Makale / Toplumsal Makaleler

Eklenme Tarihi : 19.04.2023
Okunma Sayısı : 411
Yorum Sayısı : 1
Günün Yazısı

Bu Yazı 20.04.2023 tarihinde
GÜNÜN YAZISI
olarak seçilmiştir.
Resmen Uyusturucuya Tav Ve Talip Olurken Almanya

Ne herkesi kendine kodlayip sartlayan üstenci, seckinci, ayricalikli, imtiyazli magrur, narsist, övüncek, kücümseyen, asagilayan, erisilmez ve ulasilmaz vasif yahut sifatlarin damgalayip mühürledigi dünyayi kendinden ibaret görüp bilen zorba ve dayatmaci keyfiyetin müstakil dünya ve insanlik gerceginden kopuk sadistlik hükümrani ; ne de herkesin hic kimsesi olmaya dagilmis bozulmus özenti mayasindan derme catma calinti ve buluntu yamaliklariyla kopyalanarak hic bir onurlu sahsiyet degerliligine ilgisi karakteri özgürlügü sayginligi birikimi egilimi kimligi kisiligi itibari ve iliskisi olmayan cevrim carkinin müsterisi müptelasi kulu ve kurbani olmamalidir; eger ki akil fikir vicdan onur sorumluluk bilgi beceri  emek cesaret liyakat ilim özveri paylasim kültür sanat duyarliliklariyla  ÖZBENLiGiNE yetismis gelismis ve büyümüsse insanlik.

 

Öz elestirel yüzlesmelere akli bilinci kisiligi ve hayati her zaman acik oldugu kadar, herkesn icinde hic bir saklama depolama gizleme cekingesine yahut gözboyaciligi sahtekarligina basvurmayi gerektiren zoraki begendirme  örtbasina gitmeksizin kendini ifade edebilmenin DOGAL, saygin ve onurlu kisiligini yüklenip yasatmalidir insanlik. Cünkü hayat cok cesitliligin ve cok sesliligin sürekli eksilen ybozulan dagilan yipranan yerlerini akil fikir hak hukuk kültür sanatla onarip tazeledigi doyumsuz kaynagindan beslenen yol ve kanallarla yetiskin insanligi kendine saygin denk ve degerli bilir ancak.

 

Burada bireyden topluma cogalarak veya toplumdan bireye kücülerek kopmaz iliski ve iletisim bagiyla bellegi bilinci nabzi yerli yerinde ve sosyal siyasal ekonomik ve kültürel tüm hayatin duydugu ihtiyac oraninda dinc diri inanilir güvenilir sag ve saglam duyarliligin sürekli iletisim akintilari dolanir devinir.

 

Bu ve böylelerden dengini konumunu düzenini ve degerini bulan ayar yahut ölcütlerde degilse eger, icerisi devamli kokusmus cürümüs yikim ve cöküntü cöplügü üreten – gelene gidene veya gecmise ve gelecege camlar dibinden duvarlar arasindan kir ve karanlik yüklü hunharligin ve hunamligin sürekli insani yiyip bitiren laf cöplügünü didikleyip calkalayarak- korkunc yozlasmisliga evrilir ve devrilir hayat ve insan. Disarisiysa icerden aldigini kusup kudurmanin cinnet cehennemligini alip satan BOP tezgahli tüketim bagimliliklarinin TEKDÜZE  siddetini bozgununu ve doyumsuz kanaatsiz betonarme soguklugu ayrismis kutuplasmis toplumsal enkazi yüksek dereceden mezun eden imar mimarligina mezarlasmis bir hayati mülk edinir.

 

Oysa kaypincak bir saydam düzlem degildir hayat; her istedigini- hurafelerin veya efsanelerin insana kapak olsun diye anlatageldigi – hemen hic bir insan degerliligi katilimi ve kakisi olmaksizin oracikta mükkemmel ve kusursuzu olduruverdiren pürüzsüz sorunsuz PAKET PROGRAM indirimli hokkabazlik-sihirbazlik simyaciligi veya sahteligi degildir ne hayat ne dünya ne insan.

 

Cünkü kusursuz essiz denksiz programlanip paketlenebilecek veya her an dondurulup keyfiyete göre cözülecek mükemmelin mükemmeli degildir ne doga, ne akil , ne fikir ne kimlik ne cümle külliyat. Bu sebeple de asla önlenmesi mümkünsüz durdurulamaz bir devinimin karsilikli gel-gitleriyle kaynastigi ve arindigi sosyal karmasa ve ÖZGÜN ( üstünlügü ayricaligi ve keyfiyet olmayan esit degerlilik ilkesiyle herkesin ve herseyin birbirine ihtiac duydugu hayati gereksinimle sayginligini huzurunu mutlulugunu doyumunu düzenini istikrarini sakinligini ve degerini buldugu ) iliski ve iletisim agidir hayat ve insan.

