Sam Amca, şimdilik dünyanın jandarması, hatta jandarma başçavuşu... O başçavuş olunca, başçavuşunda bir sürü beygiri var... Başçavuşun beygiri var, var olmasına da, Sam Amcaya ''Başçavuşun beygiri mi gaz çıkartıyor.'' diye de bir cümle kurdunuz mu, benden söylemesi çok bozuluyor böyle cümle kuranlara...


Dünyanın Jandarma Başçavuşu dedik ya, dünyanın da kaynaklarını, ülkelerin zenginliklerini iliklerine kadar sömürüyor ha sömürüyor... Az gelişmiş, gelişmekte olan ülkelerde durmadan yandım Allah çekip duruyor...


Kimi garibanların petrolünü iç ediyor, ''Irak da olduğu gibi'' ülkesine türlü türlü bahaneler ile çökerek. Kimi garibanların altınını, gümüşünü, uranyumunu, toryumunu, kömürünü iç etmeye çalışıyor. Aklınıza gelen gelmeyen stratejik madenlerine el koymak içinde fırsat kolluyor...


İktisat Bilimcilerin öngörüsüne göre, dünyadaki madenlerinde işlenmemiş, toprak altında olanlarının başta petrol olmak üzere yeryüzünde fazlada rezervi kalmadı... Tabi bu da büyük sömürgeci Sam Amca için büyük bir felaket olarak gözüküyor... Sam Amcanın yeğenlerini, beyin takımını şimdiden bir telaştır almış gidiyor. Duyduğumuza göre kimi zaman dizlerini dövüyor, kimi zamanda saçlarını yoluyorlarmış ''Biz şimdi ne halt edeceğiz, sömürecek bir zenginlik bulmazsak, çökecek bir ülke bulmazsak.'' diye...


İsviçreli Bilim Adamlarının ve de çok önemli iktisatçıların öngörülerine göre, dünyada maden kalmayınca Sam Amca ve yeğenleri de bayağı mülayimleşecek. Tabi o zaman biz de Sam Amca ve yeğenlerine '' Adın ne Mülayim, sert olsan ne yazar.'' diye de bir cümle kurma hakkını kazanacağız. Dur bakalım bir mülayim olsun da bu Sam Amca, sonrada mazlumların ahının aheste aheste çıkmasını bekleyeceğiz inşallah...

( Sam Amca Mülayimleşecek başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 30.04.2023 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.