*-İşlediği suçtan dolayı pişmanlık duymayan insan çok azdır; pişman olduktan sonra tekrar suç işlemeyen insan da çok azdır.

*-Yaşarken yaşamanın zevkine varamamak ne büyük bir acıdır?

*-Karnını doyurabilirsin, ama kalbini asla!

*-Acılarla dost ol; nasıl olsa çok sık karşılaşacaksın.

*-Kusursuz insan aramaya kalkışmak büyük bir kusurdur.

*-Hiçbir zalim hükümdar gerçekten mutluluk ve zevk içinde yaşamamıştır. Halkına çektirdiklerinden daha fazlasını çekmek zorunda kalmıştır. Çünkü korkan insan korkutmaya, acı çeken de acı çektirmeye çalışır.

*-Zaman hepimizden bir şeyler götürür; bir daha geri dönmemek üzere. Ama biz gene de aptalca onları geri getireceğimizi zannedip, boş yere çabalarız.

*-Her acıyı unutturan bir başka acı vardır.

*-Her kötü söz bir kaleyi yıkarken, her iyi söz ancak o kalenin bir duvarını inşa edebilir.

*-Her zevk bir bedel karşılığı elde edilir, ama bittiğinde de bir başka bedel ödenir.

*-Ekşi suratlı komşundan sirke bile isteyemezsin.

*-Her güzellik güldeki gibi dikenli midir?

*-Gerçekte bizim olan hiçbir şey yok. Biz aslında o şeyleri emanet almış bir emanetçiyiz. O nedenle bizim zannettiğimiz o şeyleri iyi kullanmalı ve giderken de hak edenlere emanet etmeliyiz.

*-Karnı aç olan, ister kral olsun ister dilenci; ondan kork!

*-Irmak suyunu, alim de bilgisini başkaları için akıtmak zorundadır.

*-En güçlü görünen insanın bile öyle zayıf bir tarafı vardır ki, anlayınca şaşar kalırsın.

*-Doğal ortamda kendiliğinden beslenen hayvanlardan alacağımız çok ders var: Zehirli yiyecekleri asla yemezler, karınları doyunca da yiyeceklere kafalarını çevirip bakmazlar bile.

*-Yüzüne karşı kusurları söylendiğinde, bundan hoşlanan kaç kişi tanıyorsunuz?

*-Aşı pişiren ile iyi geçinirsen aç  kalmazsın.

*-Sevdiğinde kusur aramaya başladığın an,  o iş bitmiş demektir.

*-Fakir zenginin, korku hayatta kalmanın, kötü de iyinin gizli sigortasıdır.

*-Her itiraf samimi değildir. Bazı itiraflar bir çıkar ya da en azından bir hoşgörü görmek amacıyla yapılır.

( Oruç Baba’dan Aforizmalar-25 başlıklı yazı Ömer Faruk tarafından 2/21/2012 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu