BİR  SÜTLÜ KAHVE TADINDA SOHBET

Ahmet AYAZ

 

  Ahmet AYAZ

  Gaziantep Güneş Gazetesi 6-6-2023

………………………………………….

 

       Güneşin gülümsediği bir sabah da,  sohbetime bir sütlü kahve tadında başlamak istedim. Okuyunca ne dersiniz onu da bilemiyorum..

       Saygı değer okurlarım. Öyle bir illet ki; çekilir gibi değil. Allah  gençlerimizi bu zehirli illetten uzak tutsun.  Araştırmalarıma göre, bundan 8000 yıl önce Amerika’da kullanılmaya başlamış, 2000 yıldır da Dünyanın her tarafına yayılan tütün, yukarıda da dediğim gibi, öyle bir illet ki, çekilir gibi değil.

       Geçen pazartesi günü Şahinbey/Yeditepe Mahallesindeki Org. Eşref Bitlis parkına yolum düştü. Kamelyanın birisinde 4 tane 11. Sınıfta okuyan gençler  oturuyorlardı. Fakir ve köylü çocukları oldukları her hallerinden belliydi. Merhaba diyerek yanlarına oturdum. Baktım ki, hepsinin ağızlarında sigara. İçtikleri sigaraların  dumanları buram buram havaya yayılıyor. Açık havada olduğum halde sigara dumanı beni de etkiliyordu.

       Gençler bu ne haldır dedimse, ne var dayı dediler? Bir olumsuzluk mu gördün? Dediler. Siz öğrenci değil misiniz? Dedimse, öğrenciyiz. Öğrenci insan değil mi? Sana karşı bir terbiyesizlik mi yaptık demeye kalmadı, yanlarına bir öğrenci daha geldi. Hemen bir sigara da ona ikram ettiler. Bu olumsuzluğu, torunlarımı göz önüne getirerek, tam iki gün düşündüm. Sigara kullanan kızlarımız, kadınlarımız geldi aklıma. Sinirlerim baştan başa bozuldu. Ben burada hiçbir kimseyi birilerine benzetmek istemiyorum. Bunun da çakıca bilinmesini isterim. Yalınız eskiden sigarayı hayat kadınları kullanırlardı. Bir erkek ile ilişkiye girdiklerinde, erkeğin sigara kokan nefesinden etkilenmemek için. Şimdi Allah korusun kadınlarımızın, kızlarımızın ağızlarından sigara kokusu gitmiyor. Bana göre Türk Kadınları gül, karanfil, menekşe, çiçek  kokmalıdır. Çünkü onların her birisi birer  gül, birer çiçektirler. Kızlarımız geleceğimizin kutlu anneleri olacaklardır. Bunu benim düşündüğüm kadarda, kadınlarımızın, kızlarımızın düşünmeleri gerekmez mi?

       Öğrencilerimize gelince, eğitimimizin arızalarındandır.  Burada aklıma geçmişteki Kilis Lisesi Müdürü İlhami Toprak geldi aklıma. Değerli eğitimci ve idareci, unutamadığım Sayın İlhami Toprak ile Kilis Lisesinde, Kilis Lisesi Müdürü iken, arkadaşım Rahmetli Mehmet Nacar vesilesi ile tanışmıştık. İlhami Toprak bana hal ve hareketlerini şöyle anlatıyordu. “Öğretmen oldum,  Kilis Lisesine tayin edildim,  geldim. Öğretmenler odasındaki oturan, 5  öğretmenin 3 tanesi benim öğretmenimdi. İçlerinden birisi bana sigara ikram etti. İçmiyorum dedim. İçiyorsun diye ısrar edince sigarayı alıp, yaktıktan sonra, bir yudum çekip, söndürdüm ve önümdeki kül tablasına indirdim. Yüzümü  öğretmenime çevirerek, hocam bu ikramınız ilk ve son olsun dedim. O günden bu güne kadar öğretmenlerimin ve öğrencilerimin yanında sigara içmedim. Öğretmenlerime saygımdan dolayı, öğrencilerime ise,  kötü örnek olmamak açısından” dedi. Ben İlhami Toprak hocamızı bugün burada saygı ile anıyorum. Gençlerimiz ne olur? Bu güzel insanı, bu saygı değer eğitimciyi  kendilerine örnek olarak alsınlar diyorum. Bu gün burada İlhami Toprak Hocama ve onun gibi eğitime, öğretime değer veren öğretmenlerimizi saygı ve  sevgi ile selamlıyorum. 1976 tarihinden bu yana, bir arpa boyu yol almasam da,  ülkemin insanlarının iyiye,  güzele ve doğruya  yönelmesi için yazıyorum ve yazacağım. Hem de gözlerim görüp, ellerim tuttukça. Fakat, bu ülkede cehaleti yenmeye, benim tek başıma gücüm yetmez. Hepimiz milletçe el ele vererek, bu yolda yolumuzdan dönmeden ve yılmadan savaşmalıyız.

( Bir Sütlü Kahve Tadında Sohbet başlıklı yazı Ahmet AYAZ tarafından 6.06.2023 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.