Makale / Eleştri Makaleleri

Eklenme Tarihi : 20.03.2023
Okunma Sayısı : 407
Yorum Sayısı : 0
Günümüz ilahiyatçılarının yeni trendi İslamsız ve Peygambersiz Müslümanlık. 
İslami kavramlarla ilgili konuşan insanların ortak bir tavrı var. Dini kavramlarımızı Oryantalistlerin mantığıyla yorumlamaya çalışıyorlar. Bu tür bir yorumun sonucunda kadük bir din anlayışı ortaya çıkıyor. İşin garibi bu kadük din anlayışını savunan yığınla insan var aramızda.
-İslam Dini akıl ve mantık dini değildir. Akıl Kur-an-ı Kerim'de zekayla eş anlamlı değildir. Ayetlerde iman etmeyenler akılsız olarak nitelendirilmektedir. Ebu Cehil isim değil sıfattır.  Ebu Cehil( Cehaletin Babası) bilgisiz biri değildi, kavminin lideriydi. Dinlediği halde, mucizelere şahit olduğu halde Küfr-ü İnadi ile iman etmediği için Ebu Cehil lakabı verildi. Son yüzyılın en parlak beyinlerinden Stephan Hawking isimli bilim adamı, meşhur bilim kurgu yazarı Asimov da ateistti. Kişilerin ilmi yeterlilikleri Kur-ana göre akıllı olmalarını gerektirmez. Batı ülkelerindeki Teoloji eğitiminin benzeri bir eğitimle yetişen ilahiyatçılar İslam dinini muharref Tevrat ve İncile yapılan eleştirilere göre  dinimizi değerlendirmeye kalkışıyorlar. 
-Allah-ü Teala(cc) yaratıcıdır. Yarattığı, sahibi olduğu kainatı ve canlıları tasarruf etmek kudretine sahiptir. Yüce Allah'ı(cc) yaptıklarından dolayı sorgulamaya kalkmak küfürdür. Müslüman olduğunu iddia eden bir kişi böyle bir şey yapamaz. Müslüman elfaz-ı küfüre( küfür sözleri) dikkat etmek zorundadır. 
-İslam hakkında konuşurken bir diğer önemli hususta sözün doğruluğu değil nasıl anlaşılacağıdır. Meşhur hikayedir: Zamanın birinde Müftü Cuma namazı öncesi vaaz vermektedir. Vaazın konusu Teyemmüm abdestidir. Bilirsiniz çölde eşeğini kaybeden kişi teyemmüm abdesti alır. Tam namaza durmak üzereyken eşeğinin anırmasını duyar. Fıkhi olarak bu durumda teyemmüm abdesti bozulur. Kişinin eşeğini bulup su ile abdest alması gerekir. Müftü tam eşek anırdı abdest bozuldu derken camiye iki köylü girer. Cuma namazı çıkışında köylünün biri diğerine şöyle der: Duydun mu yahu, eşek anırınca abdest bozuluyormuş! 
İslam tarihine baktığımız zaman bazı ulemanın iyi niyetle söylediği sözler ilerleyen zamanlarda farklı niyetlere alet edildi.( ibni Teymiyye, Hamidullah vb) 
Kişilerin hatalarını genellemek kadar kötü ve yanlış bir şey olamaz. Peygamberimiz(sav) in özel ilim öğrettiği hiç bir sahabe emanete hıyanet etmedi. 
Günümüzde ise ilahiyatçı olduğunu iddia eden bazıları sözleriyle insanların imanlarına zarar vermeye başladılar. Bunlardan birisi Namazı ümmetin başına bela ettiler dedi. Başka birisi kaderi inkar etti. Başkası sünneti, hadisi inkar etti. Hadisi inkar eden birisi geçenlerde Ateistler kız kardeşleriyle yatabilir diye fetva verdi. 
Allah bizi bu ilahiyatçılardan muhafaza etsin!
( İslamsız Müslümanlığa Doğru başlıklı yazı Mustafa ESER tarafından 20.03.2023 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.