Yamacımızdaki kişi veya kişilerin bize sunduğu yavru bakımı tarzı bir enerji sağlama işi, bizim üzerimizde onlara besin sağlama işi anlamına bir "modülasyonun yük enerjisine” dönüşür. Yani bir tarafta boşalan yük enerjisi, başka tarafta başka tür bir enerji ile transfer dolumları yapmaktadır. Bu hal karşılıklı oluştur.

 

Kolektif alan içinde modülasyon enerjisi kişiyi, kişileri veya toplum kesimlerini tetikleyicidir. Modülasyon dirençli kontroller, kişiyi veya toplumun iş kollarını (görevdeşleri) davranışa geçirir.

 

Böylesi transfer yükleri içinde eylemli ve eğimli olma enerji transferleriyle dolma işi bir yüklenme, bir yükümlenme tarzı yeni bir “yük enerjisi” modülasyonu doğurmaktadır (zorunlu bir kolektif sorumluluk yüklenmesidir).

 

Gerilimin yaptığı dolma boşalma etkisi özne üzerinde, özneye özgü kendilik bir ANLAMDIR. Kolektif alan da “boşalan gerilim ya da yüklenen gerilim üzerine yapılan bindirişlerle sistem kontrol edilir”.

 

Kolektif yapının gerilim dalgası üzerine bilgi, anlam bindirişleri uygulanır. Bu tür bindirişle kontrol edici olma işine modülasyon denir. Yani kolektif gerilimli hareket akışı üzerine (kişi öznelere) bilgi yüklenir.

 

Böylece kolektif gerilim hareketi bir bilgi kontrolüne de dönüşür. Modülasyon uygulaması somut olan kolektif sistemin öznelliğidir (kolektif sistemin öznel oluşudur (ilerde mülk sahibi özel mülke kayıştır).

 

Sistemin öznelliği kişisi öznellik veya kişisi bilgi değildir. Sistemin öznelliği kolektif öznelliktir ve kolektif bilgidir. Kolektif kapasite bencil öznellikle kontrol edilirse, buna sistemin viral olması denir. İndirgenen (yani nötr olan) ve yükseltgenen modülerle (bindirişle) bir kolektif gerilim öznenin duygularını oluşur.

 

İndirgenen veya yükseltgenen özne gerilimi kişiye bağlı kişinin duyguya ve bilgiye dayalı yeni seçme ayıklama (seleksiyon) bilincini oluşturur. Her şey gibi kolektif sistemler de kişilerin kendi kişisi öznesi içine yansır.

 

Kolektif yansıma kişiyi etkiler. Kişi de "kolektif akıl" ile bu yansımayı etkiler. Kolektif kişi sistem gerilimi üzerine modülasyonlar uygular (bindiriş eder). Modülasyon; kodlanmış bir bilgi biçimlendirilmesi olup mesaj taşıyan bir dalgayı; taşıyıcı bir başka dalga gerilimi üzerine bindirme işi demektir.

 

Nasıl ki ilaç tedavi ederken aynı anda toksit bir yansıma yapmakla azar azar zehirlenmenize neden olur ise bir belirme, bir yansıma da ilaç gibi hem yapıcı hem yıkıcıdır. Yapıcı ve yıkıcılık aynı andadır.

( Kolektif Alan 3 başlıklı yazı Uraz Bayram tarafından 2.04.2023 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.