1-50 DEN BÜYÜKTÜR
TC de Anayasa değişikliği, matematikte değişime yol açtı.50+1 i alan seçimi kazanacaktır..1 nasıl 50 den büyük olur? Pozitif ve negatif sayi sistemine göre baktığınızda negatif sistemde  sayı büyüdükçe degeri küçülür ve en buyuk  sayı -1 dir..Ama adı üzerinde eksi..Akp nin bugünkü düştüğü hal gibi bir şey.. 
Başkanlık sisteminde parti degeri yoktur olmaması gerekir.. 
Cumhuriyet tarihinin gelmiş geçmiş en buyuk uygulamalarini bu parti yapmıştır.. Kendince geliştirdiği yöntemlerle, hukuku rafa kaldırarak,insan kaynaklarını imam hatiplilere eriterek ,iyi universite mezunlarını halı altına süpürmek sureti ile en son kendi partisini de değnekcilere bırakmak zorunda kalmıştır..  
Akp uygulamalarını yok eden, bizzat kendi parti örgütüdür. Solcu diye bildiklerimiz ,ulkucu diye bildiklerimiz Bahceli nin AKP ye kufur ettigi ,Erdoğan in ülkücüleri ,Hayvana benzettiği dönemlerde  Akp ye katılmış vekil olmus belediye il genel meclisi üyesi olmuşlardı. Üye çeşitliliği, arasında bag sadece ABD vatandasligi gibi menfaat birlikteliğidır..Zencisin, Çin lisin amerika daki menfaatler seni üstünlük,megolamanlıga çevirerek kendi irkdaşlarindan bile üstün görüyorsun..Bu psikoloji ulusal and ile kreş çocukluk anından itibaren ruha nakış gibi işliyor..
Zenci Köleligini , Kızılderili katliamlarını unutturuyor..
Meclis  eksiye düştüğünde yani 1 elliden buyuk gibi islev yaptığında   
Herkesin bir oyu var ve etkisi eşittir diye biliyoruz..Ama ortaya cıkan tabloda Seçim görmemiş partiler, Türkiye çapında 150 bin oyu olan ayrılıkçı partiler baştacı ediliyor.. Dogu bölgelerinde asiretcilik daha ölmedi Her aşiret kendi partisini kursa bu sistem de iktidarın ortagı olur..
Bu sistemde iktidar değişikliği ihtimali aklıma Osmanlı zamani vali fıkrasıni getirdi.. "Rüşvetçi validen herkes muzdaripdir.Rüsvetci dediysek de o zaman rüşveti vergi salma ile oluyor.Topluyor ama 3 unu kendi alıyor birini merkezi idareye gonderiyor.. Her işin vergisi var. Şikayetler saraya kadar ulaşıyor sonunda valinin yerine yenisini gorevlendiriyorlar..Vali giderken ahaliyi topluyor" benim küpümün dolmasına az kalmıştı. Beni arayacaksınız" der..Yeni Vali is bası yaptığında ne dediğini yasayarak anlarlar..Çelep vergisine kadar her vergiyi 2 katına çıkarır.. Ahali nasıl yanlis yaptıklarını o zaman anlarlar..
Osmanlı yıkıldı. Cumhuriyet kuruldugu icin degil toplanan vergiler, yargılayan kadılar,yöneten valilerin isleri hep ortakcılıga dönmüştü .Kacınılmaz son padişaha İngiliz gemisi ile kacmak kalmıştı.. 
Partililerin valilestigi bir dönemde Tayyip Erdoğan ağzı ile kus tutsa 85 milyonu ayni anda tatmin edemez..Buna hiç bir siyasal yapının da gücü yetmez..
Tatmin duygusunun  adı huzur dur. 
Ankara merkezli milyon dolarlık is ve ihalelerden üst düzey aşamalardan başlayıp, zincirleme olarak Anadolu nun en ücra köşesinde sosyal yardımlaşma fonundan yardım dağıtım veya geçici ise alımlarda parti üyelerinin gençlik kolu kadın kolu gibi bilumum baskan larinn 1. Derece yakınlarının taleplerine dönüşmüş se ,demokrasinin vazgeçilmezi partiler demokrasinin ayak bağı olmus demektir..
Secimler ,binde 1 lik parti liderlerinin şovu haline dönüşüp belirleyici güç olmussa
Millet iradesi zaten rafa kaldırılmış demektir.. 
Bu sebeple kurbanın kaderi kasabın değişmesine bağlı değildir.. Sistem arızalıdır..Çözüm;
Her halükarda  hukuku en üstün deger yapacaksın sonra  da Ya parti örgütlerini gucsuzlestireceksin  yada partilerin birbirini denetledigi güven oyu uygulaması ile en üst noktaya ulaştığı parlamenter sisteme döneceksin yoksa bu sistem de ha  ali  veli ha veli ali fark etmez..
Önceden 2 parti örgütü vardi simdi 6 parti örgütü var..önceden bir vilayette  2 baskan eşi vardı şimdi  6 baskan eşi olacak..Vali gidecek ama yeni gelen vali de umutsuz vaka...Allah sonumuzu hayretsin..işimiz allaha kaldı..

Torun Halili
( 1 Büyuk 50 Dir başlıklı yazı HALİLİ tarafından 20.03.2023 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.