.................Başkasını kendine tercihe çalısınız, kendine yasamakla baslar alçalışınız.Ö.E.M


Cenabı Hak, Kur'an-ı Kerim'de: "Hepiniz birden Allah'ın ipine (İslâm'a) sarılın, asla ayrılmayın, " (Âli İmran, 3/103) buyurmuş ve birlik olmaya çağırmıştır.
İslâmiyet vahdet dinidir. Bu vahdetin (birliğin) temelinde "Tek Allah inancı" vardır. İnsanca yaşamanın, huzura kavuşmanın dinine, namusuna, vatanına bayrağına sahip olmanın tek yolu birlik beraberliktir

Ülkemizde tarihin her döneminde çalkantılar, sancılar geçirmiştir. Bu iç ve dış güçlerle ortaklaşa çalışan işbirlikçileriyle hep canlılığını korumuş fakat Türk milletinin basireti ve İslam'dan aldığı kardeşlik harcıyla bu hain tuzaklara prim vermemiştir. Bugünde aynı filmi tekrar izliyoruz her gün ve her saniye. Birkaç gündür basında çıkan birkaç eski komutanın ses ve beyanları beni dehşete düşürdü. Bu millet ne büyük milletmiş ki bunların emrine olsa da tuzağına fırsat vermemiş.

Biz altı asır Türk, Kürt, Laz, Çerkez, Sünni, Alevi bir bayrak, bir vatan ve bir millet olarak yaşadık ve sonsuza kadar da bu birliğimizi bozmaya kimsenin gücü yetmeyecektir. Türkiye Cumhuriyetinin ilelebet ve şanına yakışır şekilde yaşamaya devam edecektir. Bize düşen başkaları için yaşamayı ilke edinmek. Başkasının günahına ağlayan model şahsiyetleri fark edip referans almak... Toplumun refahı bize huzur vermeli. Kendimiz için yaşıyorsak vay halimize!

Başkasını kendine tercihe çalısınız, kendine yasamakla baslar alçalışınız.

Cenabı Hak, Kur'an-ı Kerim'de: "Hepiniz birden Allah'ın ipine (İslâm'a) sarılın, asla ayrılmayın, " (Âli İmran, 3/103) buyurmuş ve birlik olmaya çağırmıştır.
İslâmiyet vahdet dinidir. Bu vahdetin (birliğin) temelinde "Tek Allah inancı" vardır. İnsanca yaşamanın, huzura kavuşmanın dinine, namusuna, vatanına bayrağına sahip olmanın tek yolu birlik beraberliktir. Dinimizin emirleri Müslümanlar arasında birliği sağlamağa yöneliktir. Tek Allah'a inanan Müslümanların tek bir kitabı, tek bir kıblesi vardır. Her gün beş kere camide cemaatle namaz kılan ve bir araya gelen vatandaşlarımız, birlik olmanın huzurunu duyarlar. Bugün güneydoğuda teröre karşı savaşan Mehmetçikle omuz omuza Kürt kardeşlerimiz en az bizim kadar birlikten yanadır ve önde gelen kanaat önderleri hep bunu bulundukları bölgelerde haykırmışlardır.

Sevgili Peygamberimiz bu konuda şöyle buyurmaktadır: "Size birlik halinde bulunmanızı tavsiye eder; ayrılıp dağılmaktan şiddetle kaçınmanızı isterim. Zira şeytan, yalnız başına yaşayan insana yakın olup, beraber bulunan iki kişiden uzaktır. Kim Cennet'in ta ortasında yaşamak isterse, toplu halde bulunmaya baksın." (Tirmizî, Fiten, 7). "Müslüman topluluğundan bir karış da olsa ayrılan kimse boynundaki İslâm bağını çözmüş demektir. " .

"Cemaatten ayrılmayınız. Şunu biliniz ki sürüden ayrılanı kurt kapar."
" Allah'ın yardımı cemaatle (toplulukla) beraberdir. " (Ebû Davûd, Salat, 46).
Bu hadis-i şeriflere ve dinimizin birlik ve beraberlikle ilgili emir ve tavsiyelerine dikkat etmeliyiz. Cenâb-ı Hak şöyle buyuruyor: "Allah'a ve O'nun Resulüne itaat edin, birbirinizle çekişmeyin, sonra içinize korku düşer ve kuvvetiniz elden gider. Bir de sabırlı olun. Çünkü Allah, sabredenlerle beraberdir." (el-Enfâl, 8/46).
Toplum düzeni beraberlikle sağlanır. Sevgili Peygamberimiz bir hadislerinde, birlik içinde yaşamanın toplum hayatı bakımından ne kadar önemli olduğunu, birliğin temin edilememesi halinde sosyal bünyede nasıl huzursuzluklar çıkacağını toplumu bir insan vücuduna benzeterek anlatmak istemiştir. Bazı organları hasta olan bir insanın vücudu nasıl zayıf ve güçsüz düşerse; düşmanlıkların yaygınlaştığı birlik ruhunun kaybolduğu toplumlar da öyle güçsüzleşirler. Bu da düşmanın işine yarar.

