İhtiyarlar, çocuklar gibi  hem  aksi olurlar hem asabi ancak çocuklar ile anlaşmak biraz kolayken ihtiyarlar ile anlaşmak  epey zordur.İki sakız,bir  şeker,üç balon  çocukların mutlu olmasına yeter de artar bile.Ayrıca uçurtmaya,laptopa,bisiklete,dondurmaya,ayakkabıya ve parkta  oynamaya hiçbir çocuk "hayır"demez.

Yaşlandıkça insanlar hem yalnızlaşır hem  inatlaşırmış.Oğlu,Veysel amcayı   ikna edebilmek için  kılı kırk yarıyor.
-Baba,köye  gitme vaktimi şimdi,hele bahar bir gelsin her yer bir ısınsın..
-Benim evim sıcak olur hem alışkınım ben soğuğa.
-Her ay kontrollerin var baba,doktorun dediklerini kendi kulaklarınla duydun.
-Doktormuş,kitaptan okuyup okuyup "şunu yeme,bunu yeme"diyor,bu yaşa kadar herşeyi yedim,ölseydim çoktan ölürdüm.
-Yemeğini yapabilecek misin?
-Yaparım tabi.
-Pazar ihtiyaçların ne olacak?
-Veririm parasını  komşunun oğluna,o halleder.
-Bizler burdayken neden el aleme yük olacaksın baba, ne derler bize?
-Ne derlerse desinler,ben kendimi idare ederim.
-Yediğin önünde yemediğin ardında baba,bak,gelinin sıcak sudan soğuk suya elini sokturmuyor,şurada iki ay  daha sabretsen.

Ne kadar dil dökse de fayda vermiyordu Veysel amcaya,kafasına koymuştu bir kere;dünyalar dolusu altın da versin gözünde yok,köyüne gidecek.

-Ağrıların var mı peki?
-Olmaz olur mu,dizlerim hem ağrıyor hem çok üşüyor.
İçinden;
"Anladım baba,diyordu seni toprak çekiyor."
( Toprak Çekiyor başlıklı yazı berberce tarafından 30.03.2023 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.