İnsan Da Böyle Değil Midir?

Ne zaman yıkılmış, harabe olmuş bir ev görsem içimi hüzün kaplar ve derin düşüncelere dalarım...

Herşeyin bir varoluş, yaratılış, yapılış, üretiliş nedeni vardır. Canlı cansız her varlığın bir fıtratı vardır. Evin de bir fıtratı vardır. Yapılış amacı insanı barındırmak olan ev bu amacından uzaklaşırsa çürür, yıkılır, virane olur. Etrafını otlar, çalılar sarar... 

Fıtratından amacından uzaklaşan her şeyin kaderi böyledir. Çürümek ve yıkılmak; harabe olmak...

İnsan da böyle değil midir?

Fıtratına uygun hareket etmeyen, fıtratından uzaklaşan insan da çürümeye ve bozulmaya yüz tutar...

İnsanın fıtratında yaratıcısını tanıyıp bilme, onun koyduğu kurallara göre yaşamak vardır. Manevi yönünden bu böyledir. 
Maddi yönden ise beslenmesi, temiz sağlıklı ve bakımlı olması, aklını kullanması, düşünmesi, hareket etmesi gerekmektedir. Ayakta sağlıklı bir şekilde kalması için de bu böyledir.

İnsanın içinde sevgi, merhamet, mücadele, azim, ümit varsa insan ayakta kalır. Kitabı, hayatı, kâinatı okur hayatı anlamlandırır, üretir, hareket eder, çalışır, çabalarsa; düzenli, tertipli, anlamlı güzel bir hayatı olur. Yoksa terkedilmiş içi boş ev gibi çürür, yıkılır harabe olur...

Ve yok olur...
( İnsan Da Böyle Değil Midir? başlıklı yazı DüşTerzisi tarafından 18.04.2023 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.