“Kıskançlık,ifrata varmazsa faydalıdır,yaşama hevesimizi çoğaltır ve rakiplerimiz dostlarımızdan fazla işe yararlar.Onları iyi seçmek lazımdır.Ben zeki bir düşmanı,ahmak bir dosta tercih ederim.”(CANAN,s.44)

“Her itimadın sonu gaflettir.”(CANAN,s.156)

“Büyük bir hastalık geçirmeyenler,her şeyi anladıklarını iddia edemezler.”(9.HARİCİYE KOĞUŞU,s.124)

“Istırabın verdiği intibah zamanlarında kendi kendini aldatmak, başkalarını kandırmak kadar basit değildir ve insan kendi içindeki adaletten ürkmeye başlar.”(FATİH_HARBİYE,s.20)

“İzzetinefsin kendi kendisiyle mücadelesi ruhi buhranların en dehşetlisini doğurur,beyni uğuldatan ve gözleri karartan öfkeler,insanı yaşamaktan caydıracak kadar şiddetli yeisler bu buhranların mahsulüdür.”(ŞİMŞEK,s.32)

“İnsan mahzun olduğu zaman pek karışık düşünür.Ne düşündüğünü de anlatamaz.”(ŞİMŞEK,s.37)

“Kerrat cetvelini okumalı…Hem bu rakamların yeknesâk bir musikisi de vardır.Kaabil değil ki uyku gelmesin.”(ŞiMŞEK,s.45)

“Yaşamak değişmektir.”(BİR AKŞAMDI,s.30)

“Alelâde incizâbları büyük aşklardan ayırmak lazım.Her aldatıcı sevgiye aşk ismini vermek bir israftır.”(MAHŞER;s.78)

“Hasta bir ümid,sağlam bir yeisten daha fenadır.”(MAHŞER,s.199)
 
 
HAZIRLAYAN:       DURSUN TİFTİK


( Peyami Safa’nın Romanlarından İnciler-1 başlıklı yazı DursunTİFTİK tarafından 12.10.2010 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.