Ard  niyet  fabrikası  nasıl  çalışır? Bu  sorunun  çözümü  için kafa yoruyordum günlerdir.  Çünkü bu işi kusursuz  ve bilinçli yapabilen  belirli  bir yüksek  tabaka vardı.  Fabrika sahipleri… Bu  fabrikanın  patron  ve  çalışanlarına  ARDNİYETİUS  adını  yakıştırmıştım.  Bunların   söz  çarpıtma  yetenekleri,   bobilerde  kavram  kargaşası  yaratma  görevini  üstlenen   gençleri  bile   şaşkına  çeviriyordu. Her  zaman  insanlara tepeden bakma  ve olayları kendi  istedikleri  mecraya  çekebilme  yetenekleri  vardır. Tamamen kendi çıkarları için kurulmuş, çıkarlarına ters  bir durumda   bütün  değerlerini  feda  edebilen,  yüksek  tabaka  fabrika sahipleri…  Reklam konusunda da  çok ustalaşmışlardır. ‘’Reklamın iyisi kötüsü olmaz.’’  Diyen bu familya,  yeter ki reklam olsun, bel atına varana kadar çirkinleşmeyi de üstün yetenekleri  sayesinde  becerebilmişlerdir. 

 

 

  ARDNİYETİUSLAR   yine  üstün  bir avlanma yeteneğine de  sahiptirler.  Ortamı  sürekli  kollarlar ve nereden  kendilerine  bir  pay  çıkar acaba diye  gözlem  yaparlar. En iyi pay, en fazla bilinen, tanınan markalar  arasından çıkacaktır. Bu nedenle  öyle  herkesin  yanına  yöresine  yaklaşmazlar, marka gözetirler. Kendi  hisselerine  düşecek  payın  büyüklüğü  bu oranda  artacaktır  çünkü.  Unutulmaya  mahkum  oldukları  bir  anda  kendileri  için  büyük  nimettir  bu   fırsatlar. Ard  niyet  patronları  bu  fırsatı  kaçırır mı? 

 

 

Söylemediklerinizi,   söylemişsiniz  gibi  çevirirler. Aklınızdan   bile  geçmeyen  şeyleri  akıl  ederler  ve   ‘’İşte  böyle  düşünüyorsun!’’  diye  bir  de  sizin  yerinize  düşünce  de  beyan  ederler.  Patron  olmak  kolay  değil  bu  devirde.  Hele  de  ard  niyet  fabrikası  olunca…  Bunca  malzeme  arasından  en  getirisi  olanı  seçeceksin,  en  usturuplu  iftirayı  atacaksın, bunlar  zahmetli  iş. Şeytan  bile  üşenir  buna,  bu  fabrikatörler   şeytanı  bile  şaşırtmışlardır  her  zaman.

 

 

 

Tipik  alışkanlıklarından  biri  de  yanlarında  mutlaka  bir  ya  da  birkaç  bayan  bulunur  mutlaka. Genelde  yönlendiren  bayan  olur  fakat  sahneye  çıkan  erkektir.  Dişiden  aldığı  bazı  direktifleri  uygulayabilmek  için  ortamı  koklarlar.  Koku  alma  yetenekleri  de  çok  gelişmiştir.  Erkek  patron  önce  sahneye  yollanır, direktifler  yerine  getirtilir ve  daha  sonra  kendisi  ödüllendirilir. Peşinden  de  diğer  dişiler  kendilerini  ödüllendirirler  ve  baş rol  oyunculuklarını  kaparlar.

 

 

Aslında  erkek  patron,  dişiler  tarafından  tuzağa  düşürülmüştür. Dişiler    el  bile  kıpırdatmadan  asıl amaçlarına  ulaşmışlardır. Bencilliğin  doruğunda  olan  bu  dişi  karakterler  aynı  filmi   defalarca  çevirdikleri  için    bıkkınlık  vermişlerdir.  Fakat  onlar  zirvede  oldukları  sanrısı  ile  bir  baş  döngüsü  içindedirler  ve  bu  gerçeği  fark etmezler.  Çünkü  bulundukları  yer  öyle  hassastır ki   kimse  gerçeği  yüzlerine  söylemeye  cesaret   edemez.  Birisi  ‘’Kral  çıplak!’’  deme  cesaretini  gösterse,  başına  gelecekleri  bilir.  O  yüzden  kolay  kolay  eleştiri  almazlar. Basit   kişiliklerde  oldukları  için  ancak  övgülerle  dost  olunabilir   böyle  kişilerle.  Eleştiriyi  hazmetmek  ise  ancak  olgun  insanların  karakteridir  çünkü.

