Selamün Aleyküm ve Rahmetullahi ve Brakatühü 
değerli kardeşlerim,az da olsa dilim döndüğü kadar size küçük uyarıda bulunmak istiyorum,
Peygamber Efendimiz'den (sallallâhu aleyhi ve sellem) bu yana din-kültür hayatımızda önemli yer tutan üç aylara girmiş bulunuyoruz, Perşembe'yi Cuma'ya başlayan gece ise Regaib Kandili...
Yüce Rabbim kulunu o kadar çok seviyor ki!Cennetine koymak için nice nice mübarek gün aylar bize şereflendirmiş,
Bakın cennetin sekiz kapısı,Cehennemin ise yedi kapısı var,Rahmetim gazabımı aşmıştır diye buyurmuş(c.c.)
O kulunu yakmak için yaratmamış,o kulunu kendisine kulluk etsinler ve karşılıklı cennet-in güzeliğini dille anlatmayacağımız Altın Gümüş ile donatılmış sarayları köşkleri kendisine versin diye yarattı..
Rahmeti merhameti herşeyden üstündür.........
Onun zerrecik rahmeti dağlar kadar günahları yakar yıkar yok eder,nasıl ki,denizin ortasında bir ağaca konmuş kuşun ağzında bir lokma ekmek denize düşerde kaybolur,onun Rahmeti bundan daha ziyadedir,günahlarımızda onun Rahmet deryasının arasında öyle kaybolur gümülür gider inşallah tabiki buna Hakk-ı ile inanıp ve  iman etmek şartı ile,iman İSLAMIN dinin temelidir,Kabirde Münker Nekir Rabbin kim dedikten sonra dinin nedir diye sual ederler....İnşallah Rabbim Allah dimim islam diye cevabını vermeyi Rabbim cümlemize nasip eylesin...
Değerli kardeşlerim insanız sonuçta, ister istemez  bilerek ve ya bilmeyerek günaya tabi oluyoruz,ama Allah teala ne yapıyor günahlarımızı affetmek için,bu mübarek günleri geceleri ayları yaratmış,kandil geceleri yaratmış,Ramazan ayı yaratmış,CUMA günleri yaratmış bu günler de geceler de bol bol tevbe edelim,aff dileyelim diye,
eğer bu kullarım günah işlemeselerdi ben bu kullarımı yok eder,günah işleyen kul yaratırdım,ki benden aff dilesinler tevbe etsinler,ellerini açıp bana yalvarsınlar diye......tevbeyi affı o kadar seviyor ki yüce Rabbim.........
yokmu bende aff isteyen aff edeyim,yokmu tevbe eden tevbelerini kabul edeyim,yokmu benden rızık isteyen rızık vereyim diye buyurmuş.......
bakın bir aşık ne diyor...
Rabbim çekirdeğe orman gizlemiş,
tahıl tanesine harman gizlemiş,
yılan zehrine derman gizlemiş,
mübarek gecelere Cennet gizlemiş,
ne kadar insanı bir hoş ediyor,moral veriyor...
örnek:bir günah işliyoruz Rabbim hemen kayda almıyor,belki pişman eder tevbe eder diye,taaki ertesi gün o saate kadar,eğer pişmanlık duymasa Allah'tan aff dilemese tevbe etmese ondan sonra kayda alıyor o günahı,amaaa bir sevap işlediğimiz zaman hemen kayda alıyor,ne kadar Erhamerrhimdir..
Ya Rabbim yeryüzünde sana ve Resülüne inanan Lailaheilallah Muhammedün Resulalallah,diyen tüm din kardeşlerimizi günahlarını taksiratlarını tevbelerini kabul eyle ve Rahmetin ile affet......
(s.a.v.) efendimiz ne diyor dini Kolaylaştırın zorlaştırmayın,sevdirin nefret ettirmeyin,her zaman müjdeleyin...........
Değerli kardeşlerim Yüce Rabbim-iz onun Rahmetinden nasip alalım diye bakın üç ayları bize ne müjdeler ile göndermiş,Yüce Allah teala Recep ayında tüm hasenatı kat kat eder...