Bunun için bir milleti yıkmak, isteyenler, önce, o milleti meydana getiren fertler arasında ayrılık tohumları ekerek onları birbirine düşürürler. Vatanın ve vatandaşların beraberliklerini bozarlar. Maddî ve manevî güçlerini kardeşlerine karşı kullanan ve düşmanlarını unutanlar şeytana maskara hasmına yem olurlar. Bu gerçek öteden beri bilindiği için, dünyaya hükmetmiş nice büyük devletler, düşmanları tarafından önce içeriden parçalanmış, sonra yıkılıp tarihten silinmişlerdir. Cenabı-ı Hak yukarıdaki ayet-i kerimede bu değişmez gerçeği hatırlatmakta ve böyle bir akıbete uğramamak için Allah'ın ve O'nun Peygamberi'nin emirleri çerçevesinde birlik beraberliğin korunmasını emretmektedir. Değerli kardeşlerim asırlıca hükmeden Osmanlı çeşitli ırklardan oluşan ülkelere adelet hak ve birlik tesis etmiştir. Ayrılığa pirim verilse altı asır yaşayamaz sefil ve perişan olurdu. Bize düşen, dünyadaki Müslüman Türk kardeşlerimiz ve diğer dindaşlarımızla birlik hareket etmektir. Ekonomik ve stratejik işbirliği yapmalıyız. Bir şiirimle saygılar sunarım.



Yeniden Şahlanacak

Ne sağcıyım ne de sol,
”Birlik”tedir zişân yol,
Sen vatanım! Sen sağ ol,
Ezan vatan birde ben.

Aynı vatan aynı din,
Aynı tarih aynı şan,
Ay yıldızdır yakışan,
Şehit şâyan ezelden.

Çanakkale’de yatan,
Üç kınalı üç kurban,
Şırnak, Rize ve Batman,
Âlem hayran üç beden…

Çok köpek var ürecek,
Ve hainler görecek,
Tek yürek hep sürecek,
Ana vatan tek beden.

Ubûdiyet tek gayem,
Kuran benim hikâyem,
Vicdan kutlu sermayem,
Bayrakta kan! Kan da ben.

Diriliş perde perde,
Sırt sırtayız seferde,
Tarih yazar ilerde,
Ömer kurban, kurban ben.

Ömer Ekinci Micingirt

Hak İçin Haykır Oğul

Seni sana terk eyle çevir O’na yüzünü,
Kâsen dolar rengârenk nur yağar perde perde,
Kapan secdeye kapan! Arala kalp gözünü,
Yol garip, dava garip, bir mazi ki yerlerde,
Suffe Ashabı gibi Nebiyi düşün oğul,
Yırt zulmeti vecd ile! Kâfidir yaşın oğul.

Düşün Bedir’i düşün, yardım gelir melekten,
Suffe Ashabı gibi Nebiyi düşün oğul,
Gençliğini taçlandır hızlı koş gelecekten,
Yırt zulmeti vecd ile! Kâfidir yaşın oğul.

Yetim kalırsan şayet açılır sırlı kapı,
Poyraz esmeye başlar eser güllerin gülü,
Sarıl Kuran’a sarıl var edenin hitabı,
“Nurlu Yetimi” düşün çilelerle örgülü,
Pür nefes tövbe eyle, gelen himmettir oğul,
Kalk yürü yavaş yavaş hizmet nimettir oğul.

Dünya bizi bekliyor biz yeteriz biz bize,
Pür nefes tövbe eyle gelen himmettir oğul,
Balı arıyı düşün karıncalar diz dize,
Kalk yürü yavaş yavaş hizmet nimettir oğul.

Amansız bir yürüyüş kutsallar yağmalanmış,
Karıştık gidiyoruz inançsızlık diz boyu,
Öğütüyor gencimi kalanlar damgalanmış,
Bir tufan ki esiyor çılgınlıklar kop koyu,
Kalk yiğidim kal hele! Yeniden doğrul oğul,
Zaman mekân dinleme şahadet yoğrul oğul.

Beyaz at seni bekler çok yolun var aşacak,
Kalk yiğidim kal hele! Yeniden doğrul oğul,
Emanetler sendedir yerine ulaşacak,
Zaman mekân dinleme şahadet yoğrul oğul.

Yüzün olmuş sapsarı bakışların karanlık,
Mağlubiyet ard arda sanki Uhud bu acı,
Mütevekkil gül yüzlüm taht kurdu kahramanlık,
Ümitsizlik yok hâşâ Yâr yoludur ilacı,
Yoldaşın kim dostun kim, zincirleri kır oğul,
Nefsin sussun sen bağır! Hak için haykır oğul.

Sen mahlûksun hem aciz nefsinle boğulursun,
Yoldaşın kim dostun kim, zincirleri kır oğul.
İblis galebe çalar dilsiz şeytan olursun,
Nefsin sussun sen bağır! Hak için haykır oğul.

Ömer Ekinci Micingirt




( Başkası İçin Yaşamak başlıklı yazı ÖE.Micingirt tarafından 11.06.2009 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.