Kur'an'ı Kerim tarihin her döneminde insanları karanlıklardan aydınlığa çıkartacak bilgi, öğreti, mesaj, hüküm, ilke ve prensipleri içeren  ilahi bir kitaptır.

Duymak istemeyene kimse duyuramaz. Görmek istemeyene kimse gösteremez. Anlamak istemeyene kimse anlatamaz. Bu böyledir. Görmek mi istiyorsun gözünün alabildiği görebildiği kadar bak! Duymak mı istiyorsun sessiz ve sakince dinle! Anlamak mı istiyorsun düşüne düşüne, sindire sindire oku! Sadece Kitab'ın eşsiz ayetlerini değil kainat kitabındaki muhteşem ayetleri de oku!

Özgür iradesini nankörlüğe saplamış inkar ve düşmanlığını cümle aleme haykırarak, zavallı bir şekilde Hayat Kitabını yakmaya çalışan kimseler ancak kendi hayatlarını üstelik ebedî hayatlarını yakmış olurlar.

Kendi özgür iradesiyle ebedî hayatlarını yakanlar, dün olduğu gibi bugün de yarın da olacaktır. İnsanın dört bir yanı ayetlerle kuşatılmıştır görebilene. Ayetleri yakmak kendini yakmak demektir aslında.

Ne demişti Ray Bradbury: "Kitapları yakmaktan daha kötü bir suç varsa o da onları okumamaktır." Okumamak; yokluğa mahkum etmek, yok saymak, muhatap almamak, ciddiye almamak, gereksiz görmek, önemsiz görmek değil midir? Yaratıcının okuyun diye emrettiği ayetleri okumamak da suç değil midir? Okumamak da kendini yakmak, hayatını yakmak, ahiretini yakmak demek değil midir?

O halde okuyacağız, sürekli okuyacağız. Kitabın ve kainatın ayetlerini birlikte okuyacağız. Düşüncelerimize, tasavvurumuza, aklımıza, kalbimize, duygularımıza, ahlakımıza, kişiliğimize, kaderimize, hayatımıza yazacağız o eşsiz ve muhteşem ayetleri.

Daha çok tefekkür edeceğiz, daha çok idrak edeceğiz, daha çok çalışacağız, daha çok üreteceğiz, daha çok okuyacağız ve daha çok aydınlığa çıkacağız. Okuduğumuzu hayata taşıcayacağız ki şimdimiz ve yarınlarımız daha çok aydınlık olsun.

( Kitapları Yakmaktan Daha Kötü Bir Suç başlıklı yazı DüşTerzisi tarafından 12.03.2023 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.