Makale / Araştırma

Eklenme Tarihi : 5.06.2023
Okunma Sayısı : 373
Yorum Sayısı : 3
Nedir  Bu  Bilderberg ?---2.  Bölüm--

1954’deki kuruluştan sonraki diğer üç toplantı sırasıyla Fransa Almanya ve Danimarka’da yapıldı. 1957 Yılında ise ilk kez ABD’de Georgia eyaletinin St. Simons adasında yapıldı. Bu toplantı için Ford Vakfı 30.000 Dolar fon ayırmıştı.
ABD’de 1957’de yapılan toplantıya Türkiye’den iki isim davet edildi: Başbakan Adnan Menderes ve Diplomat ( Toplantıya katıldığında Türkiye’nin Londra Büyükelçisi ) Muharrem Nuri Birgi idi. Adnan Menderes davet edildiği halde gitmedi böylece Muharrem Nuri Birgi Bilderberg toplantısına katılan ilk Türk oldu.
* 1958 Yılında İngiltere- Buxton’da yapılan toplantıda yine sadece Muharrem Nuri Birgi yer aldı.
*1959—TÜRKİYE--- İSTANBUL / YEŞİLKÖY--- Bilderberg’in Türkiye’de yaptığı ilk toplantı 1959’da gerçekleşti ancak ne yazık ki bu toplantıya kimlerin katıldığına dair bir bilgiye ulaşamadım. Büyük ihtimalle Türkiye’yi yine Muharrem Nuri Birgi temsil etmişti.
*1963 Yılında Fransa- Cannes’da yapılan toplantıda yine Muharrem Nuri Birgi tek başınaydı ama bu sefer Türkiye’nin Nato Temsilcisi sıfatıyla toplantıya katılmıştı.
*1964’de ABD - Williamsburg’da yapılan toplantıda da sadece Nato Temsilcisi Muharrem Nuri Birgi yer almaktaydı.
* 1965’de İtalya – Villa D’Este’de yapılan Bilderberg toplantısına Muharrem Nuri Birgi ile Nejat F. Eczacıbaşı katıldı.
* 1966 Almanya- Weisbaden ve 1967 İngiltere Cambridge’de yapılan toplantılarda Muharrem Nuri Birgi yine tek Türk temsilcisi olarak katıldı.
*1968’de Kanada- Mont Trembland’da yapılan toplantıya Muharrem Nuri Birgi’nin yanında 1968 Yılı itibariyle Türkiye’nin Atina Büyükelçisi olan İlter Türkmen katıldı.
* 1969 Danimarka Marienlyst ve 1970 İsviçre Bad Ragaz’da yapılan toplantıda Muharrem Nuri Birgi yine tek başınaydı
*1971 ABD Woodstock’da yapılan toplantıda Muharrem Nuri Birgi’nin yanında iş adamı ve bir dönem GS Başkanı olan Selahattin Beyazıt vardı.
*1972 Belçika- Knokke 1973 İsveç Saltsjöbaden 1974 Fransa Megeve’de yapılan toplantılara da Yine Muharrem Nuri Birgi ve Selahattin Beyazıt katıldı.
*1975 TÜRKİYE
Evet...1975 Yılında Bilderberg toplantısı Türkiye’de İzmir- Çeşme’de yapıldı ve Türkiye’den oldukça geniş bir katılım vardı.
Nuri Birgi ve Selahattin Beyazıt’ın yanı sıra o tarihte ana muhalefet Partisi ( CHP ) başkanı olan Bülent Ecevit, Siyasetçi Turan Feyzioğlu, Dışişleri Bakanı İhsan Sabri Çağlayangil , İhsan Doğramacı (Akademisyen), Oğuz Gökmen (Diplomat-yazar), Kamran İnan (Bakan), Hasan Esat. Işık (Bakan), Gülten Kazgan (Akademisyen-yazar), Halil Tunç (Sendikacı), Memduh Yaşa (Akademisyen-siyasetçi), Selçuk Yaşar (TÜSİAD kurucularından.) katılmıştı.
*1976 İngiltere- Torquay 1978 ABD -Princeton 1979 Almanya- Baden ve 1980 Almanya Bad Achen’de yapılan Bilderberg toplantılarına yine Muharrem Nuri Birgi ve Selahattin Beyazıt ikilisi katıldı.
*1981 İsviçre – Bürgenstock’ta yapılan toplantıya Selahattin Beyazıt (Bu tarihte yürütme komitesine giriyor) ve Kamran İnan katıldı.
