Lodos.

Kasıp kavuruyordur,

Bademler çiçek açmış,

Beyaz gelinliğini giymiştir ağaçlar. 

Bir ırmak ki,

Derinden, derine çağlar...

Seval üzgün, isteği yok yaşamaya,

Uçurumun, başındadır ağlar.

Ağlar, ağlar da,

Aşağıda da, coşar taşar sular.

Ah, der ah…

Kendi kendine, söylenir de,

Seval…

 

Zamanlar sel olur, akar gözlerinden,

Dökülür yok olmuş gerçekleşmemiş düşleri, birer, birer,

Sağanak, gözlerinden,

Yanaklardan süzülür, yaşlara karışır tövbeler,

Tamiri olmaz pişmanlıklar...

Seval…

Beyaz atlı prensine ağlar…

 

Kararlıdır, yaşamak istemez,

Seval..

Yaşamak, onun için neye yarar,

Ölümdür tek çare,

Coşkun suların içinde, yüzer durur hayaller de,

Geçmişe, pişmanlıklara ağlar...

Son kez bakar, arkasına,

Karanlıkta ne bir gölge, ne bir koşan belirir,

Olan, olur,

Doyar, sevdasına aşkına sular,

Ve bademler vakitsiz bir daha çiçek açar.
 
Şiirin hikayesi
 

         Seval elerinin yanındaki eve yeni taşınan komşunun yakışıklı oğluna ilk görüşte sevdalanır, ve ne yapar yapar onunla, bir gün evlerinin bahçesinde gezerken tanışarak onu yoldan çıkarır.

       Genç kızın amacı onu beğendiğinden onunla evlenmektir, Ama oğlan yeni tanıştığı bu komşunun kızıyla evlenmek yerine onunla gönül eğlendirmeyi hayal eder. Kızın devamlı kendisine yaklaşmalarını fırsat bilerek, onun bedeninden faydalanır ve kendine aşık kızla flört yapmaya başlardır. Aralarındaki tek aşk oğlanı deli gibi seven kızın aşkıdır.

Oğlan zaman içinde kızın bedeninden faydalanır, onunla kızın isteği üzerine sık, sık buluşmaya flört etmeye sevişmeye başlarlar.

       İş sonunda çığrından çıkar, kızın aşırı sevgisi karşısında, artık korkan yakışıklı oğlan çareyi ondan kaçmakta, kızın olduğu yeri bir gün aniden terk etmekte bulur ve kızın deli gibi sevdalandığı yakışıklı oğlan bir gün aniden ortalıktan kayboluverir.

       Oğlan ortalıktan kaybolmasına kaybolur ama, onu deli gibi seven aşık genç kız, asla ondan vaz geçemeyeceğini bildiği için uzun aramalardan sonra sonunda onun yeni adresini bir yerlerden öğrenir ve gider bulur.

Ve bir gün gün kararırken çıka varır, oğlanın evine ansızın.

Ama aradan geçen onca zaman içinde, çapkın oğlan bir başkasını sevmiştir ve onunla evlenmiştir.

Seval gittiği evde eşiyle karşılaşır.

       Hayal kırıklığına uğrayan genç kız, daha oğlanı bile beklemeden yakında bulunan bir ırmağın soğuk sularına kendini atarak intihar eder ve çok sevdiği yakışıklı oğlana son vedasını bu şekilde yapmış olur.

 

 

07 Mart 2011-03-07

 

 

 

( Ve Bademler Vakitsiz Çiçek Açar başlıklı yazı Ahmet Yüksel tarafından 7.03.2011 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu