*-Bugünkü özür, yarınki hatanın avans çekidir.

*-En acımasız düşman, eski dostlar arasından çıkar.

*-Her barış, yeni bir savaşın hazırlık dönemidir.

*-Hayvanların olmadığı bir dünyayı hayal bile edemiyorum.

*-Son bulan her aşk, sevgi bahçesine dikilen yeni bir mezar taşıdır.

*-Uçurumdan düşerken bile yanımızda başkalarının da olmasını isteriz. Acaba yalnızlıktan korktuğumuz için mi?

*-Her şeyden vazgeçebiliyorsan, bil ki bu dünyada seni korkutabilecek hiçbir şey yoktur.

*-O’na sevdiğini söyle. Tepki vermiyor mu? Bir daha söyle, bir daha, bir daha… Olumlu tepkiyi mutlaka alacaksın!

*-Ertelediklerin, daima başaramadıkların hanesine yazılacaktır.

*-İyi düşünce iyi eylemin,  iyi eylem iyi yaşamın, iyi yaşam gerçek mutluluğun şartıdır.

*-Başladıysan, bil ki bitireceksin de…

*-Eyleme dönüşmeyen bilginin, bilgi olup olmadığı da kuşkuludur.

*-Bedel ödemekten korkanlar, sonunda korktuklarından daha fazla bir bedel ödemişlerdir.

*-Başarısızlıkları başarıya dönüştürebilenler, gene başarılı insanlardır.

*-Fazla hırslı insanlar gaz pedalı takılı kalmış araba gibidirler. Kaza kaçınılmazdır, ama hasar az mı olur çok mu, tahmini zor.

*-Sevdiğiniz kişi ile olan ilişkilerinizde alışkanlıklar çoğaldıkça, belki arkadaşlıktan ya da dostluktan bahsedebilirsiniz, ama aşktan asla…

*-Konuların derinliğine inin, çünkü hazineler hep derin yerlerde saklanırlar.

*-Anlatılanlara inanmadan önce, kuşku duymanın yararına inanın.

*-Fakirlik sırttaki yükün artması değil, aksine azalmasıdır. Çok zengin birisiyle, yoksul birisinin sorunları aynı mıdır?

*-Sırrımı sana söylersem, bil ki sana karşı büyük bir kötülük yapmış olacağım. Çünkü sır bilmenin kişiye yüklediği sorumluluk çok büyüktür.

*-Kayığına bindiğin adamın türküsünü çağırmazsan, birazdan yüzme bilmediğin için pişmanlık duyabilirsin!

*-Ayakkabılarını eline, eldivenlerini de ayaklarına giymeye çalışsana. Olmadı mı? Öyleyse neden eşinden anne ilgi ve şefkati bekliyorsun?

*-Güzellik dediğin nedir ki; vardı ve bitti…

*-Güneşi yıldızlardan büyük mü sanıyorsun? Öyleyse dostunu düşmanından daha üstün sanman da boşuna değilmiş!

*-Gideni döndürmeye çalışma, sadece arkasından el salla. Eğer giden sensen, sakın dönme. Çünkü dönüşün ne dönene, ne de döndürene faydası vardır.

( Oruç Baba’dan Aforizmalar-7 başlıklı yazı Ömer Faruk tarafından 3.02.2012 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.