*-Güç sahibi iken affetmeyi bilmiyorsan; güçsüz kaldığında affedilmeyi bekleme. Varken bölüşmüyorsan; yokken başkalarının seninle bölüşeceklerini umma. Yolunu kaybedene bulması için yardım etmiyorsan; kaybolduğunda bir kılavuz bulacağını zannetme.

*-Gerçeğin değişmeyeceği söylenmiştir bize hep; peki değişenler de bir zamanlar gerçek olarak kabul edilmiyor muydu?

*-Bildiklerini uluorta söylersen başına geleceklere karşı da önceden tedbir almayı unutmamalısın. Çünkü başkalarını rahatsız edecek sözlerin, dostlarının bile kolayca saf değiştirmesine neden olabilir.

*-Aşk en az bir asır sürerdi eskiden, şimdi ise o güzelim aşkı dakikalara indirdiler.

*-Düşünce, en gelişmiş silahtan daha etkilidir. O nedenle bir toplumu esir etmek için önce elindeki silahını değil, kafasındaki düşünceyi almalısın.

*-Durakları olmayan bir yolculuğun, başlangıcı da sonu da yoktur.

*-Özgürlük istiyorsan aşık olma; aşıksan “özgürüm”  diye havalara girme!

*-Tüm iyiliklerin de kötülüklerin de anası bilgidir.

*-Felaketlerden ders çıkaran onu hiç yaşamamış sayılır.

*-En etkili ilaçlar, zehirden yapılmıyor mu? Seni sözleriyle zehirleyenlerin söylediklerini, kişiliğini güçlendirici bir ilaç olarak kullanabilirsin.

*-Bıçağı eline geçirdiysen, mutlaka bir şeyleri kesmek zorunda değilsin.

*-Yalancılar yalanlarını çok çabuk unuturlar. O yüzden de yeni yalanlar uydurmak zorunda kalırlar.

*-Bugün sizinle beraber gülen, yarın sizinle beraber ağlamayabilir. Şaşırmayın!

*-Aşkın yarası olmaz, çünkü aşk yaralamaz; aşk, kişiliğin maske takmış bir suretini öldürür. Kişi başka bir maske takarak yeni bir kişilik yaratır ve yaşamına devam eder…

*-Gözlerin anlatamadığını, dudaklardan bekleme; bakışlar anlatamıyorsa sözler ne yapsın!

*-Şüphe bazen beynin kurdudur, bazen de motoru.

*-Birlikte hareket eden güç ve zekanın yenemeyeceği zorluk yoktur.

*-Düşenlere kahkaha ile gülenleri anlayabilmiş değilim. Bu eylemlerinin nedeni kendilerinin düşmemiş olmaları mıdır, yoksa düşmekten korkmaları mıdır? Şöyle ya da böyle; ama burada komik olan ne?

( Oruç Baba’dan Aforizmalar-20 başlıklı yazı Ömer Faruk tarafından 16.02.2012 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.