-Daha sonra yaparım, nasıl olsa önümde daha uzun yıllar var, diye düşünme. Çünkü zamanın cömertliği sadece kendinedir.

*-Biz gelecekte ölmeyeceğiz, çünkü öldüğümüzde de şimdi olacak.

*-Ölümden kaçırabileceğimiz bir şeyler olmalı.

*-Mezarlıklar hayal gücüne pranga vurduklarını sananlarla doludur.

*-Düşüncemizde öldürdüklerimizi gerçekte öldürmesek de olur.

*-Bir ülkenin ölü kahramanlarını öldürme cesaretini, en korkaklar bile kendilerinde bulabilirler.

*-Bu dünyadaki hiçbir şey sizin değildir. Çünkü kaybetmekten korkup da kaybetmeyeceğiniz hiçbir şey yoktur.

*-Doğaya uygun yaşayıp da mutlu olmayan yoktur; mutsuzlara bir bak bakalım hangi doğa kuralına karşı çıkmışlar!

*-Yaşamımızı şekillendiren rastlantılar mıdır? Oysa biz bunu irade ve bilgimizle becerdik sanıyorduk!

*-Başkalarının günahları, neden bizim sevaplarımız olsun ki!

*-İhtiyaçlarını azaltırsan, esaretine de son vermiş olursun.

*-Yer yüzünde hiç ahmak olmasaydı, bir tane bile düzenbaza rastlanmazdı.

*-Bazı konularda zamana fazla bel bağlama; çünkü o zaman aralığına ulaşman konusunda bir garantin yok.

*-Tesadüflerin varlığını ve önemini kabul edersek, onları yönetme imkanına da sahip olabilir miyiz?

*-Evren; benim gördüğüm, işittiğim, tattığım, kokladığım, dokunduğum yani algıladığım ya da yaşadığım kadardır; ne az ne de fazla...

*-Evrendeki her şeyde bir sır saklıdır; tabii görmesini bilene...

*-Evrende yasalar hakimdir, tesadüflerin ortaya çıkmasını sağlayan da bizim şu anda açıklayamadığımız bir evrensel yasadır.


( Oruç Baba’dan Aforizmalar-19 başlıklı yazı Ömer Faruk tarafından 15.02.2012 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.