Bayram Gelmiş Neyime
Gelseydin diyorum!

Artık biliyorum bu mezbelelik altında soğuk bir beden dil vermez ve soğan kokmaz ellerin Annem beni senin o kalkan olmuş göğsünden nasıl çıkardılar, ciğer sökülürcesine yürek dikilircesine biliyorum alnıma yazıldı, biliyorum bu benim kaderim ama bak amca unutulmaya başladı, gözlerimdeki umut acım dağları delen acım günlük telaş koşturmalar hayat gelgitleri ekonomik sorunlar ne diyeyim...

Kaç kez bu soğuk mezarlarda gezişim ayağımda kaç günlük ıslak pabuçlar, biliyor musunuz annemin taş kesmiş bağrına ve bir tahta bir çaputtan ibaret mezarına gelinliğini koyduk nasıl yakıştı bir bilsen rüzgar eserken etekleri saçları havada...

Kardeşime meşin bir top patlağından içi kum dolu bir futbol topu güzel başının kenarına...çocuk gülüşlerim solmasın diye cebime tutuşturulan üç beş kuruş ve bayat birkaç Bayram Şekeri...bizim evimiz vardı balkonunda sardunyalar bahçemizde ortancalar biz bahçede oynardık kardeşim ve artık olmayan komşu çocukları ve annem birazdan o tiz ve güzel sesiyle seslenirdi Ali Ayşe yemek hazır yavrum, daha ellerimizi bile yıkmadan kurulurduk sofraya annemin o serçe gülüşünde turna sıcaklığında birlikte beraber yüreğim sızlar ağrır başım...

Döndüm tekrar baş başa kalmak için acımla o üç yeri çatılmış ve altından su geçiren on kişi kalınan çadıra hüzün bulutları hep tepemizde ne zaman bu kara iklim bitecek ne zaman bahara erecek kışım bu çocuk aklımla...

Gece kabuslarım oldu o yakınımızdaki mezarlık artık baş ucuma yeni bir kazak örecek annem yok ve benimle şekerlerini paylaşacak kardeşim ve o kumru telaşıyla yuvamıza kalkan olacak Babam artık ben ve yalnızlık...

Yarın bayram ve herkes evinde ailesiyle baklavalar açılacak şerbetler içilecek bayramlaşılacak bende hüzünlerle bayramlaşıyorum soğuk mezar taşlarıyla çiçeksiz ve kuru bir bahar karşılama...arısız ve balsız...

Son kez diyorum son kez;
Sevdiklerimizin kıymeti gidince anlaşılır bakışıyla duruşuyla...kıymet vermek ve kıymet bilmek lazım gidenlere bir saygı duruşu ben unutmadım depremi sizlerde unutmayım...

Unutursak kalbimiz kurusun bir daha yaşanmaması umut ve dileklerimle hüzünlü ve buruk ama dirençli bayramlar dilerim...
( Bayram Gelmiş Neyime başlıklı yazı prens tarafından 19.04.2023 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.