Tüm Gelmıs Gecmısımıze Sevgı Ve Rahmetle 2

Günlük aylik haftalik veya senelik her saniye keyfiyeti gösterisi görgüsüzlügü bencilligi acimasizligi yobazligi ve doyumsuzlugu artan talep ve htiyacina göre ellidört farzi bir kenara birakarak veya ihtiyac durumunun gereginde islevsiz iceriksiz kilan istismarciligin egim bükümlerinde sahsi menfaat uyduruk güdümlülügü buyruklari halinde  terzyüz ederek kendine insanüstü yücelik, ilahlik, rakipsiz rehberlik ve her sorgu yargidan her durumda muhaf, tüm yapip isledikleri yalan haram yanlislar külliyati dahi olsa tanrilastiran essiz benzersizlik sifatlari yakistiranlara hic bir saygin durusu tepkisi ihtiyati ve giki bile cikmadan- toplumsal degerlere verdigi yikim yagma zararlariyla vadeli pilanli projeliydi bop.

 

Soyut sekilsel gösterise dayali döseli tezgahlarda sürekli ilgiden bilgiden casarettten sorumluluktan özgürlükten akildan fikirden düsünceden duygudan haktan hukuktan huzurdan ilimden ve sanattan kopup kesilenlere duyarsizligi yozlasmisligi kayitsizligi ilisizligi ve iletisimsizligi bütün kokusmus cürümüs acziyetle bogup bunaltarak topumsal direnci ve sosyal bagisikligi uyusturup itibarsizlastiran issizlik yolsuzluk yoksulluk ve siddet sarmalinda yagmalanip yikilmis enkazlar ve felaketler silsilesinin kiyamet cöküntüsü altindaki acisini kederini örenini ve ölüsünü toplamakla can ceisen azaplar icinde kivranirken toplum, sarayli -villali sofrasinda yok yok iftar sofrasi görgüsüzlügü ve gösterisinde  hic bir taviz vermeyerek inanci itibari `seccade `secim propagandasina alet ve ayar etmek; kisinin inandigini idda ettigi degerlere nerde nasil zarar verdigine dair hic bir haysiyet ve hassasiyet göstermedigi gibi; sanki Simbad`in ucan halisiymiscasina üstüne bineni her sekil keyfiyet buyruguna dayali ve her ne vurgun soygun yagma yikim mütahitligi islerse islesin ahiretteki yerini cennet olarak garantileyen mucizevi vasita olarak sunmak; insanlariyla ELLIDÖRT FARZIN hic bir yerinde yazmayan dininden inancindan bi haber kafa bulup ahmaga saymaktan baska birsey degildir. Cünkü bu özü itibari esas  maddesi ve hakikat manasiyla DiN; kisinin sahsi cikar keyfietine göre egilip bükülebilen istismar aygiti ve hükümranlik olgusu degil; ISLAMIYET`in ön gördügü ELLI DÖRT FARZIYLA inandigi gibi yasamanin TAKVASINA; yani teraziyse dogru tartan aynaysa gercegi gösteren ve sorgulayan yüzlesmesine tabi ve sorumlu insan degerliligine kefildir.

 

Bu bakimdan yoksa eger  kuru yerlerde, bulduysa da hayatina evine odasina cardagina odasina barkina örtmesine tandirligina serili minderlerde yahut hasirlarda inandigi gibi kiblesine dönüp ibadetini yaparak insanligii bilgiyi beceriyi tüm emek kültür ve inanciyla bize miras  birakan kutlu gecmisimize bir kez daha rahmet hürmeet takdir ve sevgiyle.

 

Seyfi Karaca…….Nisan / 23

( Tüm Gelmıs Gecmısımıze Sevgı Ve Rahmetle 2 başlıklı yazı Yeldegirmeni tarafından 8.04.2023 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.