Karanfil yüreklim

Seni canım çok yanan kızımın doğumunda daha iyi anladım.Yüreğim tel tel döküldü.
İnce bir sızıyla damarlarım çekildi.Öyle istedim ki zamanı geriye sarmayı.Senin kıymetini bilmeyi,seni keşke geçmişte anlayabilsem dediğim günler dizi dizi şimdi. Yoğruldum. Ve hala yoğruluyorum.
İlerde beni anlayacaksınız demelerini şimdi anlıyorum annem.Evlatlarının gözüne bakardın da ne için baktığını anlayamazdım canım annem. Zamanın çarkında dönüp dururken, hayat bitiyor ömür tükeniyor. Merdivenleri koşarak çıkarken şükürler olsun diyorum herşeye rağmen.
Hastalanıp doktorların ölebilir demelerine karşı hastanede bizi bırakmamak üzere sarılışını hiç unutamıyorum.Ve ölecek diye hazırlık yapanları da. İyilik yaraşır insana den ya. Bilen bilir. Allah biliyor ya deyişlerin. Kulağımda gezinen tümcelerin.
Karanfil yüreklim. Sessiz,sakin.
Bazı günler çocuklarım yesin diye sofradan erken kalkışını,kıyafetim çok deyip bayramlarda bize kıyafet almaya çalışmanı o günleri şimdi çok iyi anladım annem. Yutulan duyguların altında gezinişlerin vardı. Hayallerin pervaz ederdi rüyalarında. Ve sen her rüyanda boncuk boncuk ağlardın.
Evlatlarım derdin, kanatlanın altında. Aslan kesilirdin bazen de.
Hani bir kurban bayramında kurban kesemediğimiz bayram var ya dün gibi hatırımda.Sen o gün bütün perdeleri, kapıları kapatmış koku gelmesin diye bizi oyalamaya çalışmıştın. Biz mis kokuyu çekerken ciğerlerimize gözlerinden akanlar var ya. Ottan börekler açardın, ben şimdi o böreği özlüyorum anne. Yüreğim katmer katmer. Buğulu gözlerim.
Seni yaşım ilerledikçe ve çocuklarım büyüdükçe ne çok anlıyorum.
Her şeye göğüs gerip bizleri okutma mücadelesi yaşadığın günlerinde geziyorum şimdi.Bütün imkansızlığına rağmen yirmi üç Nisan törenlerine sabahın altısında bizi götürme telaşların yok mu?Yokluğu düşünmeyip herkes dersaneye gidiyor diye istemelerim.Şimdi seni ne kadar iyi anlıyorum annem.Mutfak masrafından keserdin.Kıyıda köşede biriktirdiğini de dersaneye yatırırdın.
Yırtılmış çorapları, sökülmüş önlükleri dikerdin şükür etmezsek bunu da bulamayız, siz yeter ki okuyun derdin.
Şükür senin en iyi terapindi. “Aklınızı kullanın, akşam olunca bugün be yaptım deyin, yarın uyanırsam neler yapacağım diye düşünün. Üretin. Çiçek ekin, ağaç büyütün. Bir sayfa fazla okuyun kuranı. Saat dokuza işi bitirip boş işlerle uğraşmayın. Ben köylüyüm aklım ermez ama çalışın” dersin de sen en iyi öğretmensin annem.
Karanlık günlerde dışarda beklemelerini hiç unutamıyorum annem.Kızım az gecikse saniyeler saatler oluyor da ah annem yıllarca bekledin soğuklarda diye içim yanıyor be annem. Zırhına bürünmüş yiğit Anadolu kadını canım annem. Kararan yürekler denizi şimdi toplum. Beyhude,avare nefesler.
Kardeşlerin sana emanet derdin de ben de onlara kızardım.Mecbur kalmasan der miydin annem.
Bakkala veresiyeye en küçüğümüzü gönderir,babanız gelince veririz derdin.Derdin de bakkalın önünden geçemezdin annem.
Perşembe akşamları sofranın etrafında yaptığın dualarla avuçlarını ıslatmalarını,ben bilmiyorum dua etmesini siz öğreneceksiniz demeni unutamam.Sen bize en güzel duayı öğrettin annem.Hak yememeyi,saygıyı, sevgiyi,fedakarlığı,yardımseverliği en çok ta cömertliği çok güzel öğrettin annem.
Senin hakkını ödeyemem.Kızıma her bakışımda sen oluyor yüreğim.
Kızımla her konuşmamda sen oluyor sözlerim. Boşlukta kaldığımda senin umudunu ekliyorum sol yanıma. Allah büyük demeni doluyorum dilime. Acı da bizler için demeni getiriyorum gözlerimin önüne.
Sen ki ilkokul bir den okuldan zorla alınmış, okutulmamış Anadolu kadını olarak bize kitabı, kalemi,duayı velhasıl insanlığı öğrettin..
Unutmadım annem bir de bayrak,vatan, sevgisinin her şeyden önde geldiğini öğrettin.

Hakkını ödeyemem annem.Annelerin hakkı ödenmez ki.
Dünyada da ahirette de rabbimin sevgi sini kazanasın annem.
Güzel Allah’ım bütün annelere hayırlı evlat versin.
Rabbim vefat etmiş bütün annelerimizi efendimize komşu eylesin seni.



( Karanfil Yüreklim başlıklı yazı Kalbikelam tarafından 26.03.2023 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.