*-En büyük başarıları elde edenler,  büyük başarısızlıklar karşısında tekrar çaba harcayanlardır.

*-Dilinin yanlışlarını düşüncen düzeltmek zorunda kalır.

*-Düşüncenin, düşünen kafada kalmasını isteyen bir zihniyet, düşünce özgürlüğüne karşı demektir.

*-Öfke, aklın katilidir.

*-Aklını sadece kullanmakla kalma; onun imkan ve sınırlarını da tanı. Böylece boyundan büyük işlere kalkışmazsın.

*-Bedeninizi güçlendirmek için nasıl ki egzersiz yapıyorsanız, zekânız için de yapınız.

*-En kötü reklam, kişinin kendi aklının reklamını yapmasıdır.

*-İyi yargıç yetiştiremeyen milletler; iyi, kalıcı devlet de kuramazlar.

*-Zaman ne ileriye gider, ne de geriye.

*-Krala imrenen dilenci çoktur, ama inanın dilenciye imrenen kral da vardır.

*-Doğa ölümsüzlüğe izin vermez; verseydi kendi sonunu hazırlamış olurdu.

*-Ölüm bazı canlılar için en büyük iyilik yerine geçebilir.

*-Korkaklar, ölmesini bile beceremezler.

*-Ölüm olmasaydı, hayat gene bu kadar zevkli olur muydu?

*-Hasta olmasanız da aradabir hastanelere giderseniz nelere sahip olduğunuzu daha iyi anlarsınız.

*-Cesaret başarı için gereklidir, ama tek başına yeterli değildir. Cesarete akıl ve alın terini de eklemek gerekir.

*-Elinde silah olan her şeyi av zanneder.

*-Dürüst, namuslu kişi borcunu ödedikten sonra huzur ve mutluluk duyar.

*-Düşündüklerini diline aktarmadan önce birkaç kere daha düşün.

*-Hırsız hırsızın malını çalarsa kendi sonunu da hazırlamış olur.

*-Istırapların olgunlaştıramadığı bir insan var mıdır?

*-Çok konuşmak, çok bilmenin göstergesi değildir.

*-Öfkeyi frenlemek maharet ister.

*-Her umutsuzlukta mutlaka bir umut vardır.

*-Küçük şeylerle uğraşanlar, büyük şeylerle uğraşmaktan vazgeçmişler demektir.

*-Şans daima şanslı olduğunu düşünenlerden yanadır.

*-Düşünce kayığını yüzdüren hayal rüzgârıdır.

*-Sürekli; bilgi ışığa, bilgisizlik ise karanlığa benzetilmiştir. Tabii bu ışığın istenilen, karanlığın ise istenilmeyen olarak algılanmasına yol açmıştır. Ben burada karanlığa karşı bir haksızlık yapıldığını düşünüyorum. Çünkü karanlığın o kadar güzel, mutluluk verici tarafları var ki!..

*-Akıl bilgi mi yapar, yoksa zaten yapılmış olan bilgileri mi bulur?

*-Emeksiz elde edilen bilgi kişiyi felakete sürükleyebilir.

*-Bilgelere ve bilginlere teşekkür boçluyuz, bize bıraktıkları için.

*-Bilgi ağacını atalar diker, çocukları ve torunları ise bakımını üstlenir. Bizim için dikilenleri en iyi bir şekilde bakmamız gerekirken, çocuklarımız ve torunlarımız için de bilgi ağacı dikmemiz gerekir.

*-Bu aralar bilmediğini kabul eden insanlara öyle hasret kaldık ki!..

*-Dogmaların yönlendirdiği insandan korkun, sonra bir daha korkun; tedbirli olmak istiyorsanız bir daha korkun!

*-Kararsızlığını yendiysen övünebilirsin; çünkü bilmem farkında mısın, ama gerçekten çok büyük bir iş başardın.

*-Karşındaki kişi seni bilgisizlikle suçladığında “acaba doğru mu?” diye sorabiliyorsan haksız bir suçlama ile karşı karşıyasın demektir. Ama ilk tepkin bu suçlamaya itiraz etmek ise doğruluk payı oldukça yüksek demektir.

( Oruç Baba’dan Aforizmalar-31 başlıklı yazı Ömer Faruk tarafından 27.02.2012 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu