Biz işçilerin hayatı hep koşuşturmayla  geçiyor,hep başkalarının mutluluğu için çabalarken kendimize zaman ayırmakta  güçlük çekiyoruz.

90'lı yıllarda  bir eğlence programı vardı Erkan Yolaç,"Evet-Hayır Yarışması'nın sunucusu  olarak tanınmıştı, o yıllarda çocuktuk,stüdyodan rastgele bir seyirciyi seçer ve her seyirciye  kuralları hatırlatırdı:
"2 dakikalık süre içerisinde katiyen 'evet-hayır' kelimesini kullanmayacaksınız!"

"Sorularıma 'evet- hayır 'diye cevap vermeyeceksiniz!"

"Verdiğiniz cevabı tekrar etmeyeceksiniz!"

"Sorularıma makul ve mantıklı cevap verirken sözle cevap vereceksiniz,başınızı sallayarak cevap vermeyeceksiniz!"

" Mehter  Marşı'yla  geleceksiniz,yerinize giderken İzmir Marşı'yla gideceksiniz!"

Arkadaşlar arasında çok oynardık bu minik oyunu çok eğlenirdik,basit gibi geliyo ama aslında düşünmek,fikir üretmek gibi bir işlevi görüyormuş  bunu  yıllar sonra çok iyi anladım,şimdilerde sohbet yok,sorulara tek cevap veriliyor artık,evet ya da  hayır,bu yüzden ilişkilerimiz kısır  bir döngüde devam ediyor.

Sabah işe gelirken  Mehter  Marşı fakat mesai bitince İzmir Marşı çalıyor birçoğumuzun içinde,işe başlarken "dişim ağrıyo,başım ağrıyo,halsizim,hastayım" ancak işyerinden çıkarken "randevum var,evde  ne yemeği yapsam,misafirliğe kime  gitsem,hangi diziyi izlesem,"aklında binbir soruları oluyor.

Bir telaş,bir telaş...Özellikle hanımlar var ya sanki yangından mal kaçırırmışcasına,dört nala.Böyle  heyecan ve hareket dolu anları sadece  indirim günlerinde zannederdim kuyumcuda, ayakkabı dükkanında  veya kozmatik ürünlerde.

"Herkes koltuk peşinde,herkes,"dedim  etraftakiler bana bakmaya başladılar,seçim arefesindeyiz ya,demek ki koltuğun büyüsü kadın -erkek her insanı sarabiliyormuş.
( Koltuk Yarışı başlıklı yazı berberce tarafından 19.05.2023 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.