işte bir Örnek:Receb-i şerifin bir gün başında, bir gün ortasında ve bir gün de sonunda oruç tutana, Receb’in hepsinde tutmuş gibi sevab verilir buyurmuştur (s.a.v.) efendimiz,ne kadar güzel bir müjde,
sadece Recep ayı böyle ise Şaban ve Ramazan-ın sevabı ne kadar yüksek olduğunu Ancak Rabbim bilir....
Bana bir adım gelene ben iki adım giderim.bana iki adım gelene ben dört adım giderim,,her zaman  o kadar ki rahmeti boldur....
bu ayda bol bol tevbe edelim Cehennem-in azabından Allah'a sığınalım,sığındığımız zaman Cehennem diyecekmiş ki,Ya Rabbim filan kulun benden sana sığınıyor onu bana gönderme diyecek,sırata Cehennem-in üzerinde geçtiği zaman cehennem o kişiye diyecek ki,ey Benden Allah'a sığınan çabuk geç hararetimi söndürüyorsun MAŞALLAH........
Cehennem bile bizim için dua ediyor Allah'a....
işte o zaman Allah teala Cennet kapılarını açık bırakır onun için...
ne olur değerli kardeşlerimiz bu üç ayları değerlendirelim,hiç olmasa bir hatim okuyalım Ramazana kadar,bilmeyen de bol bol tesbih çeksin,Lailaheilallah diyerek bir tesbih hatim edin inşallah,Rabbim herşeyin kolayını vermiş,tesbih çekmek bile en az bir Hatim bitirmiş kadar sevap yazılır...
Recep ayı ekim ekme ayı,nasıl ki,ekim ektikten sonra yeşerince bu sefer sulanma yaparız büyüsün diye,işte Şaban ayı da sulama ayı,Recep ayında ektiğimizi Şabanda sulayalım,ki Ramazan ayında harman olsun rızkımızı alalım,Ramazan ayında ektiğimizi sulandığımızı biçelim inşallah....
 Gelin elde fırsat var iken bugünlerimizi istifade edelim,değerli kardeşlerim,eğer Bunun sevabını bilsek yılın 12 ayı üç aylarda olmasını isterdik,ama ne yazı ki,bu fırsatı değerlendirmekten aciziz.....
zamanınızı aldığım için hakkınız helal edin....ÜÇ AYLARINIZ MÜBAREK OLSUN...
Ya Rab, arşı taşıyan meleklerinin,üzerindeki yüklerini nasıl hafiflettiysen. Bizimde üzerimizdeki yükleri öyle hafiflet,sana Hakk-ı ile kulluk etmeyi aşk ile ihlas ile sana ibadet etmeyi nasip eyle,günahlarımızdan geç,bu mübarek üç ayların hürmetine,Gazabınla bize bakma Ya Rabbim,bu aylarda tüm din kardeşlerimizin her ne hayırlı dileği varsa kabul ve makbul eyle,:(s.a.v.)efendimiz senden ne istedi ise bizde onu senden istiyoruz,Bizleri onun yüzü suyu hürmetine affet, Rahmetinden merhametinden bizleri mahrum etme Ya Rabbim...:(AMİN)

 Üç Aylar...
Geldi Rahmet dolu mübarek aylar
Hayıra vesile olsun üç aylar.
Fırkatı narında kavrulur paylar
Cihanı nur ile dolsun üç aylar.

Gelin Recep ayda ekim ekelim
Şabanda sulayıp zikir çekelim
Ramazan-da harman şükür dikelim
Müminlere miras kalsın üç aylar.

Müjdelensin bize Cennet-ül na-im
Firdevs-i ala-ya gel cümle kaim
Emre hüdadır bu ışıklar daim
Her yıl kapınızı çalsın üç aylar.

Açılsın Cennetin sekiz kapısı
Donatılsın altın gümüş yapısı
Abu selam ile gönül tapusu
Kadrini bilene gelsin üç aylar

Fatma ALAGEYİK






( Üç Aylar başlıklı yazı Fatma Bacı tarafından 22.05.2012 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.