Gecenin zulmetinden birden bir güneş doğdu
Gördüm dost-u sadıkı sanki heybetli dağdı
Nazarın celbedince gönle muhabbet yağdı
Aldı aklım başımdan şâvkı beni mest etti.
 
Hakkı söyledi dili, bin bir kelamı saçtı
Kaldırdı nikâbını bir an yüzünü açtı
Gördüm nur cemalini, o cemal birden kaçtı
Kenetledi gönlümü aldı da derdest etti.
 
Dedim "Ey yüce kişi! söyle nedir bu halin?'
Sırrın sır içre ketum, durmadan inler dilin
Her mekânda  gizlidir, ayan etmezsin yolun
"Elif" Dedi, mim sordu, sanki beni test etti.
 
"Hakk'tan gelmişim yine döner O'na giderim
Aşkın şu mecrâından sana sual ederim
Ben garip bezirgânım ancak nefsim güderim"
Bir yad idim kendine, lakin beni dost etti.
 
"Sen gider isen durmaz, ardın sıra gelirim
Sen bir umman, ben katre, elbet haddim bilirim
Şahım verdiğin zehir olsa yine  alırım.
Bir bade sundu içtim, aklımı sermest etti.
 
Dedi "Ben cananınım, bırakma gel peşimden.
Geçtiğim yollara iz bıraktım gözyaşımdan"
Ayrılamam diyerek yalan dünya işimden
Koparıp zincirimi, bıraktı, serbest etti.
 

Nuri Baş

....................Şiirin Hikayesi:

 Eşimin hastalığında o amansız kanser illeti ile boğuşurken karşı odada yatan nur yüzlü bir yaşlı hasta gördüm.O kadar mübarek bir zata benziyordu ki birden bire kanım kaynadı.Sordum "ilmi ile amil,takvası ile meşhur bir mübarek zat" olduğunu söylediler.

Ben araştırıp sormadan , yaşantısını tetkik etmeden pek inanmam her methedilen kişiye.Ama nedense gönlümden bir muhabbet aktı. Yanına vardım. "Eşim için dua istedim." Beni kırmadı. Hiç konuşmadan göz ucuyla yandaki sandalyeye oturmamı işaret etti. Sonra da yarım somunu eline alarak bir şeyler okudu. "Al bunu eşinle beraber ye. Şifa ayetlerini okudum. Biz şifa ehli değiliz. Şifayı Allah verir. Biz dua ederiz O'nda isteriz" dedi.

Teşekkür edip çıktım odadan. Bir kaç adım atmıştım ki sırtıma bir el dokundu. Baktım hastalara hizmet eden hemşire.Ağlayarak dedi ki "Ne mübareki ne fedakâr bir kişi bu zat. Bir haftadır hastanemizde yatıyor.Her gün oruçiu. Hastanenin yemeklerini yemiyor. Günlük nafakası sadece yarım somun.Onu da size verdi Bugün aç karnına oruç tutacak. Kaç kere şahit oldum buna. Kendisi yemiyor isteyene veriyor.


 Birden son model araçlara binen saray gibi yerlerde yaşayan kişiler aklıma düştü bir de bu mübarek zat.İşte bu şiir bu düşünceden doğdu.
( Bir Yüce Eren Ki başlıklı yazı Nuri Baş tarafından 11/17/2023 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu