Dikenin yanında kalmış gül gibi
Bu benim sevdam, yok ki sahibi
En büyük sevdaya yabancı değilim
Yine de sevdaları sevebilelim isterim

Yozgat’ta ki kültürel faaliyetlerimizi Yozgat Şairler ve Yazarlar Birliği yoluyla yürütüyoruz. Bu konuda çok ciddi mesafeler aldık diyebiliriz. Siyasete bulaşamadan, bir yere yanaşmadan alnımızın akıyla çalışmalarımızı yürütüyor. Ülke genelinden ses getirin faaliyetlerde bulunuyoruz elhamdüllah. Bugün olmasa da yarın bunun takdir edileceğine de biliyoruz...

Yozgat Şairler ve Yazarlar Birliğine uzun bir süre il dışından üye kaydetmedik. Yönetim kurulumuzca karar alıp il dışından da üye kaydının yapılmasını planladık. Şair- yazar –ozan- aşık, gazeteci dostlarımızı Yozgat’ı seven Yozgat’a gönül veren dostlarımızın artık üye kaydını yapalım dedik..Hatta yurt dışından da üye kaydı beklediklerimiz var. İnşallah Yozgat Şairler Yazarlar Birliği bir marka olacak, buna tüm benliğimizle inanıyoruz. Yüce Mevla çalışmalarımızı zayi ettirmesin!...

Sevdanın tarifini sormayın bana
Meğer ki yaşarken ölmekmiş,
Ellerimi sokup da koynuma
Kaderime boyun bükmekmiş.

Bu karardan sonra bayan üye olarak önce hemşerimiz Serap Hocayı kaydettik ve ona Yozgat’ta bir imza günü düzenledik. Sonra Boğazlıyanlı hemşerimiz Dilek Hokkaömeroğlu’ nu kaydettik. Üçüncü olarak hikaye ve roman yazarı Fatma Çetin Kabadayı kaydettik. Ona da Yozgat’ta bir imza günü düzenleme sözünü verdik. Yani Yozgat Şairler ve Yazarlar Birliği üyeliğini dışa açmayı başlattık. Bu kararımızı Şair Ozan kardeşlerimize gönül rahatlığı ile duyuyoruz.

MERKEZDEN İLK BAYAN ÜYE KAYDIMIZ

Kendisiyle netten birkaç kez görüşmüştük, şiir yazdığını biliyorduk. Geçen gün Kustaki odama elinde çiçek saksı paketi ile bir hanım girdi. Selam verip içeri geçti: “ Başkanım ben Songül Yurdagül derneğinize üye olmaya geldim” diyordu. Kısa bir tanışma muhabbetinde bulunduk. Sevincimizi iafade ettik. Şiiri seven, şiire gönül vermiş olan ve bizimle birlikte çalışmak isteyen bir hanım kardeşimizle buluşmuştuk.…Şiiri çok sevdiği, kültür ve sanat faaliyetlerine sahip çıktığı her halinden belliydi. Yanında üç adet de şiir getirmişti, bize takdim etti.

Ben bu dertten ölürüm/ Kimse bilmez derdimi
Viran elde bir güldüm/ Fark etmediler rengimi.
……. ……… …….
Ben bu dertten ölürüm/ Kimse çare olmaz
Rengi solmuş bir gülüm/ Yüreğim de kanamaz.

Songül hanım yakın dostlarımızla da haber gönderip Yozgat Şairler Yazarlar Birliğine üye olmak istediğini duyurmuştu. Ancak kendisiyle tanışmak nasip olmamıştı. Şiire gönül veren insanlar çok alıngan, çok kırılgan oluyorlar. Şairler kristal cam tabağı gibi çabuk kırılıyorlar. Onun için şairlere seçtiğiniz cümleleri, kelimeleri çok iyi seçmeniz gerekiyor. Farkında bile olmadan onları kırıp dökebilirsiniz

Songül hanım mahcup bir tavırla” Başkanım beni, bu hanım kardeşinizi de şair sayarsanız derneğinize üye olmaya geldim. Çalışmalarınızı takip etmek aranızda bulunmak istiyorum” dedi. Şair bir hanım olunca ona söyleyeceğiniz kelimeleri de nazikleştirmek zorundasınız. Kristal tabağın en nazik en nadide olanıdır onlar. O sevinçle gelmiş bir garip kuşun kalp çırpınışı gibi yüreğindeki atışı hissedebilmek önemli.” Hayır!” diyemezdik. Tabi sizi aramızda görmekten mutlu oluruz dedik ve formu doldurduk.

Mahcup utangaç tavrı yerini samimiyete ve güvene bıraktı. Yazdığı şiirlerini anlattı, örnekler verdi. Daha önce de şiirlerini bize ulaştırmış Sürmeli Şiir Yarışmalarına katılmıştı. Onu hatırladık. Yozgat Şairler ve Yazarlar Birliğinin çalışmalarına katılmasını söyledik. Artık programlarımıza hanımlarımız da katılıyor bize destek oluyorlar dedik.

Meleklerin kanadını/ Aşıkların muradını
Sevenlerin vuslatını / Nerde birleştirdin (Allahım!)

Songül Yurdagül kardeşimizin bu heyecanını görünce kafesteki kuşun kalp atışını hissettik. Bu güzel anının hatırasına bir de fotoğraf karesini koyalım dedik. Gazeteye geçip .Fotoğraf çektirdik. Misafirlerinin olduğunu bildiğimiz için kısa sohbetten sonra kendisine izin verdik…Sanıyoruz ki, mahcupluğu Anadolu kadınının nezaketinden, utangaçlığı asaletinden, nezaketi şairliğinden, saygısı da edebinden kaynaklanıyor…

Şairler Yazarlar Derneğine kaydını yaptık. Bunu fotoğraflarla belgelendirdik. Kendisini de aynı nezaketle uğurladık. Ne diyelim artık, üyelerimiz artsın eksilmesin, taşsın dökülmesin, içimize gayret katsın, çalışma azmimizi kuvvetlendirsin inşallah!...

Bahçe ektim belinen/ Eş olunmaz elinen
Kalbim zaten kırıktı da/ Ciğer oldu delinen.
(Not: Şiir dörtlükleri Songül Yurdagül Hanıma aittir )

.................................................
Ahmet SARGIN
Yozgat Şairler ve Yazarlar Birliği Başkanı

( Yozgat Şairler Yazarlar Derneğine Bayan Üye Kaydı başlıklı yazı Ahmet SARGIN tarafından 4/29/2011 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu