Makale / Eleştri Makaleleri

Eklenme Tarihi : 28.03.2023
Okunma Sayısı : 637
Yorum Sayısı : 15

‘’HERKES ŞİİR YAZACAK.’’  DİYE  BİR  KURAL  YOK AMA  ‘’HIRSIZLIK  ÇOK  BÜYÜK BİR  GÜNAHTIR.’’  DİYE  KURAL VAR.

‘’Hocam isim  açıklayın.  Kimseyi  töhmet  altında  bırakmaya  hakkınız  yok’’ Diyeceğinizden  eminim  ama  ben  yine de  isim  vermeyeceğim  lakin  sizler  kimden  bahsettiğimi  anlayacaksınız.

Onu  ilk kez  Sabahattin  Ali’nin  bir  şiirini  alıp  kendi  şiiri  olarak  yayınladığında  yakaladım  ve  uyardım. ‘’  Bu  şiir  sizin  değil,  öyle  tanınmadık  bilinmedik  bir  şairin  de  değil. Sabahattin  Ali’nin  şiirini  bize  kendi  şiiriniz  diye  kaktırıyorsunuz.  Yazıklar  olsun.’’  Dedim.

Daha  sonra  şiiri  pasifledim  editör  olarak.  Yani  sildim.

Ha  bu  arada  unutmadan. Sitenin  editörü  olarak  tüm  şairlerin  kapasitesini çok  iyi  bilirim. Bir  kişi bir  iki ay önce  ilkokul  çocuğu  seviyesinde şiirler  yazarken  birdenbire  Yahya  Kemal  düzeyinde  hece  veya  Ümit  Yaşar  Oğuzcan  düzeyinde  serbest  şiir  yazmaya  başlamışsa  anlarım  bir  yerlerden  arakladığını.

Neyse...  Bu  vatandaş  dün ‘’ Adaletin Şairiyim Ben ‘’  başlıklı  bir  şiir  yazmış  ve  şiirin  altına  da  utanmadan  sıkılmadan şiirin  telif  hakkının  kendisine  ait  olduğunu  yazıp  bir  de  24.03.2023  diye  tarih  atmıştı.

Şiire  baktım,  bahsini  ettiğim  vatandaşın  kapasitesinin  üzerinde  bir  şiir. Az  araştırdım,  baktım  şiir  30. Nisan  2015’de  Şiir Tutkusu  adlı  bir  sitede,  Semihat  Karadağlı  adlı  bir  şair  tarafından ‘’ Mutluluğun  Şairiyim  Ben’’  Başlığı  ile   yayınlanmış.  

Evet... Bizimki  taaa  2015’de  yayınlanan  bir  şiirde  sadece ‘’Mutluluk’’ kelimesi yerine  ‘’Adalet’’  kelimesini  getirip  şiiri  olduğu  gibi  zimmetine  geçirmiş.

İkinci  kez  uyardım.

Bana  Semihat  Karadağlı’yı  da  Şiir  Tutkusu  sitesini  de  tanımadığını söyledi.  Hatta  ‘’Ne  yapabilirim?’’  diye  sordu  bir  de  pişkin  pişkin.

Ben de  dalgamı  geçtim:  ‘’Savcılığa  Semihat  Karadağlı  adlı  bir  kadın  benim  24.03.2023’de  yazdığım  şiirimi  30  Nisan  2015’de  çalmış diye  suç  duyurusunda  bulun  ve  telif  hakkı  talep  et.’’  Dedim.

Bugün  baktım  ‘’ Adaletin  Şairiyim  Ben.  ‘’  Başlıklı  şiiri siteden  kaldırmış.

Lakin  hani  derler  ya  alışmış  kudurmuştan  beter  diye.  Bugün  ( 27.03.2023) yayınladığı  şiir  de  çalıntı.

Yani  adam  resmen  kleptoman  sanırım. (Çalma  hastası.) 

Bu  sefer  de   Turgay  Fişekçi  adlı  bir  şairin  şiirini  çalmış  ve  ‘’  Yitik  Kış’’  Başlığı  altında  yayınlamış.

Evet... Kimden  bahsettiğimi  anlamınız  için  sitedeki  ‘’Yitik  Kış’’  şiirine  bakın. ( O  şiir  güya 25 Mart 2023’de  kaydedilmiş )

Sonra  Turgay  Fişekçi’nin  ‘’ Sana  Yaraşan ‘’  Başlıklı  aşağıdaki  şiirini  okuyun.

Bakın  bakalım  birbirlerine  benziyor  mu  bu  iki  şiir  yoksa  ben  mi  kuruntu  yapıyorum.

Evet... Turgay  Fişekçi’nin  04.06.2012 Tarihinde  Edebiyat Defteri adlı  sitede yayınlanan  ‘’Sana Yaraşan’’  adlı  şiiri  şöyle:

Sana yaraşan şiiri nerden bulmalı
Gülersin
Mum çiçeklerinin pembe kokusu yayılır dünyaya
Günebakanlardan bilinir yerin
Ezan çiçekleri akşamı beklemez , açar
Güçsüzleşir kalemim

Sana yaraşan şiiri nerden bulmalı
Ağlarsın
Gözyaşların uğur taşı olur çocukların göğsüne
Kötülük utanır kendinden
Anneyle baba barışırlar
Ben , sulugözlü ben
Bilemem ne yapacağımı

Yürüsen şiirler kaçışır
Sanki incecik bileğinden dökülürler
Beyaz , ipek çorabın sardığı
İçimde aşkım akan mavi damarların geçtiği
İncecik bileğinden
Başka türlü mutlu olamam

Sana yaraşan şiiri nerden bulmalı

https://www.edebiyatdefteri.com/siir/616053/sana-yarasan.html


*****

Bu  da  bahsini  ettiğim  kişinin  27. 03.2023’de bizim  sitede yayınladığı  ‘’ Yitik  Kış  ‘’  şiiri

YİTİK KIŞ............


Bize yaraşan kışı nerden bulmalı

Güleriz

Kar tanelerinin beyaz lale kokusu yayılır dünyaya

Kışa bakanlardan bilinir yerin

Ezan çiçekleri sabahı beklemez, açar

Güçsüzleşir kalemim

Bize yaraşan kışı nerden bulmalı

Ağlarız

Yüreklerimiz uğur taşı olur çocukların göğsüne

İyilik gıpta eder kendinden

Anneyle baba barışırlar

Biz, sulu gözlü biz

Bilemem ne yapacağımızı

Yürüsek ayaklar kaçışır

Sanki incecik belinden dökülürler

Beyaz, yün çorabın sardığı

İçimde sevdanın akan kırmızı kanın,
mavi damarlarının geçtiği

İncecik belinden

Başka türlü mutlu olamayız ki

Bize yaraşan kışı nerden bulmalı.

******

Yahu  Allah  aşkına.

Kafanıza  silah mı  dayanıyor ‘’ şiir  yaz! ‘’  diye?

Beceremiyorsan  yazma  kardeşim !  Yazmak  gibi  bir  mecburiyetin  yok.  Ya  da  ne kadar  becerebiliyorsan  o  kadar  yaz.  Hırsızlık  da  ne  yahu? 

Bir  başka  insanın  ha  ekmeğini  çalmışsın  ha  emeğini.  Yazıktır.  Günahtır.  Terbiyesizliktir.  Ahlaksızlıktır. 

Peygamberimiz  ‘’  Bizi  aldatan  bizden  değildir.’’  Buyuruyor. 

Evet..  Bizi  aldatıyorsun  o  halde  bizden  değilsin.

Allah  aşkına...  Bir  başka  insanın  emeğine  nasıl  vicdanın  sızlamadan,  en  ufak  bir  pişmanlık  duymadan  ‘’  Benim ‘’  diyebiliyorsun? 

Neyse...  Burada  noktalayayım  zira  her  an  kalemimden  istemediğim  bir  küfür  dökülebilir.

( ‘’herkes Şiir Yazacak.’’ Diye Bir Kural Yok Ama ‘’hırsızlık Çok Büyük Bir başlıklı yazı Sami Biber tarafından 28.03.2023 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.