Pazar günleri ne demek? Kutsal demek biz öğrenciler  için ama bu inanç anlamında değil,sınav demek,puan demek,mezuniyet demek...

Kimileri için ise:
Üç-beş kafadar felekten bir gün çalarak sabahlara kadar eğlenmek,
Ailesiyle beraber aracının bagajına piknik tüpünü,mangalını alıp  soğuk akan bir çeşmenin,çayırların diz boyu olduğu,sakin ormanlık alanına pikniğe gitmek,
Dertten tasadan uzak akşama kadar  o koltuktan bu koltuğa yan oturup,elinde kumandası,akıllı telefonu,masasında çayı ve çerezleriyle,dev plazma televizyonunda sinema izlemek,
Sevgilisini ya da arkadaşını derbi maçına götürüp futbolun keyfini çıkarmak,
Güneş gözlüğünü,şapkasını,şortunu,terliğini,havlusunu,mayosunu
yanık kremlerini alıp denize gitmek,
Bir tiyatroya,bir konsere,bir müzeye,bir sergiye gitmek demek.

Ama bizler için sadece sınav...

Geçtiğimiz pazar erkenden uyandım,kahvaltımı yaptım, kimliğimi ve seçmen bilgi kağıdımı cebine koyup oy kullanacağım okulun yolunu tuttum,kapısından adımımı attığım an öyle duygulandım ki oturup bir köşede hüngür hüngür ağlamak istedim.

Yaka kartını takmış,beyaz gömlekli bir seçim görevlisine kağıdı uzattığımda:
"Dördüncü  katta,siz sağ taraftan çıkın,tam karşınızda"dedi,bu kaçıncıydı oysa o merdivenlerden çıkışım.

Siyaset ile uzaktan yakından hiçbir ilişkim yoktur,sadece arkadaşlar arasında konuşuruz hepsi bu,zaten sohbetin  yarısı espiri olur tartışmak yerine güleriz.Allah biliyor,bir milletvekili olayım,bir belediye başkanı olayım gibi hayalim de olmadı,şimdiden sonra da olmaz artık.

Ama öğretmen olmak  gibi bir hayalim vardı,sonu ne mi oldu,susuyorum...Tuttuğum kalemden,yazdığım her satırdan, 'bunca yıl okudun da  kesere sap olamadın,'diyen her imalı bakışlardan,cıvıl cıvıl kuş seslerinin çocuk seslerine karıştığı okul bahçesinden,benden bir harf öğrenmeye susamış o günahsız yüzlerden,o duvarlardan,o sıralardan,o panolardan...Utanıyorum...

Bırakın ağlamak istiyorum,o sınavdan bu sınava koşturduğum için.
Bir  dersten  başarısız olmuştum onu kafaya takıp uykularımı kaçırdığım için.
Boş yere zamanımı ve paramı  harcadığım için.

Her ne kadar geç olsa da,kendimden özür diliyorum,umutlarıma yeterinden fazla güvendiğim için.

İnsanların hayallerini elinden almak,elinden ekmeğini almaktan daha düşmancadır ve telafisi yoktur.

( Pazar Günleri başlıklı yazı berberce tarafından 17.05.2023 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.