YOLCU

 

 

   Sağanak kelimeler diyarında bağdaş kurmuş yitik bir münzeviyim. Sancılı düşlerim. Sonu bulunamayan tümceler ağında meçhul bir sonsuzluğun iz düşümü yakamdakiler. Tenimden sıyrılmış artık nadasa yatırdıklarım ya da yatırmaya çalışırken arkasını toplamaya çalıştıklarım.

     Hırdavat deposuna emekleyen duyguların kuyruğundan yakalama çabası var alnımın orta yerinde. Yine avuçlarım nefesimle ısınırken. Lime lime dökülüyor zaman. Çakıl taşları varlıklarını ıspatlamışken izbe bir köşede gübreli bir toprak bulup tohum atmaya çalışırken sol yanımın kıpırtılarına kulak kabartıyorum. Ah yolcu hangi gülün gölgesinde gölgelendin. Gölgen bile sessiz çığlıklarını gömmüş iken. Sen düşlerine serpiştirdiğin masum dileklerine can suyu dökmeye çalış. Bilemezsin acep zaman ne çıkarır karşına.  

    Dağ başı yalnızlığında yeşertme çabasındaydı yağmur çürümeye yüz tutmuş tohumları. Lakin sık boğaz eden bir mefkurenin yamacında şaşkın bakıyor parmaklarım. Gıdıklıyorum kış uykusuna yatmış anıların koltuk altlarını. Yanakları şişiyor, gözleri küçülüyor. Sus pus bütün kelimelerin bellerindeki yağlı urganı çözüyorum.

    Uğultular peyda oluyor bir bir. Ayıklamaya çalışıyorum ölü olanlarını. Ardı arkası kesilmeyen, sonsuzluğa koşan uğultular. İç sesimin uyanan bölümüyle harmanlıyorum duygularımı. Yağmuru katık yapıp düşünce ağıma uyanıyorum, uyandırılıyorum.

     Yırtık adımlarım. Çakıl taşlarına basarken her adımda yama yaparak adımlıyorum bugüne, yarına. Emekleyen kıpırtılar cimcikliyor etlerimi. Bir fener yanıyor kalbimin kıyısında. Ruhum uyanıyor fal taşı gibi ve ben pencereden bir başka bakıyorum o an. An, her an, her zaman.

    Ayrık otları sarar baharda yolları, ucu bucağı kendine münhasır. Aldığım ve verdiğim nefesin büklüm büklüm oluşudur durakaldığım zaman.  Küfemde bekleşen tıkırtıları kovuyorum şimdi. Yol benim, yolcu benim geriye kalan küflü anılar ambarı.

 

 

                                                                       


( Yolcu başlıklı yazı Kalbikelam tarafından 16.03.2023 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.