Makale / Araştırma

Eklenme Tarihi : 7.06.2023
Okunma Sayısı : 359
Yorum Sayısı : 2
Nedir  Bu  Bilderberg ?---3.  Bölüm—



Evet...  2000 Yılına  kadar  Bilderberg  toplantılarına  Türkiye’den  katılanları  geçen  bölümde  yazmıştım.  B  bölümde  de  2000  yılından  sonra  katılanları  tanıyalım

* 2001- İsveç-Stenungsun’da yapılan  toplantıya Gazi Erçel ve Özdem Sanberk (İngiltere Büyükelçisi) katıldı.

* 2002’de ABD- Chantilly’de yapılan  toplantıya Kemal Derviş (Ekonomi Bakanı), Bülend Özaydınlı (Koç Holding) ve Özdem Sanberk katıldı.

*2003 Fransa-  Versaille’de  yapılan  toplantıya  Ali Babacan (Ekonomi Bakanı), Mehmet  Ağar  (DYP illetvekili) ve Özdem Sanberk katıldı.

*2004 İtalya-  Stresa’da yapılan  toplantıya Ali Babacan, Hasan Cemal (Milliyet Köşe yazarı), Kemal Derviş (Milletvekili) ve Mustafa Koç (Koç Holding) katıldı.

*2005 Almanya - Rottach -Egern’de  yapılan  toplantıya Ali Babacan, İmregül Gencer (Global Investment) ve Cüneyt Ülsever (Hürriyet köşe yazarı)  katıldı.

*2006 Kanada-  Ottowa’da  yapılan  toplantıya Egemen Bağış, Ümit Boyner (Boyner Holding), Mustafa Koç, Kemal Köprülü (ARI Hareketi), Fehmi Koru (Yenişafak) ve Soli Özel (Akademisyen Bilgi Üniv.)  katıldı

*2007-  TÜRKİYE

*2007’de Bilderberberg  toplantısı  31 Mayıs-3 Haziran 2007 tarihleri  arasında İstanbul Şişli'de Ritz Carlton Otel'de yapıldı. Toplantıya Ali Babacan (Ekonomi Bakanı), Mehmet Ali Birand (Köşe yazarı), Ümit Boyner, Cengiz Çandar (Gazeteci), Hikmet Çetin, Cem Duna (Eski AB elçisi), Emre Gönensay, Mustafa Koç, Ayşe Soysal (Boğaziçi Dekanı), Arzuhan Doğan Yalçındağ (Doğan Holding) ve Erkut Yüceoğlu (TÜSİAD) katıldı.

*2008’deABD – Chantilly’de  yapılan  toplantıya  Ali Babacan, Zeynep Göğüş (Gazeteci), Mustafa Koç, Faik Öztrak (Chp Milletvekili) ve Ferit Şahenk (Doğuş Holding) katıldı.

*2009’da  Yunanistan- Voıliagmeni’de  yapılan  toplantıya  Ali Babacan, Mustafa Koç, Suzan Sabancı Dinçer (Sabancı Holding) ve Agâh Uğur (Borusan Holding) katıldı.

*2010’da İspanya-  Barselona’da  yapılan  toplantıya Ali Babacan, Mustafa Koç, Sami Kohen (Milliyet), Suzan Dinçer Sabancı ve Agâh Uğur katıldı

Bu  tarihte  İngiltere  Kraliçesi  II. Elizabeth  zamanın  Cumhurbaşkanı Abdullah  Gül’e  ‘’  Chatham  House’’  Ödülü  verdi.  Chatham  House Ödülü “Kraliyet Uluslararası İlişkiler Enstitüsü’’ tarafından  yılın en  başarılı  devlet  adamına veriliyordu  ancak  ‘’ Kraliyet Uluslararası  İlişkiler  Enstitüsünün  ilk  adının  ‘’  Yuvarlak  Masa ‘’  olduğunu, Osmanlıyı  parçalay
an  Sykes-  Picot  Antlaşmasının  hatta  Sevr’in de  bu  masadan  çıktığını  hatırlatmakta  fayda  var.

Her  neyse...  Bilderberg Toplantıları  ile oldukça  yakın  ilgisi  olan  Chatham  House  ve  Chatham House  Kuralı  hakkındaki  bilgileri daha  sonraki  bölümlere  bırakarak  Türkiye’den  Bilderberg  toplantılarına  katılanlara  devam  edelim.

* 2011’de İsviçre-  St.  Morris’de  yapılan  toplantıya Sürreyya Ciliv (Turkcell) , Tayyibe Gülek Domaç (Eski İçişleri Bakanı), Mustafa Koç ve Şefika Pekin (Pekin&Bayar Hukuk Firması) katıldı.

*2012 ABD-Virginia/ Chantill’de  yapılan  toplantıya  Ali Babacan,  Enis Berberoğlu, ( Dönemin Hürriyet Genel Yayın yönetmeni) E. Fuat Keyman (Sabancı Üniversitesi uluslararası ilişkiler bölümü öğretim üyesi) Mustafa Koç, Serpil Timuray (Vodafone CEO'su) , Damla Z. Gürel (AB Başbakanlık Özel Danışmanı),  Ruşen Çakır (Gazeteci), Tuncay Özilhan (Anadolu Grup) ve Suzan Sabancı Dinçer (Akbank) katıldı


*2013’de  İngiltere Hertfordshire’de  yapılan toplantıya Ali Babacan, CHP Milletvekili Şafak Pavey, Sabancı Holding Perakende ve Sigorta Grup Başkanı Haluk Dinçer,  Mustafa Koç, Gazeteci Aslı Aydıntaşbaş ve  Soli Özel katıldı

*2014’de Danimarka -  Kopenhag’da  yapılan  toplantıya Mustafa Koç,  Cengiz Çandar, Nilüfer Göle (Sosyoloj profesörü, yazar,) Umut Oran (CHP'li siyasetçi- dönemin parti genel başkan yardımcısı)  ve Ümit Taftalı ( İnan Kıraç Vakfı Yönetim Kurulu Üyesi katıldı)

*2015’de Avusturya-  Telfs’de  yapılan  toplantıya  Mustafa Koç,  CHP Genel Başkan Yardımcısı Selin Sayek Böke, CHP'den milletvekili seçilen İlhan Kesici, Kimyasal Silahların Yasaklanması Örgütü Genel Direktörü Ahmet Üzümcü, Cumhuriyet yazarı Nuray Mert ve Habertürk yazarı Soli Özel  ile  Hukukçu-T24 yazarı Gönenç Gürkaynak katıldı. 

*2016’da Almanya- Dresden’de  yapılan  toplantıya Başbakan yardımcısı Mehmet Şimşek, Bilgi üniversitesinden Senem Aydın Düzgit ve  Soli Özel katıldı

*2017’de ABD-Chantily’de yapılan  toplantıya Ömer Koç,  Levent Çakıroğlu( Koç Holding),  Sinan Ülgen (Ekonomist) , Hürriyet’in Washington Temsilcisi Cansu Çamlıbel, ve Mustafa Akyol (Gazeteci.)  Katıldı

2018’de İtalya-  Turin’de yapılan  toplantıya

* Akademisyen, fizik mühendisi Canan Dağdeviren,  Koç Holding Başkanı Ömer Koç, Akademisyen Doç. Dr. Behlül Özkan, Başbakan Yardımcısı Mehmet Şimşek  ve gazeteci-yazar Murat Yetkin katıldı


*2019’da  İsviçre  Montrö’de yapılan  toplantıya  Ömer Koç, Ünal Çeviköz( Emekli büyükelçi. Chp milletvekili), Evren Balta (Özyeğin Üniversitesinde siyaset bilimci), Selva Demiralp ( Koç Üniversitesinde akademisyen) , ve Metin Sitti ( Akademisyen) katıldı.

2020  ve  2021’DE PANDEMİ  SEBEBİYLE BİLDERBERG  TOPLANTISI  YAPILMADI.

* 2022 ABD Washington’da, 2 Haziran - 5 Haziran 2022’de Bilderberg  toplantılarının 68.si yapıldı.  Katılanlar:

Emre Erdoğan (Profesör, Siyaset Bilimi, İstanbul Bilgi Üniversitesi)
* Ömer Koç
* Mithat Rende( Türkiye Sınai ve Kalkınma Bankası (TSKB)
Yönetim Kurulu Üyesi)
* Murat Yetkin ( Gazeteci/Yazar, YetkinReport)
* Afşin Yurdakul ( Gazeteci, Habertürk TV )

*2023 Bilderberg toplantısı 18-21 Mayıs 2023 tarihleri ​​arasında Lizbon’da (Portekiz) yapıldı.  Türkiye’den

Mehmet Fatih Ceylan ( Emekli Büyükelçi)
Refet Gürkaynak ( Bilkent Üniversitesi İktisat Fakültesi'nde bölüm başkanı.)
Ömer  Koç
Soli  Özel
Barçin Yinanç- (T-24 Yazarı )  Katıldı.

Evet... Türkiye’den  1957’den  bu  yana  katılanları  en  azından  ismen  tanıdık.

Gelecek  bölümde  bu yapının  neden  hiç  de  hayra  alamet  bir  yapı  olmadığı  üzerinde  duracağız. 
( Nedir Bu Bilderberg ?---3. Bölüm— başlıklı yazı Sami Biber tarafından 7.06.2023 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.