"Müşteriler her zaman haklıdır." "Müşteriler velinimetimizdir."gibi sözler ve yaklaşımlar aslında bize dayatılan kapitalist bir yaklaşımın ürünüdür.Elbette müşteriler ticaretin kalbi ve doğal sermayesidir ama bu,müşterilerin her zaman ve her yerde,her konuda haklı  oldukları anlamını taşımaz.

Köylü bir dayı,tarlasından topladığı  karpuzları kamyonetine yüklemiş sokak sokak dolaşıyor,ekmeğinin peşinde masum köylü,onu gören şortlu,atletli ve kıllı bir adam balkonundan:
-Kelektir onlar,diyor,kelek.

Evinde iki yumurtayı kıramayan,çorba yapmasını bilmeyen hatta makarna haşlamasını   bile bilmeyip  tatile gelen müşteriler üstelik bilmedikleri yemek hakkında yorum yapıyorlar.

Bazı müşteriler vardır baş tacı,bazıları vardır sabır taşı.Kimileri gelir dua ederek gider kimileri gelir sizi tahrik eder,çileden çıkarır, küfür ede ede gider yani canciğer dost da olursunuz eli bıçaklı düşman da.

Oturdu en arka masaya genç bir bayan,verdi siparişini,beklemeye koyuldu bir bardak su istedi, kibar garsonun,"afiyet olsun,"demesine  fırsat  vermeden genç bayan:
-Bak,dedi,bu bardak kirli,görmüyor musun?

-Çorba çok tatsız ve tuzsuz hem de yağlı.
-Köfteler pişmemiş hem de çok baharatlı.
-Burası çok kalabalık sizin aile yeriniz yok mu?
Şikayetlerin ardı arkası kesilmiyordu ki,bardağı taşıran son damla şu sözleri olmuştu  garsona yönelik:
-Saçlarınıza topuz yapar mısınız?
O da arkasına dönüp şöyle dedi:

-Siz de çatal yerine tırnaklarınızı kullanır mısınız?
( Zorlu Müşteri başlıklı yazı berberce tarafından 30.05.2023 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.