 

"Olgun bir adamı dost edinmek isterseniz, eleştirin. Basit bir adamı dost edinmek isterseniz, methedin."    Sadi Şirazi

 

 

 

Bu  ard  niyet  fabrikasının   diğer   çalışanları  da  ufak  tefek  ganimetler   elde   ederler.  Fakat  asıl  büyük  pay   erkek  ve  dişi  patronlarındır.  Grup  halinde  gezdikleri  de  bilinen  bir  gerçektir.  Fabrikanın   diğer  işçileri  patronlar  için  heba  olduklarının  farkında  bile  değillerdir.  Elde  ettikleri  asgari  ücreti  bir  matah  sanırken  kişiliklerinin  eridiklerinden  habersizdirler. 

 

 

 

Geçenlerde  ihalesi  yapılan  böyle   bir  fabrikayı  acaba  alsam    almasam    diye  kara  kara  düşünüyordum. Belleğimde epey  ard  niyet  biriktirmiştim,  bunları  kullanabilirim  belki  dedim. Derin  düşüncelere   daldığımı   gören  annem,  her   zamanki   gibi  düşünceli  halimi  sezinledi.  Ben de  ona  ard  niyet  fabrikasının  nasıl  çalıştığını  anlattım  ve  ‘’Böyle bir  patronluğa  talibim .’’  dedim.

 

Bana  verdiği  cevap  kendimi  kendime  getirdi  desem  yeridir.  Söze  başlar  başlamaz  bana  şu  örneği  anlattı.

 

 Sokrat’ın  asılmak  üzere  olduğu  anı  düşün,  karısı  yanına  ağlayarak  gelmişti  ve haksız  yere  asıldığını  söylemişti  kendisine. Sokrat’ın  verdiği  cevap  insanların  yoluna  bir  ışıktır. ‘’Ne  yani  bir de  haklı mı  olsalardı?’’  diye  verdiği  cevap  yolunu  aydınlatsın  senin.  Gerisini  sen  düşün, dedi  ve  sözlerini  şöyle  tamamladı.

 

 

‘’ Dilini  çivi  gibi  kullanmaktan  korkma,   nasılsa  çivi  sadece  yaşamında  alınacak  bir   şeyi  olanlara   batacaktır.’’

 

Düşündüm… Hayat  bir  kez  yaşanıyordu  ve  insan  bunu  kendi  doğruları  ile  kapamalıydı. Böyle  bir  fabrika  asla  çalıştıramayacağım,  aleni  ne  düşünüyorsam  onu beyan  edeceğim. Bu  döngüde  ben  düşündüklerini  söyleyen  görevi  üstlenirken,  ARDNİYETİUSLAR  ise  söylediklerimi  çarpıtma  görevlerine  devam  edecekler. Yanlarındaki işçilerde  ufak  ulufeler  ile  avunacaklar.

 

 

Ama  hiç  olmazsa  ben  o  anneye  layık  bir  evlat  olarak  ölmeye  çabalayacağım. Belki de  sadece   bunun   için   bile  yaşamaya  ve  mücadele   etmeye   değer.

 

 

Kral  çıplak  demekle  kalmıyorum,  çıplak  kraliçeler  var  diyorum.  Krallarını  onlar   gönüllerin  tahtından  düşürdüler. Gönüllerin  tahtında  olmanın  zevkini  hiç  tadamayacaklar. Korku  imparatorluklarında  yalnızca  zorunlu  övgü  alacaklar.

 

 

 

 

 

Müjgân Akyüz/MAJ

 

 
( Ardniyetiuslar başlıklı yazı MüjganAKYÜZ tarafından 8.10.2011 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.