Cemil Meriç Büyük Çilekeş


Cemil Meriç Büyük Çilekeş


CEMİL MERİÇ

Büyük düşünür. Son asrın yıldızlarından. Çağdaşları Sezai Karakoç ve Necip Fazıl gibi. Bir zincirin spon halkalarından bir ve en önemlilerinden.

Türk düşünce ve edebiyatının yüz akı. İyi bir nesirci. Büyük kafa. Tefekkürde bir liman. Gözlerinin eksik görüşü ruh gözü:basiretinin açılmasını sağlamış büyük insan

.
Bu Ülke’yi taçlandırdı. Umrandan aldığı devleti uygarlığa taşıyan zihniyeti sorguladı. Müstağrip aydını sarstı.

Dağlardan yükselen büyük ses. Büyük çılgın. Ender raslanan dahilerden. Nesiri şiire gark etti. Müziksel bir nesrin örneğini verdi. Adeta yeni çağın Sinan Paşa’sı oldu.

Jurnalleri alanında aşılamayan örnekleri teşkil etti. Okurlarına nesirden ve hatıralardan yarattığı o eşsiz şarabı sundu.

Sıradan yazarların foyasını ortaya çıkardı. Büyük sanılanların ne kadar küçük olduğunun ölçütü oldu.

Işığın doğudan geldiğini ruhlara kazıdı. ‘Mağaradakiler’i uyandırdı. Kırk Ambar’ı düşünce kentinin en yüksek tepelerine taşıdı

.
Kültürden İrfana yükseltti küllerinden doğması beklenen İslam medeniyetini.

İslam aydınına moral ve motivasyon kazandırdı. Aşağılık kompleksini kırdı. Bir dünyanın eşiğinden döndü. Asıl dünyasına yeniden doğdu.

Ahmet Kemal
Kayıt Tarihi : 15.6.2022
( Cemil Meriç Büyük Çilekeş başlıklı yazı EDİP GÜL tarafından 3.06.2023 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.