Bir Şey Var Allahım Bu Millette

BİR ŞEY VAR ALLAH'IM BU MİLLETTE


BİR ŞEY VAR ALLAH'IM BU MİLLETTE


Dün seçim yaptık. Sandık başkanı olarak görev yapmak büyük bir onur. Başkanlık insana büyük tatmin veriyor. Elinin altında birkaç insan senden emir bekliyor. Hele bu kişilerin sana saygısı varsa değme keyfine. Demek idarecilik bu. Onun için bir kez idareci olan bir daha bırakamıyor.

Genç bayan öğretmendi memur. Düzenli ve disiplinli çalışması geleceğimiz için ümit verdi bana. Partili üyelerin demokratik bir anlayış içinde çalışmaları mutlu etti beni. Halkın da demokrasiyi içine sindirmiş olması aydınlık bir geleceğimiz olacağına dair işaretler gibi geldi bana.

Emniyet güçlerinin insancıl yaklaşımları ülkemizin son yıllarda büyük bir dönüşüm geçirdiğini gösteriyor. Belediyenin sandık görevlilerine yiyecek ve içecek getirmesi, bu yiyecek ve içeceklerin feragatane bölüşülmesi de bana olumlu işler olarak göründü.

Görevlilerin uyum içinde çalışmaları, birbirini kollamaları, rekabet ve haksızlığa meyletmemeleri gidişatımızın iyi olduğunun işaretleri. İmparatorluk bakiyesi ülkemizin iyi insanları milletimiz. Seni ne kadar sevsek azdır.

Bu millet büyük millet. Asırlarca yüklendiği İla'y-ı Kelimetullah onda yüksek ahlak ve yaşama biçimi haline gelmiş. Cömertlik, tolerans, birbirini sevme ve sayma, birbirinin iyiliğini isteme, Allah rızasını gaye edinme onun en büyük özellikleri.

Bu millet her şeye layık. Bu millet en iyi şeylere layık. Bu millet yüce değerlere sahip ve bu yüzden yüceliklere layık. Tüm kutsal değerleri yücelten millet bu millet. Yiyecekleri koyacak yer bulamadığım için beni ikaz edip, onları cam kenarına kaldıran partili arkadaşım bana bunu hatırlattı. Yoldaki taşları başkalarına eziyet vermesin diye kaldırıp kenara , köy yollarındaki batak yerlere taş koyan büyüklerimiz bize iyi insan örneği olarak aramızda yaşıyor.

"Bu millette bir şey var Allah'ım" diyorum. Bu millet asırlarca İslam'ın en güzel değerleriyle yoğrulmuş. O değerleri zaman zaman dumura uğratmışsa bile belli kesimlerde diri tutmuştur. Biz bu gün bu değerlere sahip insanlarla ayakta duruyoruz. Her ne kadar bazı kesimlerde çürüme olmuşsa da bünye tümden bozulmamış, ana damar sağlam kalmasını bilmiş, öz değerleri büyük bir itina ile korumuştur.

Bir şey var Allah'ım bu millette anlamına gelen dizeler söyleyen şairi alkışlıyorum şimdi. Evet, bir şey var Allah'ım bu millette. Bu var olan sürdükçe umudumuz var olacak bu millet düşmanlarına yenilmeyecektir.

Evet, umutluyuz ve bu umudumuz Milletimiz bu değerleri kaybetmedikçe sürecektir. Halkımızın büyük bir kesimi bu değerleri taşımaya devam ettikçe bize zeval yoktur.


Ahmet Kemal
Kayıt Tarihi : 9.6.2015
( Bir Şey Var Allahım Bu Millette başlıklı yazı EDİP GÜL tarafından 18.05.2023 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.