Mehmetçiğin;  tetiği çekmeye çalışırken "Tetiği çekiyorum tüfek patlamıyor, bozuldu galiba" dediğinde;

yanındaki arkadaşının "tüfekte bir şey yok, parmağın kopmuş" demesinden sonra acısını hisseden Halil Çavuşlar'ın kazandığı zaferin adıdır.

Vatana düşmanın namahrem eli değmesin diye, olağanüstü bir güçle, sırtına 276 kiloluk mermiyi alıp topa yerleştiren Seyit Onbaşılar'ın kazandığı zaferin adıdır.

Ayağı koptuğu halde "silah kullanmama engel değil" diyerek çarpışmaya devam eden Mehmet Çavuşlar'ın zaferidir.

Mehmetçik mermisiz kalmasın diye kucağında bebekle sırtında mermi taşıyan kadınlarımızın zaferidir.

12 yaşında savaşa koşarak giden ilk İstiklal Madalyası sahibi Nezahat Çavuşlar'ın zaferidir.

Erzurumlu Kara Fatmalar'ın, Kastamonulu Şerife Bacılar'ın, savaşa katilabilmek için erkek kılığına giren Halime Çavuşlar'ın zaferidir.

3000 askeriyle Gelibolu'da Ertuğrul Koyu'na çıkarma yapan İngiliz kuvvetini, 67 askeriyle birlikte 10 saat süren mavzer atışlarıyla sahilde durduran, Yahya Çavuşlar'ın zaferidir.

Nusret mayın gemisiyle, mayın döşetip, düşman donanmasına büyük hasar veren Cevat Paşalar'ın zaferidir.

Conkbayırı'nda büyük fedakarlıklarla düşman kuvvetlerine karşı koyup savunan Esad Paşalar'ın zaferidir.

5.Kolordu komutanı olarak, 41. ve 28. Alayları Mustafa Kemal'in Conkbayırı taaruzuna destek için gönderdiği Fevzi Çakmaklar'ın zaferidir.

Yarbay rütbesiyle 14.Tümenin komutanlığını yapıp, Seddülbahir Cephesi'nde savaşan

Kazım Karabekirler'in zaferidir.

Yurdun her bir köşesinden gelen isimsiz vatan evlatlarının zaferidir.

Velhasıl cepheye 15'liler olarak gidip dönmeyen kefensiz yatan kahraman şehitlerin zaferidir.

Evet..

Kitaplara sığmayacak, anlatmayla bitirilemeyecek bir destanın adıdır Çanakkale...

Öyle bir destan ki, havada kurşunların çarpıştığı, mahşeri bir vuruşmanın zaferidir.

...

Şehadete ulaşmış adı sanı bilinmeyen on binlerce kahramanın zaferidir.

Çanakkale, 1. Dünya Savaşı'nın en önemli cephelerinden biridir.

Burada zafer kazanılması, "Ben size taaruz emretmiyorum, ölmeyi emrediyorum" diyen Mustafa Kemal'in dehasıyla kazanılan Türk tarihinin en önemli zaferlerinden biridir.

..

Mehmat Akif'in dizelerinde dediği gibi:

Ne büyüksün ki kanın kurtarıyor tevhidi

Bedr'in aslanları ancak, bu kadar şanlı idi

Sana dar gelmeyecek makberi kimler kazsın

"Gömelim gel seni tarihe" desem sığmazsın.

..

Kahraman Mehmetçiğin göstermiş olduğu eşsiz mücadeleyle savaşın gidişatı, dolayısıyla da tarihin akışı değiştirilmiştir.

"Çanakkale geçilmez" diyerek bir destana imza atan Başta Gazi Mustafa Kemal Atatürk olmak üzere tüm şehit ve gazilerimizi rahmet ve minnetle anıyoruz.

Çanakkale Zaferimiz Kutlu Olsun.

( Bir Destandır Çanakkale başlıklı yazı Kalemimyazar tarafından 17.03.2023 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.