Yokuş aşağı koşan çocuk

            Cıvıl cıvıl bir mahalle, insanlar hep bir yerlere yetişme telaşı içinde,  kimi elinde filesi pazardan dönüyor, kiminin kolunda sevdiği göz göze kim bilir neler söylüyor. Bir yanda ihtiyarlar zorlanırken yürümekten. Benim gözüme takılan çocuk yokuş aşağı koşuyor. “Yavrum koşma düşeceksin” diye bağırıyor arkasından annesi. Çocuk uçmayı hayal ederken, annesi düşmesinden korkuyor. İkisi de doğru düşünüyor yaşlarının gereği. Çocuk hızlandıkça anne daha da endişeli “gel buraya bırakma dedim sana elimi” diye bağırsa da dinleyen yok. Küçük kalplerde büyük hayaller besliyor çocuk besbelli. Anneyi dinleyen yok. Çocuk durup durup tekrar koşuyor elleri yana açık, uçak oluyor kendince. Kapatmış gözlerini göklerde uçuyormuş gibi hissettiği yüzündeki gülümsemeden belli.

            Nedense özgürlük denince akla ilk gelen şey gökyüzü oluyor? Uçmaksa bize özgür olmayı hissettiriyor. Farklı farklı olsa da hayallerimiz, ufuklara bakınca, dalıp gitmiyor muyuz çok uzaklara?

            Çocuk, en sade ve güzel hayallerin sahibi, hayallerine koşuyor. Ayağında koştukça ışık saçan spor ayakkabı, üzerinde masmavi bir mont, başında gri beresi ve en önemlisi içinde uçma hevesi…

            Çocuk istese de annesinin dediklerini yapamıyor. İçindeki hırs, heyecan, enerji… Durdurmuyor bir türlü. Yokuştan yukarı gelip tekrar tekrar koşuyor, yorulmak nedir bilmiyor.

            Sonunda hep olur ya annelerin dediği, ayağı takılıyor bir taşa ve toprakla öpüşüyor çocuğun bedeni. Anne ışık hızıyla koşuyor anında çocuğunun yanında “Yavrum bak gördün mü? Koşma demedim mi ben sana?” Kıyafetleri kalın olmasa çocuğun çok daha fazla yarası olacak. Toprağa bulanmış yüzü gözü elleri, çok acımış besbelli ki ağlayarak sarılıyor annesinin boynuna “neden hep haklı çıkıyorsun” dercesine sitemkâr bakışlarıyla…

            Şefkatin ve merhametin tablosu karşımda, çok korkmuş olsa da çocuk vazgeçer mi? Acısını unutana kadar sanırım…

                                   Mehmet BONCUKOĞLU

( Yokuş Aşağı Koşan Çocuk başlıklı yazı Boncuk tarafından 24.03.2023 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.