Yüzde güzellik var diye övünme!
Onu var eden Cenab-ı Hakkındır.
Gözde özellik var diye öğünme!
Onu var eden; Cenab-ı Hakkındır...
 
Kendi yaptığın bir şey ise söyle,
Yüzün gözün doğuştan beri böyle,
Rabbin verdiğini inkar etme öyle,
Onu var eden; Cenab-ı Hakkındır...
 
Maharet midir ki! yüzde güzellik,
Onu var eden Cenab-ı Hakkındır.
Mühim olan yürekte ki izellik,
Onu var eden; Cenab-ı Hakkındır...
 
Dışa bakıp verme insana değer,
Gün gelir o senin boynunu eğer,
İçe bakıp da sonra ver bir değer,
Onu var eden; Cenab-ı Hakkındır...
 
Çirkine bakıp etme sakın alay,
Onu var eden Cenab-ı Hakkındır.
Aslında bu işin gizemi kolay!
Onu var eden; Cenab-ı Hakkındır...
 
Hitafi der; kibirlenme ey cemal!
Gün gelir de bozulur o şemal!
Kaybolur yüzünde ki tüm imal!
Anlarsın o zaman, nedir bu ihlal!...
 
 
Fatih EFE
 
 
 
 
Dipnot;
 
Güzellik herşeyden önce kişinin kendi çabası ile elde edemediği, ancak Allah'ın kendisine nasip ettiği ve her an geri alınması da çok kolay olan bir özelliktir. Fakat bu gerçeğe rağmen güzellik de insanların övünmesine yol açan sebeplerden biridir. Pek çok insan dünya hayatının bu geçici ve çabuk bozulan süsüne aldanır.
 
Övgü ve gösterişe dayalı bir hayat, iman etmemiş bir insan için nefsani bir tutkudur bu. Allah'ın yarattığı bir kul olduğunun ve O'nun rahmeti ile hayatta kaldığının bilincinde olmayan bazı insanlar, Allah’ın kendilerine nasip ettiği bazı özelliklere övünerek diğer insanlara gösteriş yapmayı ve nefsani bir üstünlük elde etmeyi amaçlarlar. Şiirimde de Bunun üzerine doğru tema işlenmiştir...
 
Selam ve saygılarımla''
( Hakkındır başlıklı yazı Fatih EFE tarafından 26.08.2010 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.