 

Bu yüzden de onurlu bilincli samimi gercekci saygin dogal degerinde kendini ifade etme hakki oldugu kadar, hic kimse kimseye kendini kanitlayip begendirme ve ispat etme gibi bir zorunlulugu yahut mecburiyeti asla yoktur. Zorba dayatmalara hele hele hic..! Cünkü ondan ötesi narsistlik hastaliginin kurtulusu olmayan ve icinde bütün ( gösteris kibir doyumsuzluk horlama dislama....) olumsuz insanlik disi pislikleri tasiyan IRKCILIGI, haramiligi, despotlugu, haydutlugu, hainligi, acimasizligi, liyakatsizligi, imtiyazciligi, torpili, kayirmayi, adaletsizligi, yalnizligi, yabancilasmayi, baskalasmayi,  kanunsuzlugu tcavüzü, talani, istismari ve devletsizligi körükleyip kiskirtan yagma ve yikimlarin harac mezatidir.

 

Secimler olsa bile görsel SINEVIZYON tezgahindan baska ( sonucu bastan belli veya kimi secersen bir digerinin gelen gideni aratir tarz ve türündeki ) birbirinin aynisndan türeme sefil yoksul gündemleri hic degismezlerin kaygisina kederine derdine acziyetine zavalliligina güncellenerek cökmüs cullanmis allem gallem siyasi kurnazligi;  veya politik kumarbazliklar yazi -turasidir.

 

Hani tipki..büyük sehirlerin „ senden her sokakta her caddede zibil gibi „ yaklasimlara körelip hayati kaymis; dünü silik, günü kayip, gelecegi karanlik cokluklri bir arada toplayip depoladigi beton bloklar katmanlasmasinda insan ve insanlik derdi yoktur cünkü. Orda sembolik sekillerle etiketlenip markalayan SÜPER MARKET CHIPS´lesmelerine ve yapay zeka zincirlesmelerine yitirdigi tüm ilgisiz, sicilsiz, kayit disiligin öngördügü vadelerle  kimliksiz ve hikayesiz kulu kölesi olarak  hersey fosil ve müzeliktir.

Ve nitekim….:

Bu baglamda yakaladigi sosyo-ekonomik  kalkinma zenginlikleri ÖZÜMSEYIP gelistiremedigi toplumsal degerlerle esdeger kilamayan toplumlar ; bagnazlikta irkcilikta gericilikte sadistlikte ve narsistlikte hic bir düzelme ilerleme onarilma ve IYILESME imarasi ilgisi haysiyeti  hassasiyeti duyarliligi cabasi egilimi ihtiyaci belirtisi gösteremeyerek bünyesine katilmayi dileyen her kendinden olmayanin benzemeyeni farkligini, digeri oldugunu, baska yabanciligini tiksinir, kücümser, asagilar, horlar, dislar, ezer, bozer ve kendine benzetmeye olan olmayan bütün imkanini baskilayip seferber eder. ( tüm Avrupa Toplumlari ve topluluklarinda gayet acik net ve güncelde olduklari gibi )

 

Böylelikle artik hayatin bütün alan birim kurum iliski ve iletisim alanlarinda sürekli patron tanrilarinin kosulsuz itaatine kul köle yozlasmayii yitikligi ezikligi yoklugu ve yoksullugu artirarak  fiyatlarin kimse tarafindan kontrol etmedigi sinirsiz sorgusuz BAGIMLILIKLARIN daim devran düzenini saglayan;  soyan sömürenler toplami banka, borsa, mafya, holding, medya menfaat ve ganimetine YABANCI DÜSMANI Hitlerciligi Demokrasi oynatan dükkanin ortak serviscisi de yaparak bütün sosyal siyasal ekonomik ve kültürel cöküsün kusursuz istismarini örtbas etme afyonculugu yapma yol ve niyetinde; -tipki adaleti özgürlügü egitimi esitligi insanligi ve insanlik degerlerini  düzen haydut haramileri hesabina yerle bir ederken karakterinin geregi evlerinde insan yakan Nazi`leri alttan alta fonlayarak yangin bildirme aletlerini care gördügü gibi-  somut sorunlarla ugrasmak yerine IRKCILIGI ve  yabanci düsmanligini kiskirtip kudurtan vitrin camindan; hem SAGLIK hem de TARIM BAKANLIGININ ( Lauterbach-  Cem Özdemir katkisi talimati takdiri tertibi ve el birliginin ) özel tanitimlariyla kendi kaderine terkedilen toplumsal mutsuzluk ve memnuniniyetsizlige tam tesekküllü tepkisiz iradesiz ve itirazsiz kabulün hükmünü dayatarak, toplum genisligindeki herkesi baskilandiklari sorunlar sarmalina UYUSUP AFYONLANSINLAR operasyonuyla, diger benzer YUROP ülkelerinde mevcutlu labaratuar calismalarini özenen marifet aktarim nispetinden, UYUSTURUCU üretme ve kullanma serbestligini özel kanunla serbest kildi Almanya .

Diger taraftan ve nitekim…:

Türkiye özelindeyse zaten trafik bu ve benzerlerine hepten tümden basina buyruklugun yol hat serit güzergah ve keyfiyetine bagli, viziiir vizir haram viran  narkotik butik yesil isiktaydi zati .

 

Seyfi Karaca………..Nisan / 23

( Resmen Uyusturucuya Tav Ve Talip Olurken Almanya başlıklı yazı Yeldegirmeni tarafından 19.04.2023 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.