*1982’de Norveç – Sandefjord’da yapılan toplantıya Selahattin Beyazıt, Haluk Özgül (Norveç Büyükelçisi), Metin Toker (Milliyet köşe yazarı- İsmet İnönü’nün damadı)katıldı
*1983’de İtalya - Chateu Montebello’da yapılan toplantıya Selahattin Beyazıt, M. Nuri Birgi, İlter Türkmen (İçişleri Bakanı), Baki Alkın (Türkmen’in asistanı) katıldı.
*1984 toplantısı yine İtalya- Chateu Montebello’da yapıldı ve buna da Yıldırım Aktürk, (Devlet Bakanı Yardımcısı- ileride Başbakan), Selahattin Beyazıt, Tarık Şara (Enka Holding) katıldı.
*1985’de ABD/ Newtork - Rye Brook’da yapılan toplantıya Selahattin Beyazıt, M. Nuri Birgi, Jak V. Kamhi (Profilo), Osman Olcay (Dışişleri Bakanı, NATO temsilcisi) katıldı.
*1986’da İngiltere/ Edinburg- Gleneagler’de yapılan toplantıya Selahattin Beyazıt, Yavuz Canevi (Merkez Bankası Başkanı), Seyfi Taşhan (Dış Politika Enstitüsü Direktörü) katıldı
*1987’de İtalya – Villa D’Este’de yapılan Bilderberg toplantısına Gündüz Aktan (Başbakan Danışmanı), Selahattin Beyazıt, Zekeriya Yıldırım (Merkez Bankası Başkanı) katıldı
*1988’de Avusturya - Telfs-Buchen’de yapılan toplantıya Selahattin Beyazıt, Ali Bozer (İçişleri Bakanı), Rüştü Saraçoğlu (Merkez Bankası Başkanı) katıldı
*1989’da İspanya- La Toja adasında yapılan toplantıya Selahattin Beyazıt, Ali Bozer (Bakan Yardımcısı), İsmail Cem (CHP Milletvekili) katıldı
*1990’da ABD- Newyork/ Glen Cove’da yapılan toplantıya Selahattin Beyazıt, Erdal İnönü ve Mesut Yılmaz katıldı.
*1991’de Almanya- Baden Baden’de yapılan toplantıya Selahattin Beyazıt, Vahit M. Halefoğlu (eski Dışişleri bakanı), Tugay Özçeri (Dışişleri bakanlığı diplomatı),
*1992’de Fransa- Evian-les Bains’da yapılan toplantıya Selahattin Beyazıt ve Emre Gönensay ( Başbakanlık başdanışmanı ) katıldı.
*1993’de Yunanistan- Vouliagmeni’de yapılan toplantıya Selahattin Beyazıt, Hüseyin Çelem (Yunanistan Büyükelçisi), Talat S. Halman (Akademisyen), Rüştü Saraçoğlu (Merkez Bankası Başkanı) katıldı.
*1994’de Finlandiya- Helsinki’de yapılan toplantıya Ali Hikmet Alp (Diplomat), Selahattin Beyazıt ve Rahmi Koç (Koç Holding) katıldı
*1995’de İşviçre- Zürih’te yapılan toplantıya Selahattin Beyazıt, Cem Boyner (Yeni Demokrasi Hareketi Başkanı) ve Hikmet Çetin (Eski Dışişleri Bakanı) katıldı.
*1996’da Kanada- Toronto’da yapılan toplantıya Selahattin Beyazıt, Gazi Erçel (Merkez Bankası) ve Emre Gönensay (Dışişleri Bakanı) katıldı.
*1997’de ABD-Atlanta’da yapılan toplantıya Selahattin Beyazıt, Dinç Bilgin (Sabah Gazetesi), Gazi Erçel (Merkez Bankası), Üstün Ergüder (Boğaziçi Dekanı) ve Sinan Tara (Enka Holding) katıldı
*1998’de İskoçya- Ayrshire’de yapılan toplantıya Uğur Bayar (Özelleştirme İdaresi), İsmail Cem (Dışişleri Bakanı), Meral Gezgin Eriş (IKV Başkanı) ve Suna Kıraç (Koç Holding) katıldı
*1999’da Portekiz- Sintra’da yapılan toplantıya Gazi Erçel, Sedat Ergin (Hürriyet), Suna Kıraç, Erkut Yüceoğlu (TÜSİAD) katıldı
*2000’de Belçika-Brüksel’de yapılan toplantıya Nuri Çolakoğlu (NTV) ve Muharrem Kayhan( işadamı- Söktaş Holding ) katıldı.
****
Evet... 2000’de sonraki yıllarda da oldukça ilginç isimlerin Bilderberg toplantılarına katıldığını görüyoruz ama yazı uzadığı için 2000’den sonrakiler gelecek bölümde inşallah.
( Nedir Bu Bilderberg ?---2. Bölüm-- başlıklı yazı Sami Biber tarafından 5.06.2023 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.