HUKUK YOKSA VARLARDA YOKTUR...
Kaddafi Libyası öyle müreffeh ülke idi ki kendi vatandası 20 TL karşılığı arac deposunu doldururken, kendisine bu imkanları tanıyan Kaddafi ye "baba"diyordu..Dünya liderlerini  çadırda karşılıyor, gittigi ülke liderleri ile kendi çadırında görüşecek şekilde takip edilmezlik ,karşıyı ezerek güc gösterisinde bulunma gibi stratejik, korumacı ve saldırgan tavırları bir arada gösteren antiamerikancı bir liderdi...
Ismarlama paralı askerlerin kendi halkı gibi gösterildiği bir mizansenle dünyanın gözü önünde demokrasi mücadelesi diye gösterilen ,terörize edilmis sokak gösterili, ABD müdahalesi ile linc edildi..
Irak lı Saddam,nasyonel sosyalist olarak ,askeri bir operasyonla ele geciridigi ülkeyi, petrol kaynakları ile arap olmayan ülke vatandaşlarına zulumle yönetirken, halkın arap kısmı zengin ve müreffeh idi..8 yıl aralıksız watergate  skandallı İran'la savaşdı. Amerikan menşeili ,Hizbullah terörünün kadrolu ,yeşil islam devriminin gerçekleşmesi, oturusması, İran la savaşı sebebi ile vesile oldu..Gereksiz despotizmi, gereksiz güc gösterileri ,Halepce katliami, doğrudan ABD nin 1.Körfez füzeli aydınlatmalarına sonsuz karşı durma gücü nü verdi dayandı..2.Körfez savaşında ise satın alınan, Basbakan ve ordu komutanları savasmadan 2 saatte ülkeyi ABD ye teslim ettiler..Ülke kitlesel göc ve 1 milyonun üzerinde sivilin,ABD li askerlerce öldürülmesi, tecavüze ugraması,pkk , barzani ve taliban gibi terorize guruplara kurumsal kimlik kazandırdı.. Saddam,Demokrasi gosterisi içerisinde, fiziken linc edilmese de manevi varligi, kanalizasyon çukurunda  linc edilerek, servis edildi ve kendi çıkardığı hukuksuz kanunlar eşliğinde ,satılmış yöneticilerine astırıldı.. ABD nin getirdim dedigi "hukuk ve demokrasi" hala bölgede kanlı olayların,terör  çeşitliliğinin bir numaralı sebebidir..
Demokrasi aşığı ABD, Mısır ülkesinde demokratik şekilde Yönetime gelen ,1950 lerden beri süregelen siyasi mücadelenin kahramanlarını, 6 gün savaşları ile  İsrail e zamanında teslim olan,yine kendi başkanları Enver Sedat ı suikaste kurban veren, Mısır ordusu eli ile meydanda binlerce sivili öldürerek , istibdadı hukuk yutturmacasi ile  hakim kılmıştır. . Seçilmiş Liderler, cezaevlerinde düzmece yargılamalarla asılmış ya da yargı sürecinde hastalıklarla ortadan kaldırılmıştır.. ABD demokrasi gösterisi için kan, sadece renkli devrilmelerin ,renk ahengine hizmet eden bir araçtır..Gelelim Türkiye ye ; 
TC ni Biden hükümeti secilmeden evvel , secim arifesinde "demokrasi icin Türkiye" diyerek hedefine almısdı..
ABD için Degisen dünya dengeleri ,Mısır ın kuzeyinden Libya nin kuzeyine kadar uzanan mavi vatan uygulaması,Karabağ zaferi ,Turk ordusunun Bakü sokaklarında yürüyüşü, bölünmüş Suriye ve bölünmüş ırak in bütünleşmesi anlamına gelen garnizon devletin engellenmesi,Ukrayna Rusya savaşında belirleyici güç olmasi karşılıksız kalamazdı..Yine tarihi Mezopotamya bölgesindeki ülkelerde "demokrasi yatırımı " manasına gelen askeri davranışların tacını, Tc ne yaptığı,yapacağı,eksik kalan  hukuk dışı müdahalelerin başarısı olacaktır.. Fetö uygulamalı 2002 yılından beri Yönetime geçme gösterileri,ihtilal denemeleri,başarıya ulasamamistir..
Türkiye de yaklaşık 12 yıldan beri uyguladığı başarısız hukumet değişikliğine yol açan hukuksuz uygulamalar gelip sandığa toslamıştır.1870 lerden beri var olan Türk demokrasi geleneği ve tarihe dayalı hukuk ve kadroları ile tüm hukuk dışı girişimler ,başarısızlığa uğramıştır.. 
Gelinen nokta da Demokrasi ve hukuktan ayrılma cabalari ,ABD ne giden yoldur..Mevcut düzende hukuk ve demokrasiyi getirme iddiası da ABD ne çıkan yoldur..
Türk secmeni asagı tükürse sakal, yukarı tükürse bıyık haline dönüştürülen mücadele den, yine yüzünün akı ile çıkacaktır.Biz ne Mısır ne libya ne diger ortadogu ulkeleri gibi cetvelli haritanın degil kanla çizilmiş bir haritanın sahibiyiz..Basaramazlar..Asıl olan hükümet değişse de degismesede hukuk ve adaletin sasmazligi TC nin varlığına hizmet edecektir..Her hukuksuzluk ABD ne çıkan yolun taşlarinin düzülmesine sebeptir..Demokrasi gibi gösterilen catismaci gurupların biraraya gelmesi ve amerikanci mudaheleci gurupların da bu yapıyı desteklemesi hem muhalefeti hem de hükumeti sırat köprüsünden geçtiğini gösterir.. Kim devrilirse Türk demokrasisi gider.Allah korusun... Seçmen ne yapacağını bilir .."Tayyip'e devam meclise dur "diyerek davulu ve tokmağı farklı ellere vererek normallesmeye hizmet etmek Türk Secmenini çıkmazdan çıkmasına vesile olur.Temenni degil Tarihsel gercekliktir...Asıl olan sonrası ahenk içinde çalışıp demokrasi ve hukuku tesis etmektir..Yoksa amerikan in uygulamaları na bir kac örnek yukarıda verilmiştir.. Kim hukuku görmezse duvara çarpar..

Torun Halili
( Hukuk Yoksa Varlarda Yoktur... başlıklı yazı HALİLİ tarafından 1.04.2023 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.