLLÜK-ÖREN GİBİ GÜZEL DENİZ KIYILARI VARDIR, YAZ AYLARINDA BURALARI TURİST AKININA UĞRAR. GÜLLÜK'TE AYRICA 1 TİCARİ LİMAN VARDIR
( Muğla'da Gezilecek Görülecek Yerler... başlıklı yazı K.Özbekler tarafından 9.09.2012 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu